Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بررسی سهم واردات اقلام مختلف طی دو ماهه سال1400 به تفکیک کالاهای مصرفی، واسطه‌ای، سرمایه‌ای نشان می‎دهد در این مدت سهم کالاهای واسطه‌ای،70.9درصد، کالاهای مصرفی، 15.2درصد و کالاهای سرمایه‌ای 13.8 درصد بوده است.

به گزارش  سازمان توسعه تجارت، حمید زادبوم اظهار کرد: بررسی سهم واردات اقلام مختلف طی دو ماهه سال1400 به تفکیک کالاهای مصرفی، واسطه‌ای، سرمایه‌ای نشان می‎دهد در این مدت سهم کالاهای واسطه‌ای،70.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9درصد، کالاهای مصرفی، 15.2درصد و کالاهای سرمایه‌ای 13.8 درصد بوده است.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بررسی سهم واردات اقلام مختلف طی دو ماهه سال1400 به تفکیک کالاهای مصرفی، واسطه‌ای، سرمایه‌ای نشان می‎دهد در این مدت سهم کالاهای واسطه‌ای،70.9درصد، کالاهای مصرفی، 15.2درصد و کالاهای سرمایه‌ای 13.8 درصد بوده است.

حمید زادبوم اظهار داشت: بررسی آمار تجارت خارجی نشان می‌دهد واردات کشور طی دو ماهه سال جاری به 5362 هزار تن و به ارزش 6525 میلیون دلار رسیده است که نسبت به سال قبل 16.5 درصد از نظر وزن کاهش و 29.5 درصد از نظر ارزش افزایش داشته است.

وی افزود: واردات کالا در اردیبهشت ماه به 3320 هزار تن و 3731 میلیون دلار رسیده است که نسبت به ماه قبل 62 درصد از لحاظ وزن و 33 درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پنج مبدا بزرگ وارداتی کشور شامل امارات متحده عربی با ارزش 1843 میلیون دلار و سهم 28.2 درصد از کل واردات، چین 1488 میلیون دلار و سهم 22.8 درصد ، ترکیه 642 میلیون دلار و سهم 9.8 درصد، آلمان 285 میلیون دلار و سهم 4.4 درصد و سوئیس 283 میلیون دلار و سهم 4.3 درصد بوده است که سهم این پنج کشور از کل واردات، 70 درصد است

متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی، 1217 دلار که نسبت به سال قبل 55 درصد افزایش داشته است.

ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت میلیون دلار و سهم کالاهای واسطه ای کالاهای مصرفی طی دو ماهه سال درصد بوده نشان می دهد سرمایه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در ارتباط با بخش خبری امروز سیما گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳ میلیارد دلار ارز برای کالا‌های اساسی، خدمات، تجهیزات صنعتی و سایر موارد تامین ارز از سوی بانک مرکزی شد.
وی گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تامین ارز شد.
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مورد تامین ارز در بخش حمل و نقل و خودرو در سامانه نیما ۳۹۸ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۱۶۵ میلیون دلار تامین ارز شد.

دیگر خبرها

  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • دلار تلگرامی بر قیمت کالاهای وارداتی تاثیر ندارد