Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@09:32:12 GMT

نشان استاندارد درجه بندی می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۶۹۷

نشان استاندارد درجه بندی می شود

تحول در ساختار و مراحل صدور مجوز کاربرد نشان استاندارد در راستای رقابت پذیری و بهره گیری از فناوری های پیشرفته و درجه بندی کیفیت کالاهای با نشان استاندارد از جمله وظایفی است که در ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بر آن تاکید شده است.

به گزارش ایران اکونومیست-غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار با اعضای انجمن دارندگان نشان استاندارد، اجرای قانون را وظیفه همه بخش ها دانست و تصریح کرد: اجرایی شدن قانون باید به گونه ای باشد که در جامعه احساس شود و ضمن تقويت باور و اعتماد به علامت استاندارد، نوآوری و ابتکار هم در تولید و خدمات را جاری و ساری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درجه بندی نشان استاندارد را یکی از مهمترین مفاد ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ذکر و اعضای انجمن را تشویق به حرکت در این مسیر کرد و گفت: رتبه بندی و درجه بندی نشان استاندارد در تولید و خدمات، صنعت کشور را متحول می کند.
شریعتی تعیین معیارهای کیفی برای درجه بندی نشان استاندارد مطابق با خواست و انتظارات مشتریان را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: با این اقدام علاوه بر ایجاد رقابت سالم و سازنده در ميان واحدهاي توليدكننده کالاهای مشمول مقررات استاندارد و داراي پروانه، سطح كيفيت كالاها و خدمات نیز افزایش می یابد.
وی در همین زمینه ادامه داد: این درجه بندی در صنایع مختلف می تواند منجر به نوآوری و خلاقیت مستمر در تولید و خدمات شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران بر همکاری این سازمان با بخش خصوصی تاکید کرد و افزود : انجمن ها و تشکل ها به عنوان بازوي توانمند اجرايي و ناظران آگاه و بي‌طرف، پل ارتباطی بین صنعت و استاندارد هستند تا مطالبه گر صاحبان صنایع و مصرف کنندگان در جامعه باشند.
شریعتی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور در جهت رضایت جامعه استفاده کرد اظهار داشت: نماینده انجمن می تواند با حضور در کمیته علائم و شرکت در جلسات شورای استاندارد استان ارتباط خود را با سازمان مستحکم کرده و تهدیدهای بخش صنعت را به فرصتی برای بهبود عملکرد و رشد و توسعه اقتصادی تبدیل کند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نشان استاندارد درجه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم نویدبخش گشایش در امور است

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس با بیان اینکه مشارکت مردم در کنار جهش تولید نشان دهنده اهمیت حضور مردم است، گفت: نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید آن هم با مشارکت مردم نویدبخش گشایش در امور است.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی هر جا که مردم به میدان آمدند و حضور داشتند، موجب پیروزی ما شد و نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید آن هم با مشارکت مردم نویدبخش گشایش در امور است.

وی افزود: تأکیدات چند ساله اقتصادی مقام معظم رهبری نشان دهنده اهمیت بخش تولید است اما اینکه امسال مشارکت مردم را در کنار جهش تولید آوردند نشان دهنده اهمیت حضور مردم است همانطور که ایشان همواره مردم را رکن اصلی انقلاب اسلامی می‌دانستند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم موفق عمل کنیم، باید در مجلس فعلی و بعدی به نقش حداکثری مردم توجه داشته باشیم، گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی به بحث خصوصی سازی اشاره دارد که لازم است در این زمینه فعالیت خود را جدی تر کنیم و به معنای واقعی کلمه در تحقق شعار سال با این محور تلاش کنیم.

آزاد ابراز کرد: امید است در مجلس دوازدهم بتوانیم موانع کسب و کار را برای مشارکت مردم برطرف کرده و به معنای واقعی کلمه شعار سال را محقق کنیم.

کد خبر 738714

دیگر خبرها

  • شهرداری خالدآباد به درجه ۴ ارتقا پیدا کرد
  • ارزیابی کالا و خدمات در اردبیل زیر ذره‌بین کارشناسان اداره کل استاندارد
  • جهش تولید با مشارکت مردم نویدبخش گشایش در امور است
  • کیفیت ۹۰ درصد کالا و خدمات نوروزی در استان سمنان مطابق استاندارد بود
  • آماده‌باش ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی اصفهان
  • ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی آماده‌باش هستند
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به گوترش
  • خدمات و محصولات ویژه حجاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
  • افزایش نسبی دمای هوای اردبیل نسبت به سال های گذشته
  • تشدید نظارت استاندارد بر مراکز پذیرایی البرز