Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که فشار خون برخی افراد چند دقیقه پس از دریافت واکسن کرونا افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخی افراد پس از دریافت واکسن کرونا بعضی عوارض جانبی مربوط به آن را تجربه می‌کنند که رایج‌ترین آن‌ها شامل تب، خستگی، ضعف و درد در محل تزریق می‌شود، البته ممکن است بدن برخی افراد پس از دریافت واکسن واکنش‌های غیر معمولی از خود نشان دهد که در این صورت فرد باید به پزشک مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون تعدادی از افراد پس از دریافت واکسن کرونا دچار افزایش فشار خون بالا می‌شوند.

آیا افزایش فشار خون جز عوارض جانبی واکسن کرونا در نظر گرفته می‌شود؟

با وجود اینکه افزایش فشار خون جز عوارض جانبی واکسن کرونا در نظر گرفته نشده است، اما ممکن است این موضوع برای افرادی که به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا هستند نگران کننده باشد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد درصد کمی از مردم سوئیس که واکسن‌های mRNA را دریافت کرده‌اند فشار خون بالا را تجربه کردند. بیشتر افرادی که به این مشکل دچار شدند مردان بالای ۷۰ سال بودند. از بین هر ۹ نفر نیز هشت نفر آن‌ها پیش از دریافت واکسن نیز از مشکل پرفشار خون رنج می‌بردند. علاوه بر این نتایج چندین مطالعه انجام شده در هند نیز نشان می‌دهد که تعدادی از افراد پس از دریافت واکسن‌های کواکسین و کوویشیلد به فشار خون بالا دچار شدند.

آیا دریافت واکسن کرونا تأثیری بر فشار خون افراد دارد؟

تاکنون فشار خون بالا یا تغییر بارز در فشار خون افراد جز عوارض جانبی هیچکدام از واکسن‌های کرونا در نظر گرفته نشده است، البته اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که فشار خون بالا پس از دریافت واکسن کرونا می‌تواند جز یکی از عوارض جانبی گزارش شده در نظر گرفته شود. افرادی که پس از دریافت واکسن کرونا فشار خون بالا را تجربه کردند به علائمی مانند سردرد، درد قفسه سینه، اضطراب و تعریق نیز دچار شدند. مشکلات ذکر شده با افزایش فشار خون افراد ارتباط مستقیم دارد. ممکن است دلیل افزایش فشار خون افراد استرس ناشی از دریافت واکسن باشد و جز عوارض جانبی خود واکسن نباشد.

آیا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی باید واکسن کرونا را دریافت کنند؟

احتمال افزایش فشار خون پس از دریافت واکسن کرونا نباید دلیلی برای دریافت نکردن واکسن در نظر گرفته شود. افراد باید به خاطر داشته باشند که دریافت نکردن واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید این بیماری و علائم جدی مربوط به آن را افزایش می‌دهد. از آنجایی که محققان افزایش فشار خون را هنوز جز عوارض جانبی واکسن قبول ندارند دریافت واکسن توسط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. با وجود اینکه افزایش فشار خون یک پدیده نادر و نگران کننده است، اما می‌تواند به خوبی کنترل و مدیریت شود. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا مشخص شود آیا افزایش فشار خون بالا پس از دریافت واکسن کرونا خطرآفرین و تهدید کننده سلامت افراد است یا خیر؟

چه افرادی باید پیش از دریافت واکسن کرونا با پزشک خود مشورت کنند؟

در صورتی که افراد سابقه ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را دارند یا مدتی است که داروهای مربوط به این بیماری را مصرف می‌کنند، نباید پس از دریافت واکسن مصرف داروهای خود را محدود کنند. بلکه این افراد باید به مصرف داروهای خود ادامه دهند، از سوابق بیماری خود آگاهی داشته باشند و در مورد عوارض جانبی دریافت واکسن نیز اطلاعات لازم را کسب کنند. علاوه بر این، افرادی که با توجه به بیماری خود در معرض خطر افزایش فشار خون بالا قرار دارند، باید پیش از دریافت واکسن با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 500175

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ مبتلا به کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ واکسن کرونا واکسن کووید ۱۹ واکسن فشار خون بالا پرفشاری خون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پس از دریافت واکسن کرونا افراد پس از دریافت واکسن بیماری های قلبی عروقی افزایش فشار خون فشار خون افراد فشار خون بالا نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده