Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@05:16:40 GMT

اختلال در خط یک مترو تهران به دلیل نقص فنی سیستم ترمز

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۷۸۸

اختلال در خط یک مترو تهران به دلیل نقص فنی سیستم ترمز

محسن محمدیان، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری مترو تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره ایجاد نقص فنی در خط یک مترو تهران اظهارداشت: این مشکل در یکی از قطارهای مترو به دلیل نقص فنی و مشکل در سیستم ترمز قطار ساعت 8:55 صبح امروز ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه اختلال پیش آمده ساعت 9:30 برطرف شده است، گفت: حرکت قطارهای مترو در حال حاضر به صورت عادی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری مترو تهران ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل مشکل و اختلال پیش آمده خاطرنشان کرد: کارشناسان فنی مترو اقدامات لازم را جهت رفع این مشکل انجام دادند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مترو تهران اختلال ارتباطات نقص فنی مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ بر اساس تحقیقات جدید قرار گرفتن در معرض گرما ممکن است عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل کند و التهاب را افزایش دهد که می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی شود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض دماهای داغ‌تر در مدت زمان کوتاهی چگونه می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد و التهاب را تحریک کند.

این اثرات می‌تواند بدن را در برابر عفونتها آسیب پذیرتر کند و پیشرفت بیماریهای قلبی عروقی را تسریع کند.

این تحقیق برخطرات بالقوه قرارگرفتن در معرض گرما با ادامه افزایش دمای جهانی تأکید دارد.

دکتر دانیل دبلیو ریگز، سرپرست تیم تحقیق و استادیار پزشکی در مؤسسه محیط زیست کریستینا لی براون دانشگاه لوئیزویل کنتاکی گفت: ما در مطالعه خود، از اندازه‌گیری‌های جایگزین گرما در رابطه با نشانگرهای متعدد التهاب و پاسخ ایمنی در بدن برای بررسی اثرات کوتاه‌ مدت قرارگرفتن در معرض گرما و ایجاد تصویر کامل‌تری از تأثیر آن بر سلامتی استفاده کردیم.

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های خون شرکت‌کنندگان را برای تجزیه و تحلیل عملکرد سیستم ایمنی و چگونگی تأثیر آن توسط گرما بررسی کردند.

اثرات قرارگرفتن در معرض گرما شامل دما، دمای مؤثر خالص (با در نظر گرفتن رطوبت نسبی، دمای هوا و سرعت باد) و شاخص جهانی آب و هوای گرمایی (UTCI) بود.

یافته‌ها افزایش نشانگرهای التهابی را به ازای هر ۵ درجه افزایش UTCI نشان می‌دهد.

این نشانگرها شامل افزایش سلولهای ایمنی درگیر در التهاب، مانند مونوسیت‌ها و ائوزینوفیل‌ها و همچنین افزایش برخی سایتوکین‌های پیش‌التهابی، پروتئین‌هایی بود که التهاب را در بدن افزایش می‌دهند.

در این مطالعه همچنین کاهش سلولهای B مشاهده شد. این سلولها به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا عوامل بیماری زا مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها را شناسایی کرده و با آنها مبارزه کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که افزایش التهاب و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما ممکن است حساسیت به عفونتها را افزایش دهد و بیماریهای قلبی عروقی را بدتر کند.

برای ایمن ماندن در هوای گرم، در ساعات اوج گرما از آفتاب دوری کنید، هیدراته بمانید و از محافظ آفتاب استفاده کنید.

دیگر خبرها

  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید
  • مشکل ثبت نام وام ازدوج پیگیری شد
  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
  • چه بلایی بر سر ستاره مدنظر رئال آمده!
  • خوانساری: اختلال پیش آمده در پیام‌رسان ایتا قابل قبول نیست
  • ورود شخص رئیس جمهور برای حل مشکل واگن‌های وارداتی مترو
  • رایزنی چمران با وزیر کشور برای حل مشکل واردات اتوبوس و واگن مترو از چین
  • چرا خودرو استارت نمیخورد؟ / ۵ دلیل استارت نخوردن خودرو