Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کمبود واکسن کرونا در استان سمنان که به دلیل ارسال نشدن محموله جدید به ۲ دانشگاه علوم پزشکی این استان وجود دارد؛ سبب شده است تا روند واکسیناسیون متوقف یا با کندی دنبال شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، کند شدن روند واکسیناسیون افراد بالای 70 سال و از طرف دیگر کندتر شدن رود تزریق دوز دوم واکسن به آنان سبب شده است تا نگرانی ناشی از روند واکسیناسیون در آینده در جامعه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که این گزارش در حال نگارش است؛ روند واکسیناسیون در شرق استان سمنان به طور کامل متوقف شده است و در مرکز و غرب استان سمنان نیز به کندی و در حد تزریق به افراد جامانده از واکسن در حال انجام است.

آن گونه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی  درمانی گفته است؛ واکسنی برای تزریق در 2 شهرستان شاهرود و میامی وجود ندارد.

رضا چمن با اشاره به توقف روند واکسیناسیون در شرق استان سمنان افزوده است: همه واکسنی را که در هفته‌های گذشته از ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کردیم؛ به جامعه هدف تزریق کردیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ارسال محموله جدید واکسن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، از ارسال محموله جدید واکسن کرونا به این دانشگاه در هفته آینده خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با تحویل محموله جدید واکسن به این دانشگاه واکسیناسیون گروه‌های هدف با محموله جدید ادامه یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی  درمانی استان سمنان نیز گرچه از توقف کامل واکسیناسیون گروه‌های هدف در محدوده زیر پوشش این دانشگاه سخن نگفت؛ اما صحبت‌های وی نیز حاکی از کند شدن روند واکسیناسیون در 6 شهرستان دامغان، سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، آرادان و گرمسار بود.

نوید دانایی با بیان اینکه واکسیناسیون گروه سنی بالای 70 سال در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان همچنان ادامه دارد افزود: به دلیل نرسیدن محموله‌های جدید واکسن کرونا، هنوز به واکسیناسیون گروه سنی بالای 65 سال نرسیده‌ایم و همچنان تزریق دوز دوم واکسن به جامعه هدف و شناسایی و واکسیناسیون افراد واجد شرایط جامانده با سن بالای 70 سال در مرکز و غرب استان سمنان در حال انجام است.

معلمان کشور قبل آغاز سال تحصیلی جدید علیه کرونا واکسینه می‌شوندروند واکسیناسیون کرونا در استان زنجان به کُندی پیش می‌روددومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در همدان راه‌اندازی شد

 وی با بیان اینکه هنوز محموله جدید واکسن برای گروه سنی پایین تر از 70 سال ارسال نشده است گفت: با رسیدن محموله جدید واکسن کرونا، گروه‌های سنی پایین‌تر واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی روند واکسیناسیون محموله جدید واکسن واکسیناسیون گروه استان سمنان واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم

تین نیوز

فردا (پنجشنبه) آیت الله رئیسی رییس جمهور و هیات همراه در ادامه دور دوم سفرهای استانی به استان سمنان سفر می کنند. بازدید از پروژه آزادراه حرم تا حرم (حدفاصل گرمسار- لاسجرد) از جمله برنامه های پیش بینی شده در این سفر است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پروژه آزادراه حرم تا حرم با مشارکت دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ع) اجرایی می شود که یکی از کریدورهای شمالیِ شرق به غرب کشور محسوب می شود. همه ساله بیشترین تعداد زائران کشور از این مسیر تردد می کنند و از جمله اهداف اصلی اجرای آن، تامین ایمنی کافی برای مسافران و زائران و کاهش مصرف سوخت آنان است.

در این رابطه، اسماعیل احمدی مجری پروژه افزود: پروژه آزادراه حرم تا حرم از قم تا مشهد به طول ۹۰۰ کیلومتر تعریف شده است. قطعه قم- گرمسار به عنوان بخش نخست این پروژه به طول ۱۵۰ کیلومتر در سال ۹۴ افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: اکنون قطعه گرمسار- سمنان این پروژه به طول ۱۱۴ کیلومتر در حال اجراست که قرارداد آن در سال ۹۶ منعقد شده بود که خود در سه زیرقطعه تعریف شده است. این قطعه برای تکمیل و بهره برداری نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

احمدی ادامه داد: این قطعه به دلیل مشکلات تامین اعتبار، تاکنون فقط به میزان ۱۶ کیلومتر پیشرفت داشته است و مقرر شده قسمتی از قطعه ۲ آن به طول ۳۶ کیلومتر تا پایان سال جاری افتتاح شود.

وی اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از ۳۶ کیلومتر یاد شده نیازمند یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که نیمی از آن سهم دولت و نیمی دیگر سهم قراردگاه خاتم الانبیا است.

مجری پروژه آزادراه حرم تا حرم خاطرنشان کرد: بخش دیگر این پروژه از مشهد به سه راهی تربت حیدریه به طول ۳۳ کیلومتر در حال اجراست. قرارداد این قطعه در سال ۹۷ منعقد شده و تاکنون ۱۴ درصد پیشرفت داشته و هزینه اجرای آن ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: همچنین مطالعات قطعه سه راهی تربت حیدریه به نیشابور انجام شده است. اما هنوز مجوز «ماده ۲۳» قطعه نیشابور تا سمنان دریافت نشده است.

مجوز ماده ۲۳ لازمه شروع پروژه هایی است که اجرای آنها با اعتبارات دولتی آغاز می شود که پیش نیاز آنها مطالعات فنی و اقتصادی، زیست محیطی و غیره است.

احمدی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی این پروژه، تصریح کرد: اجرای کامل ۹۰۰ کیلومتر این پروژه به قیمت امروز نیازمند ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است، در حالی که قیمت به روز شده عملیات اجرایی تا امروز فقط ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

سفر «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان در قالب دومین سفر دولت سیزدهم است.

همزمان با سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان سمنان، باند دوم محور سرخه- سمنان به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد
  • تداوم روند افزایش دمای هوا در سمنان
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • خبر‌هایی از کشف محموله های چوب قاچاق در دامغان