Web Analytics Made Easy - Statcounter

برپایه مطلب دریافتی ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس،‌محمد مهدی برومندی که به استهبان فارس سفر کرد، افزود:تولید نهال سالم، گواهی شده و عاری از ویروس از دیگر برنامه های این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: برای ایجاد ۳۷ باغ مادری در کشور آگهی عمومی منتشر شده است تا با مشارکت بخش خصوصی و عمومی مسئله نهال در کشور حل شود و یک مورد نیز باغ انجیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه انجیر استهبان یک محصول بسیار مهم، استراتژیک، ارزآور و اشتغال زا است افزود: علاوه بر حفظ منابع موجود باید در توسعه آن اهتمام جدی داشته باشیم.
برومندی با بیان اینکه تهدیدات جدی برای انجیر در استهبان وجود دارد گفت: باید با استفاده از آخرین راهکارهای علمی به منظور حفظ و احیای باغ های انجیر اقدام کرد که در این زمینه اقدامات خوبی در مراکز تحقیقاتی انجام شده است.
این مقام مسئول استفاده از سایبان را یک روش موفق به منظور جلوگیری از تنش های محیطی و خسارت آفات دانست و گفت: توسعه سایبان نیازمند یک عزم جدی، حمایت همه جانبه و در واقع یک ساز وکار مناسب است.
به گفته برومندی، اعتبارات بخش باغبانی کشور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۵۰ درصد رشد داشته و این رشد بسیار چشمگیر است که با افزایش این اعتبارات برنامه های بهتری برای توسعه باغبانی کشور و استان فارس به عنوان استان پیشرو در این زمینه خواهیم داشت و در برنامه جدید یارانه، محصول استراتژیک مانند انجیر مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بودجه سال جاری هشت هزار میلیارد تومان یارانه تسهیلات کشاورزی دیده شده است که در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه بخش کشاورزی از جمله ایجاد سایبان استفاده می شود.
برومندی با بیان اینکه استان فارس در شمار استان های گرفتار خشکسالی قرار دارد، اظهار کرد: انتظار داریم که با مساعدت وزارت کشور و مدیریت بحران استانداری در زمینه اقتصادی به باغداران خسارت دیده از خشکسالی کمک شود تا علاوه بر حفظ تولید به توسعه پایدار به خصوص در زمینه محصول بسیار مهم و استراتژیک انجیر دست یابیم.
 

صندوق تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری انجیر ایجاد شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز گفت: انجیر یک برند ملی است که نه تنها شریان حیاتی یک جامعه اقتصادی را به خوبی مدیریت می کند بلکه در دنیا برای ما ارزش افزوده دارد.
احمد طمراسی ابراز کرد: جای صندوق تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری انجیر خالی است و این مقوله باید به جد دنبال شود.
وی با اشاره به ضرورت راه اندازی پروژه نگهداری، احیا و توسعه انجیرستان ها افزود: این موضوع با همکاری فرمانداری و مساعدت وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می شود علاوه بر این صندوق بیمه کشاورزی ایران نیز از این قبیل پروژه ها استقبال می کند.
طمراسی با بیان ضرورت نگاه شناسنامه ای به انجیر، ابراز کرد: یک طرح ملی، ردیف اعتباری ملی و رفتار ملی باید برای این موضوع باید داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در بخش باغبانی و سایر بخش ها پدیده ای به نام خشکسالی در قالب حادثه غیرمترقبه مفهوم ندارد و برای ما تر سالی غیرمترقبه است،گفت: به منظور مدیریت خشکسالی باید اقدامات بنیادین صورت گیرد.

استهبان از شهرستان های شرقی فارس است که فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۱۴۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها محمدمهدی برومندی استهبان کشاورزی صادرات غیر نفتی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استهبان کشاورزی استهبان کشاورزی صادرات غیر نفتی فارس جهاد کشاورزی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین عطایی اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار از استان قزوین صادر می شود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل خوب و مستعد بخش کشاورزی این استان سالانه این میزان صادرات انجام می شود و نگاه ما جایگزینی صادرات به جای واردات است.

وی اظهار داشت: سیفی‌جات گلخانه ای برای صادرات در اولویت است و در زمینه تولید مرغ نیز ظرفیت بالایی داریم اما باید یک بازار ثابت داشته باشیم تا صادرات محقق شود.

عطایی بیان داشت: چون تولید ثابت نداریم نمی توان روی صادرات پایدار حساب کرد اما قادریم تخم مرغ را صادر کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین گفت: با راه اندازی صندوق حمایت توانسته مشکل صادرات کشمش را حل کند و آمادگی داریم ارتباط تعدادی از تولیدکنندگان نهال، کشمش و خشکبار و میوه را با طرف های بلاروس مهیا کنیم.

عطایی اضافه کرد: در بخش کشاورزی افراد توانمندی داریم که در صورت معرفی آنها می توان برای توسعه صادرات هم اقدام کرد.

کد خبر 6081177

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس