Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمد هاشمی رفسنجانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با روزنامه ایران با بیان اینکه حرف آخر را مردم می‌توانند پای صندوق‌های رأی بگویند، گفت: ما در دوره‌های گذشته این را تجربه کرده‌ایم و دیدیم که با وجود رفتارهای نامهربانانه‌ای که شد مردم بسیج شدند و تصمیم گرفتند که حرف خودشان را در انتخابات بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابر این اگر مردم به این نوع تأیید صلاحیت‌ها اعتراض دارند که دارند اما می‌توانند حرفی بزنند که لزوماً حرف شورای نگهبان نباشد.

هاشمی ادامه داد: از بین کاندیداهای موجود درست است که اکثریت از یک طیف هستند و مورد نظر شورای نگهبان بوده‌اند اما خوشبختانه در میان 7 کاندیدا هنوز چهره‌هایی هستند که از نظر سیاسی مورد نظر شورای نگهبان نبوده‌اند و حالا به چه دلیل و ترتیبی از زیر تیغ رد صلاحیت‌ها جسته‌اند، خدا می‌داند. در چنین شرایطی به باور من مردم می‌توانند با صندوق‌های رأی قهر نکنند.

وی مهمترین مسئله کشور را اقتصاد و معیشت خواند و تصریح کرد: قابل انکار نیست که در شرایط موجود کشور، مهم‌ترین مسأله اقتصاد است و اتفاقاً در میان همین کاندیداها چهره‌هایی اقتصادی حضور دارند و می‌توانند منتخب مردم باشند؛ انتخابی که لزوماً منطبق بر خواست شورای نگهبان نیست و حرف مردم است.

برادر رئیس فقیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نظام ما این حسن را دارد که مردم قادرند بر سر صندوق رأی حرف خودشان را بزنند. بنابر این من از مردم خواهش می‌کنم که از صندوق قهر نکنند و از حق خودشان نگذرند؛ اعتراض دارند به جای خود اما حرف خودشان را بزنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه رأی ندادن امروز معنا و نتیجه‌ای جز رأی دادن به یک کاندیدای خاص ندارد، ادامه داد: وجه دیگر رأی ندادن همراهی ناخواسته با خواسته گروهک‌های معاند و کشورهای متخاصم مثل امریکا و اسرائیل و... است و بنابراین نباید جناح‌های سیاسی و مردم در صف مشترک با آنها قرار گیرند. باید صف‌شان را از آنها جدا کنند.

وی افزود: خوشبختانه این امکان هنوز وجود دارد که افراد هم رأی بدهند و هم به فرد شایسته رأی بدهند. گله‌هایی که مطرح است و اشکالاتی که در نظام سیاسی وجود دارد به جای خود، الان نباید به خاطر آن مسائل وظیفه اصلی را رها کرد.

هاشمی معتقد است که یعنی رأی ندادن و سرد کردن تنور انتخابات نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه حاکمیت را از گروه‌های منتقد، طلبکار می‌کند و به نفع رقیب تمام می‌شود و در نهایت بازی کردن در زمین دشمن تلقی خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پایان گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی هیچ وقت از صندوق قهر نمی‌کرد، حرف خودش را می‌زد، مردم را هم دعوت می‌کرد و نتیجه مطلوب هم می‌گرفت. باز هم اگر مردم و گروه‌های سیاسی با وحدت خود این کار را بکنند پیروزی از آن مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هاشمی رفسنجانی حزب کارگزاران محمد هاشمی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم ایران چگونه می‌توانند به مردم جهان کمک کنند؟

به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین قرار تماشا با اکران یکی از مهم‌ترین آثار سینمای استرالیا برگزار خواهد شد، با تماشای این فیلم نگاه خیلی دقیق‌تری نسبت به فعالیت رسانه‌ها شده است. تماشای واقعیت‌هایی که شاید تا به امروز برای شما موضوعیت نداشته است.

شناخت این واقعیت‌ها به تماشاگر کمک خواهد کرد از جامعه خود در برابر جهل به خوبی دفاع کند. مردم ایران با تماشای این اثر رسالت تاریخی خود را بازخوانی می‌کنند و نقش خود را در جهان امروز پیدا خواهند کرد.

اگر می‌خواهید از ملت ایران در جنگ جهانی رسانه‌ای محافظت کنید تماشای این فیلم درس‌های بسیار مهمی برای شما خواهد داشت. و تبیین خواهد شد که فعالان رسانه‌ای ایران در کشورهای همسایه چه وظیفه‌ای دارند؟ با کدام خبرنگاران باید مقابله کنند؟

قرار تماشای این هفته در خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086472

دیگر خبرها

  • پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • مردم ایران چگونه می‌توانند به مردم جهان کمک کنند؟
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • ایرانیان ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • حامی اقتصاد اسلامی
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند