Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس عرب؛ رئیس انجمن تالاسمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز  درخصوص روند واکسیناسیون بیماران خاص گفت: تاکنون 13 هزار بیمار تالاسمی در کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند. اوایل آغاز واکسیناسیون تا زمانی که وزارت بهداشت به درک درستی از این بیماران برسد، مقداری بی‌برنامه‌گی وجود داشت اما خداراشکر امروز که صحبت می‌کنم بیماران از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به کوتاهی وزارت بهداشت در شفاف‌سازی روند واکسیناسیون و پاسخ به ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی علیه واکسن‌های کرونا این شکل عملکرد وزارت‌خانه را عامل بی‌اعتمادی مردم به واکسن دانست و عنوان کرد: بخشی از بیماران خاص واکسینه شده زیر 18 سال هستند و برخی هم به دلیل حرف‌هایی که در فضای مجازی علیه واکسن زده می‌شود، تمایلی به دریافت واکسن نداشتند. وزارت بهداشت هم درخصوص شفاف‌سازی در مورد واکسن کرونا کم کاری کرد و با پاسخ ندادن به ادعاهای موجود در فضای مجازی به بی‌اعتمادی‌ها دامن زد. به تمام بیمارن خاص در کشور واکسن سینوفارم تزریق شده است. ما هیچ گاه نفهمیدیم که چرا برای کادر درمان واکسن اسپوتنیک تزریق شد اما به بیمارن خاص سینورفام تزریق کردند؟ اگر چیزی برای کادر درمان خوب بود باید برای اقشار آسیب‌پذیر هم استفاده می‌شد. ما هیچ گاه متوجه این تفاوت در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نشدیم. بیماران خاص برای نوبت دوم هم باید سینورفام تزریق  کنند.

یونس عرب در ادامه تغییر پی در پی مدیران حوزه سلامت را یکی از دلایل نبود مدیریت منسجم در حل مشکلات بیمارن خاص دانست و اظهار داشت:  تحریم‌ها تاثیر جدی بر درآمدهای ارزی کشور داشته است زمانی که درآمدهای ارزی کشوری کاهش یابد قدرت خرید آن کاهش می‌یابد و داروهای مورد نیاز در اختیار مردم قرار نمی‌گیرند اما از طرفی ناکارآمدی در برنامه‌ریزی حوزه دارو هم بیداد می‌کند. چند مدیر کل دارو و رئیس سازمان غذا و دارو داشتیم که عوض شدند؟ این موضوع باید بررسی شود که اگر این‌ها نخبه‌های حوزه دارو بودند چرا رفتند؟ و اگر نخبه نبودند چرا وارد این حوزه شده بودند؟

جان مردم بی‌ارزش شده و صندلی‌ها بین آقایان رد و بدل می‌شود

عرب افزود: جان مردم بی‌ارزش شده و صندلی‌ها بین آقایان رد و بدل می‌شود، درحالی که بیماران چشم انتظار تامین دارو هستند. باید نگرش حاکم بر سیستم غذا و دارو مورد بازنگری قرار گیرد. از هر طیفی در مدت‌های یک ساله و شش ماهه ریاست این سازمان را برعهده گرفتند و کسی که ضرر کرد مردم و بیماران خاص بودند.  بیماران تالاسمی بیشترین آسیب را از این ردو بدل شدن صندلی ریاست سازمان غذا و دارو دیدند.

تغییرات عمده در بدنه دولت به بیماران خاص آسیب می‌زند

رئیس انجمن تالاسمی ایران بیان کرد: مسئولان توضیح دهند که چرا جایگاهی که باید ثبات داشته باشد و نیاز به تداوم حضور افراد دارد، انقدر دچار تغییر می‌شود. بیماران خاص از جانشان هزینه می‌کنند تا این افراد صاحب تجربه شوند و با تحریم‌ها آشنایی پیدا کنند و نحوه تعاملات با سازمان‌های بیمه‌گر و شرکت‌های تامین کننده دارو را بشناسند. دیدید که بحران انسولین چه بلایی بر سر بیماران دیابتی آورد؛ همین اتفاق بارها برای بیمارن تالاسمی تکرار شده است. این نشان می‌دهد که وزارت بهداشت درک و نگاه درستی به بیمارن خاص نداشته  و دغدغه‌های آن‌ها را نشناخته است. فردی که بر راس مدیریت بوده سلیقه‌ای عمل کرده و هر گاه معاون و مدیر زیردستش با سلیقه او همخوانی نداشت، فوری تغییرش داده است. مدیران معتقد بودند که نظر مردم مهم نیست و داشتن گروه یک دست اهمیت دارد. درصورتی که اختلافات موجود در سیستم را می‌توان طور دیگری حل کرد و انقدر شاهد تغییرات مدیریتی نباشیم.  تغییرات عمده در بدنه دولت در جایگاه‌هایی که به شدت نیازمند تجربه و کار مداوم است به بیماران خاص آسیب می‌زند.

پرستو خلعتبری کد خبر: 1099176 برچسب‌ها واکسن کرونا اسپوتنیک وی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا اسپوتنیک وی بیماران خاص غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص کمبود دارو گفت: علاوه بر جلسات صحن علنی مجلس برای بررسی علل کمبود دارو بنده نیز جلسات جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

وی ادامه داد: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند. بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد منتها در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۳۴ در تذکری بیان کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است. آخرین جلسه در ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ بود که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد.

وی اضافه کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیمار بپردازد که این اتفاق رخ نداده و تقریبا پرداختی از جیب بیمه و بیمار نصف نصف است. بیشترین اشکال هم به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بر می‌گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تامین نکرد. سازمان برنامه و بودجه هم ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده، سازمان تامین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است؛ علی‌رغم اقدام معقول مجلس شورای اسلامی همچنان مشکلات مردم حل نشده و باید چاره‌ای اندیشید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر