Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه ای به دستگاه های نظارتی و قضایی خواستار ممنوعیت خروج صدیقی از کشور شدند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، روز گذشته وزیر علوم در نشستی از قبول استعفای مجتبی صدیقی از ریاست سازمان امور دانشجویان خبر داد.

وزیر علوم دلیل این استعفا را استفاده از فرصت مطالعاتی اعلام کرد و غفاری معاون فرهنگی خود را جایگزین او کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استعفای صدیقی در روزهای پایانی دولت در حالی صورت می گیرد که بسیاری از دانشجویان و کارشناسان او را از عوامل اصلی ماجرای بورسیه ها می دانند و معتقدند وی باید در پایان دولت پاسخگوی عملکرد خود باشد.

جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه ای به دستگاه های نظارتی و قضایی خواستار ممنوعیت خروج صدیقی از کشور شدند.

آخرین وضعیت پرونده بورسیه ها / تعیین تکلیف 70 فقره شکایت در دیوان عدالتنامه بورسیه ها به رئیسی/تغییر آرای قطعی و طولانی شدن اجرای احکام از سوی دیوان عدالتبورسیه های فاقد رای دیوان عدالت اداری جذب می شوندبورسیه های بلاتکلیف به 5 دانشگاه معرفی می شوندوزارت علوم قبل از پایان عمر دولت مشکل بورسیه ها را حل کند/ مجلس اجازه فرسایشی شدن پرونده را ندهدآخرین اخبار از پرونده بورسیه ها/تقاضای استمهال از سوی دانشگاه تهران و 9 پرونده در آستانه استنکافآخرین وضعیت جذب بورسیه های بلاتکلیف از زبان کی نژاد

در این نامه آمده است:

«طبق اخبار واصله مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در دولت های یازدهم و دوازدهم به بهانه فرصت مطالعاتی در ماههای پایانی دولت قصد خروج از کشور را دارند این در حالی است که نامبرده جزو عناصر اصلی ظلم تاریخی به بورسیه های مظلوم بوده و چندین شکایت از وی توسط دانشجویان بورسیه در قوه قضاییه ثبت شده و در حال رسیدگی است.

 با توجه به اینکه ایشان مسئول مستقیم ظلم به بورسیه ها بوده اند این سوال مطرح است که چرا علی رغم شکایات مطروحه علیه وی ایشان ممنوع الخروج نشده و با رفتن از کشور عملا امکان محامکه وی وجود نخواهد داشت.

آیا جرم افرادی که با سرنوشت و آبروی هزاران دانشجوی نخبه کشور به خاطر مافع سیاسی بازی کرده و موجب دلسردی و یاس در جامعه  نخبگانی کشور شده اند کمتر از مفاصد اقتصادی است که برخورد قاطع با این عوامل صورت نمی پذیرد؟!!

ما دانشجویان بورسیه که سالها اسیر سیاست بازی عناصر نفوذی در وزارت علوم بوده و هستیم از قوه قضاییه تقاضامندیم از خروج نامبرده و سایر عوامل ظلم به بورسیه ها از کشور ممانعت به عمل آید تا بعد از دوره مسئولیت پاسخگوی عملکرد هشت ساله خود باشد.»

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت حقوقی وزارت علوم وزارت علوم معاونت حقوقی وزارت علوم وزارت علوم دانشجویان بورسیه بورسیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «برنامه توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، در طرح «شناسایی، رشد و تعالی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی»، هر یک از برگزیدگان پس از انتخاب استاد راهبر، «برنامۀ توانمندساز» خود در مسیر نخبگی را با همکاری وی تدوین و اجرایی می‌سازند، «برنامۀ توانمندساز» شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که در چهار بخش «تحصیلی»، «تخصصی و پژوهشی»، «مهارت‌های فردی و حرفه‌ای» و «فرهنگی و اجتماعی» متناسب با مقطع تحصیلی برگزیده و در چارچوب شیوه‌نامه، با همکاری استاد راهبر و برگزیده برای یک‌سال تحصیلی تدوین و اجرا می‌شود.

همچنین به منظور انجام فعالیت‌های برنامه توانمندساز در مسیر نخبگی از سوی برگزیده، امکان بهره‌مندی از اعتبار و تسهیلاتی را فراهم می‌کند. اعتبار مالی انجام فعالیت‌های برنامۀ توانمندساز در اختیار استاد راهبر قرار می‌گیرد و صرفاً برای انجام فعالیت‌های برنامۀ توانمندساز برگزیده قابل هزینه است.

شایان ذکر است، بنیاد ملی نخبگان با اجرایی‌سازی «شیوه‌نامۀ شناسایی، رشد و تعالی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی»، از توسعۀ فعالیت‌های نخبگانی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی با هدف توانمندسازی، مهارت‌افزایی و ایجاد زمینه‌های رشد و شکوفایی حداکثری استعدادهای فردی و گروهی دانشجویان صاحب استعداد برتر، پشتیبانی می‌کند.

بر این اساس، مبتنی بر رویکرد شناسایی فعال، اطلاعات حائزان شرایط از مراکز مرتبط استعلام و بدون نیاز به ثبت درخواست ذی‌نفعان، برای هر یک در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد ملی پرونده تشکیل می‌شود؛ سپس از حائزان شرایط برای ورود به مسیر نخبگی در بنیاد ملی دعوت به عمل می‌آید.

برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی، رتبه‌های برتر آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، دانشجویان نمونۀ کشوری، برگزیدگان رویدادهای معتبر و همچنین توصیه‌شدگان از سوی اساتید/ نهادهای معتبر، از جمله حائزان شرایط ورود به مسیر نخبگی بنیاد ملی هستند.

کد خبر 6085047 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • آمادگی دستگاههای اجرایی پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • آمادگی دستگاههای اجرای پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • رمزارزها به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده اند
  • اجرای «برنامه توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی