Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتظارات مردم از کاندیداهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، بیشتر اقتصادی است و از همین رو کاندیداهای ریاست جمهوری، چالش‌های مهم اقتصاد ایران را مهمترین دغدغه این روزهای خود بیان می‌کنند و حتی در باب حل کردن این مشکلات مسیر اغراق و خیال‌پردازی را می‌پیمایند. به همین دلیل تبیین انتظارات مردم از کاندیداها از زبان کارشناسان، می‌تواند به کاندیداها کمک کند که مردم چه انتظاری از آنها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، سیدکمال سیدعلی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با قدس آنلاین درخصوص اولویتهای دولت آینده در بخش‌های مختلف اقتصادی را کاهش تورم دانست و گفت: اولویت اول دولت تورم است که باید کنترل و مدیریت شود. در همین راستا دولت آینده باید هدف‌گذاری کند تا تورم تا پایان سال به 20 درصد برسد و در مرحله بعد تورم را در سال آینده به 8 تا 10 درصد برساند. این امر نیز میسر نمی‌شود مگر با انتخاب یک تیم اقتصادی هماهنگ و همراه مانند وزیر اقتصاد، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی و رئیس کل بانک مرکزی.
وی افزود: اولویت دوم دولت آینده، تامین منابع برای هزینه‌های جاری و رفع کسری بودجه است که این امر در 2 حالت قابل پیش‌بینی است؛ یک اینکه برجام به نتیجه برسد و مورد موافقت طرفین قرار بگیرد در این صورت با آزاد شدن فروش حدود دو میلیون بشکه نفت و آزادسازی سیستم بانکی از تحریم و دریافت وجوه بلوکه شده یک برنامه اقتصادی باید داشته باشد که در این صورت مدیریت فضای سیاسی و بین‌المللی و رفع تنش نیز چشم‌انداز مثبتی خواهد داشت. 
وی ادامه داد: در غیر این صورت دیوار بی‌اعتمادی و عدم حسن نیت در برجام خیلی زود برای کشور مشکل‌زا خواهد شد در صورتی که برجام به سرانجام نرسد و در پلن B دولت باید اولویت‌های دیگری را برای اقتصاد و رفاه مردم در نظر بگیرد. در وهله نخست نیز دولت باید تامین کالاهای اساسی را در اولویت قرار بدهد و خیلی زود و جدی وارد میدان شود و ارزاق عمومی را تامین کرده و در اختیار مردم قرار دهد.
سیدعلی تصریح کرد: در حالت دوم، انتظار می‌رود دولت موضوعات مربوط به بورس و تک نرخی کردن ارزو افزایش حقوق را از اولویت خارج کرده و صرفا به حفظ وضع موجود با اصلاحات مورد نظر و در توان بودجه اقدام و برنامه‌های خود را اجرایی کند.
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: توجه به صندوق‌های بازنشستگی و توجه به وضعیت ورشکستگی بانک‌ها باید در اولویت دولت آینده قرار بگیرد.
وی همچنین افزود: در این شرایط، وزارت بهداشت نیز باید هرچه زودتر و سریعتر با واکسیناسیون عمومی مردم به فکر کنترل کرونا باشد تا بیش از این کرونا بر اقتصاد کشور بار خود را نیندازد. این اقدامات، مجموعه انتظاراتی است که مردم دارند و دولت آینده با توجه به این سرفصل‌ها، می‌تواند به تقویت سرمایه اجتماعی بپردازد. اگرچه همراهی و همکاری مجلس و قوه قضائیه با دولت برای کنترل و رفع گلوگاه‌های فساد موجب رشد سرمایه اجتماعی شده خواهد شد و شعارهای داده شده در انتخابات را محقق خواهد کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارزاق عمومی دولت دولت آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان

استاندار کردستان، گفت: رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج  ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، اظهار داشت: شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی‌ آنها نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایت‌مندی شهروندان دارد. 

وی با بیان اینکه مطالبات مطرح شده این نشست را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کرده و در یک جلسه کاری در شورای شهر براساس اولویت‌بندی‌ها به آن خواهیم پرداخت، افزود: امیدواریم با پیگیری این مسائل، شاهد تحولات خوبی در توسعه عمران شهری در مرکز استان باشیم. 

استاندار کردستان گفت: در نشستی که در وزارت کشور داشتیم قول‌های مساعدی در مورد اختصاص ماشین‌آلات و اعتبارات از متولیان امر گرفته‌ایم که امیدواریم جامه عمل پوشانده شود. 

وی بیان کرد: مردم کردستان خصوصیات خاصی دارند که منحصر به فرد و اینکه قدرشناسی و قناعت از ویژگی‌های بارز این مردم است که نمونه آنها در هیچ جای کشور وجود ندارد. کردستانی‌ها حتی قدر کوچکترین قدم‌هایی که برایشان برداشته می‌شود می‌دانند و این نشان از بزرگی آنها است. 

زارعی‌کوشا با بیان اینکه گام‌های توسعه‌ای خوبی برداشته شده، ولی مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم، عنوان کرد: رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از مطالبات مردم در اولویت برنامه‌های دولت در استان است که سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفته و توانستیم رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کنیم. 

وی بیان کرد: موضوع بیکاری در استان آنقدر مسئله بزرگی است که باید به صورت مستمر و چندین سال پیاپی برای رفع آن به صورت جهادی تلاش کرد.  همچنین رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه گزارش پژوهشی و تحلیلی در ارتباط با فضای 31 استان کشور انجام شده و قرار است در هیئت دولت مطرح شود، گفت: این پژوهش تغییر وضعیت استان‌ها را در شبکه اجتماعی توییتر مورد بررسی قرار داده و با پنج رنگ آن را مشخص کرده است. بر مبنای این پژوهش کردستان در مرداد 1400 جزو سه یا چهار استانی بوده که 68 درصد توییت‌های منتشر شده مربوط به آن منفی بوده است، در دی ماه سال گذشته، بهترین تغییر وضعیت داده شده مربوط به کردستان بوده با 6دهم درصد منفی و از این نظر رتبه نخست را کسب کرده است. 

وی افزود: نتایج این پژوهش معنادار و بیانگر فضای مطلوب ایجاد شده در استان است که در نتیجه جلب اعتماد و پشتیبانی که دولت و مجموعه مدیریتی استان در آن سهیم هستند، به وجود آمده است. این وضعیت در شرایطی بوجود آمده که شاهد تخریب‌های سنگینی از سوی معاندان خارج از کشور و بدخواهان داخلی بوده‌ایم. 

احداث پارکینگ طبقاتی جدید در سنندج

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج نیز در این دیدار با بیان اینکه کار کردن در شهرداری با توجه به گستردگی فعالیت و وظایف‌ آن بی‌نهایت سخت است، اظهار کرد: 400 وظیفه از سوی وزارت کشور برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، کمبود منابع نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، فضای اجتماعی و سیاسی همه و همه به نحوی موجب شده که کار در این مجموعه طاقت‌فرسا باشد. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و 560 هزار متر مربع آسفالت و بیش از 180 هزار مترمربع پیاده راه سازی در شهر سنندج انجام شد، گفت: در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری کمپ ماده 16 را که تقریباً 14 سال قانون آن بر زمین مانده بود، راه‌اندازی شد.

شهردار سنندج افزود: در سال گذشته شاهد رویدادهای بزرگ فرهنگی و افتتاح چندین پروژه متعدد از پارک‌های بزرگ مقیاس تا پروژه‌های مرتبط با رفع مشکل ترافیکی در شهر سنندج بودیم که این روند در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت. 

وی از برنامه‌ریزی برای افتتاح فاز اول پارک 36 هکتاری پیرچنار در فصل عمران امسال خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته چندین پارک بزرگ مقیاس در سطح سنندج بهر‌ه‌برداری شد و در کنار آن در قالب پویش سنه سبز نیز اتفاقات خوبی در حوزه توسعه سرانه فضای سبز در شهر صورت گرفت. 

رشیدی رونمایی از 6 هزار میلیارد پروژه‌ها سرمایه‌گذاری، مجتمع فرهنگی شهدا و شهرداری الکترونیک را از دیگر برنامه‌های شهرداری سنندج در سال جاری ذکر و اعلام کرد: برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی برای عید سعید فطر، هفته سنه، 22 گولان و غیره تعریف شده که زمینه افزایش شور و نشاط اجتماعی را بیش از پیش در شهر خلاق موسیقی جهان تحقق می‌بخشد. 

وی بیان کرد: شهرداری سنندج 800 میلیارد تومان از ادارات طلب دارد که 240 میلیارد آن در کمیسیون ماده 77 تائید و قطعی شده است که بازگشت این میزان سرمایه در قالب تهاتر و اوراق و غیره مطمئناً در کنار سایر منابع می‌تواند تأثیر بیشتری در عمران شهری داشته باشد. 

شهردار سنندج با اشاره به اینکه کلنگ احداث پارکینگ طبقاتی در مساحت 3 هزار مترمربع روبه‌روی پارک شهدا به زودی انجام می‌شود، افزود: ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در رفع مشکل ترافیک به ویژه در هسته مرکز شهر سنندج دارد در این راستا نیازمند اعتبارات ملی و جهشی هستیم. 

راه برای کار کردن در سنندج زیاد است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار اظهار داشت: خدمات دولت در استان چشم‌گیر بوده و یکی از ویژگی‌های اصلی دولت سیزدهم مردمی بودن است هر کس به مردم تکیه کند پیروز خواهد بود. 

عزت الله رضایی با بیان اینکه در خدمت مردم بودن برای همه ما افتخار است، گفت: شورای شهر با رویکرد جدید آمده که بتواند خدمات دولت را بیشتر نشان و مردم تغییرات را احساس کنند که خوشبختانه تا حدودی توانسته‌ایم به این مهم دست پیدا کنیم اما راه برای کار زیاد است. 

تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • یک دهه تورم اقتصادی و رکود فکری در گیشه
  • دولت مراقب تله‌های ارزی باشد
  • مشکل اقتصاد ایران در ۱۴۰۲ چه بود و ۱۴۰۳ دولت چه باید کند؟
  • اولویت ما مانع زدایی از حضور مردم در صحنه مشارکت باشد
  • دست‌آوردهای دولت سیزدهم در گذر از چالش‌ها
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان ۱۴۰۲ به ۲۵٫۶ درصد کاهش یافت
  • بدون مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌توان تورم را کنترل کرد
  • نرخ تورم و آینده سیاسی کشور