Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو به تشریح شرایط کاروان کشورمان برای حضور در این مسابقات پرداخت.

خبرگزاری میزان - هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در نشست خبری امروز (یکشنبه) به صورت وبینار برگزار شد، درباره شرایط این کاروان اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*لیست نهایی اسامی کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو فردا (دوشنبه) به صورت آنلاین به کمیته برگزاری مسابقات اعلام خواهد شد، تا به امروز ۵۹ ورزشکار حضورشان جهت شرکت در این رویداد بزرگ نهایی شده و امکان دارد ۲ نفر دیگر در دوچرخه سواری و تیروکمان در آینده به این لیست اضافه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*دو نفر رئیس کمیته ملی پارالمپیک و دبیرکل آقایان خسروی وفا و تابع را داریم. نوروزی، پزشک کاروان است و بنده هم به عنوان سرپرست کاروان حضور دارم و فرجی هم معاون سرپرست کاروان است.

در پاراوزنه برداری ۶ سهمیه کسب شده بود که از این تعداد تنها ۵ نفر که رکورد آن‌ها مطابق با سیاست کمیته ملی پارالمپیک بود و دو نفر کادر فنی در لیست نفرات اعزامی قرار گرفتند.

*در دوومیدانی ۱۴ نفر به همراه ۵ کادر فنی به توکیو اعزام خواهند شد که از این تعداد یک نفر زن و ۱۳ نفر مرد است. البته در لیست نفرات اعزامی از این تعداد را ۵ دوومیدانی کار نابینا و کم بینا و ۸ نفر را معلولان تشکیل می‌دهند. در پاراتیروکمان ۶ ورزشکار و ۲ کادرفنی داریم که در ریکرو و کامپوند هستند. ۱۲ ورزشکار و یک کادرفنی در والیبال نشسته و در جودو نیز دو ورزشکار و دو مربی را به توکیو اعزام خواهیم کرد.

*در پاراتیراندازی ۳ ورزشکار خانم به همراه دو مربی و در پاراتکواندو نیز ۲ ورزشکار مرد، یک زن و دو مربی اعزام خواهند شد. در رشته پاراقایقرانی دو ورزشکار اعزام می‌شوند که یک ورزشکار آقا و یک ورزشکار خانم هستند که یک مربی در کنار آن‌ها خواهد بود. در بسکتبال با ویلچر نیز ۱۲ ورزشکار و دو کادرفنی در لیست نفرات اعزامی قرار گرفتند.

*تعداد کم اعضای کادرفنی در برخی رشته‌ها؟ مجبوریم از کادرفنی کم کنیم، چون برای ما سهمیه قائل شدند و این مشکلاتی است که امسال با آن در پاراالمپیک ۲۰۲۰ مواجهیم و این مشکلات را قبلاً در بازی‌های قبلی نداشتیم و امیدواریم در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم نداشته باشیم و بتوانیم کادرفنی بیشتری همراه‌مان داشته باشیم.

*۱۶ همراه داریم که نوروزی، سرپرست پزشکی، دکتر رفیعی‌پور و سخنگویی، روانشناس و فیزیوتراپ و خانم صالحی به عنوان پرستار برای ورزشکاران نابینا همراه خواهند بود. کارگری و خانم لیموچی را همراه‌مان داریم و خانم کونیکو یامامورا بابایی، مادرشهید محمد بابایی و یک همراه با ایشان نیز در لیست اعزامی خواهند بود. همچنین سه نفر به عنوان مترجم و یک نفر به عنوان مسئول فرهنگی در کاروان حضور دارند. نماینده حراست و اسبقیان و مظلومی، رئیس فدراسیون‌های جانبازان و معلولین و همچنین نابینایان و همچنین شعبانی‌بهار نیز به عنوان رئیس فدراسیون تیر و کمان حضور دارند.

*همراهان هرکدام می‌توانند به اختیار خودشان در المپیک یا پارالمپیک حضور داشته باشند که شعبانی‌بهار با پارالمپیک سفر خواهند کرد و سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی با المپیک می‌رود. ما ۶ نفر هم به همراه کمیته ارزیابی و فنی داریم و یک لیست ۱۷ نفره رسانه هم داریم که بعداً و در صورت نهایی شدن نام آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

*یاد خانم شیرمحمدی و سیامند رحمان را هم زنده نگه می‌داریم که کسب سهمیه کردند و دارفانی را وداع گفتند، اما برای جانشین خانم شیرمحمدی در رشته تیر و کمان برای مسابقات انتخابی اعزام خواهیم داشت و اگر در کشور چک کسب سهمیه کنند، به مسابقات اعزام می‌شود.

*در رشته دوچرخه‌سواری هنوز سهمیه ورودی کسب نکرده در حالی که دوستان مدعی کسب سهمیه بودند. پنجشنبه استعلامی از فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری گرفتیم که منتظر پاسخ هستیم. اگر پاسخ استعلام مثبت بود و سپس دوچرخه سواری با سیاست‌های پارالمپیک یکسان بود اعزام می‌شود. باید تأکید کنم که از ۵۹ ورزشکار فقط دو نفر حمایتی داریم و ۵۷ ورزشکار طبق سیاست‌های پارالمپیک هستند و ۲ نفر هم خانمی هستند که حمایتی و برای نتیجه‌گیری در مسابقات پاراآسیایی اعزام می‌شوند.

*درباره دو ورزشکار نابینا نیز هنوز به نتیجه نرسیدیم و از فدراسیون نابینایان خواستیم برای ما تستی را بین دو ورزشکار داشته باشند که در نهایت یک نفر را به ما اعلام کنند. روز ۲۵ خرداد این تست انجام می‌شود و با توجه به اینکه فرقی ندارد نام کدام ورزشکار در لیست باشد، ما لیست را ارسال خواهیم کرد و فدراسیون نابینایان روز ۲۵ خرداد نام نهایی را به ما اعلام خواهد کرد. هر ورزشکاری که کسب سهمیه کرده، بتواند تا اعزام رکورد خوبی داشته باشد، با اینکه لیست نفرات اعزامی را اعلام خواهیم کرد، سعی می‌کنیم که این ورزشکار را به کاروان اضافه کنیم. با این حال ۹۹ درصد لیست ما نهایی است.

*درباره اعزام ورزشکار در رشته شنا پرسیدند که ما پیش از این اعلام کرده بودیم که فقط ۹ رشته ورزشی خواهیم داشت و فقط در مورد دوچرخه‌سواری نیاز به استعلام داشتیم که منتظر پاسخ آن هستیم. تا الان ۵۹ نفر لیست ما کامل شده و فقط یک نفر را استعلام گرفتیم.

*در المپیک برای مراسم رژه فقط ۱۰ نفر حضور دارند، اما برای پارالمپیک هنوز تعداد نفرات را اعلام نکردند. فقط می‌دانیم دو نفر را به عنوان پرچمدار خواهیم داشت، اما ما سؤال کردیم و هنوز تعداد را به ما اعلام نکرده‌اند. با توجه به اینکه پارالمپیک بعد از المپیک است، طبیعتاً بعد از شرایط المپیک شرایط را به ما اعلام خواهند کرد.

*از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بودیم که ۶۰ درصد بودجه ما را در سه ماهه اول سال بدهند که این درخواست مورد موافقت قرار گرفت. با توجه به بودجه‌ای که در طول سال برای کمیته پارالمپیک در سه فصل در نظر گرفته شده بود و به این دلیل که ممکن است بعد از پارالمپیک، اعزام پاراجوانان را داشته باشیم، اعزام هر کاروان از ۶ ماه قبل نیاز به برنامه‌ریزی برای تهیه لباس، بلیت هواپیما و... دارد. پس از درخواست‌مان ما از آقای نوبخت نامه‌ای دریافت کردیم که با درخواست ما موافقت شده است که ۶۰ درصد بودجه را در سه ماه نخست سال دریافت کنیم و این مسئله باعث شد بتوانیم بسیاری از کار‌ها را به خوبی انجام دهیم.

*ماه اول بودجه‌ای که در اختیار ما قرار گرفت ۴ میلیارد تومان بود و امیدوارم طبق نامه سازمان برنامه و بودجه مابقی مبلغ هم برسد. چون در اردیبهشت ماه نیز ۹ میلیارد سازمان برنامه و بودجه به خزانه دولت ریخته است، اما فقط ۲ میلیارد از آن ۹ میلیارد به حساب ما واریز شده است. نگرانی ما از این بابت است که باید بلیت تهیه کنیم و مسائل را پیگیری کنیم. از آقای نوبخت تشکر می‌کنیم که این نامه را ارسال کردند، اما دریافت بودجه نیازمند این است که کار سریع انجام شود و با توجه به اعزام کاروان، این بودجه نوش دارو پس از مرگ سهراب نباشد.

*سه اعلان برای اعزام کاروان داریم که کاروان اعزامی باید توقفی دو ساعته هم در کشور ثالث داشته باشد. اگر در تاریخ مدنظر که ۸۰ نفر از کاروان می‌روند، بلیت تهیه نکنیم به مشکل می‌خوریم. کاروان در ۴ بخش اعزام می‌شود و ۶ کاروان برمی‌گردیم و این برنامه‌ریزی سنگینی دارد.

*تا به حال دو بار بلیت رزرو کردیم که باطل شده و اگر زودتر بودجه را نگیریم، به مشکل خواهیم خورد. در سازمان برنامه و بودجه کار‌ها را انجام دادیم و از خزانه دولت نیز خواهش می‌کنیم زودتر این کار را انجام دهد. تاکنون حدود ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دریافت کردیم که این حدود ۶ - ۵ درصد بودجه ماست. مشکلات ما، مشکلاتی است که همه درک می‌کنند و امیدوارم دوستان زیرمجموعه در نهاد‌های مختلف هم درک کنند و این بودجه را به ما بدهند تا بلیت را بگیریم. اگر این دو سه روز بودجه نرسد، به مشکلات بدی می‌خوریم که مربوط به بحث لباس کاروان، بلیت پرواز، هتل و... است.

*الان پارالمپیک در خبر‌ها گم شده و بیشتر خبر‌های المپیک، فوتبال و والیبال را در رسانه‌ها داریم. دوستان رسانه‌ای، همانطور که قبلاً با ما روابط خوبی داشتند، حالا هم که لیست اسامی نفرات اعزامی کاروان را اعلام کردیم، حتماً خبر‌ها را بهتر پوشش بدهند و یار و یاور ما باشند. لطفاً اختصاص زمان برای خبر‌های پارالمپیک به بعد از المپیک موکول نشود. با توجه به تعویق یک ساله، دوران زحمات این بچه‌ها بیشتر از ۲۴ ماه شده که در اردو‌های مختلف با رعایت پروتکل و... حضور داشتند تا برای ایران افتخار آفرینی کنند و امیدوارم رسانه‌ها به آن‌ها نیز توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ​هشدار سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو: تأخیر در پرداخت بودجه تخصیصی تأثیر منفی بر کاروان خواهد داشت

انتهای پیام/

برچسب ها: هادی رضایی پارالمپیک کمیته ملی پارالمپیک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پارالمپیک هادی رضایی پارالمپیک کمیته ملی پارالمپیک بازی های پارالمپیک توکیو سازمان برنامه و بودجه لیست نفرات اعزامی کاروان ایران سرپرست کاروان ما اعلام دوچرخه سواری هادی رضایی دو ورزشکار کسب سهمیه دو نفر یک نفر خبر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات حادثه امروز در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

به گزارش جام جم آنلاین، یک منبع آگاه با تشریح جزئیات اتفاق امنیتی امروز در محل سفارت کشورمان در فرانسه به ایسنا گفت:  امروز فردی از ایرانیان مقیم وارد کنسولگری سفارت ایران شده و ادعا کرد که جلیقه انفجاری داشته و قصد دارد آن محل را منفجر کند، با اعلام این ادعا از سوی این شخص، بلافاصله بخش کنسولی تخلیه و تدابیر لازم اندیشیده شد، همچنین با پلیس تماس گرفته شده و دسترسی به منطقه را محدود کردند.

این منبع آگاه همچنین بیان کرد که پس از آن، از اعضای سفارت با آن فرد طولانی صحبت و گفت‌وگو کردند، نهایتا مشخص شد جلیقه انفجاری نبوده و چیزی همراه فرد نبوده و او را به خارج از سفارت هدایت کردند.

نهایتا پلیس  او را دستگیر کرده است.

براساس این گزارش، هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و همه در سلامت هستند.

ظاهرا این فرد، فردی هست که پیشتر نیز برای کارکنان بخش کنسولی مسائلی را ایجاد کرده بود و از نظر تعادل روانی مساله دارد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از لیست رئال مادرید برای بازی حساس با بارسلونا / عکس
  • تشریح جزئیات حادثه امروز در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس
  • اعزام ۶ تیم عملیاتی برای سیل سیستان‌وبلوچستان
  • اعزام ۶ تیم عملیاتی به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان
  • اعزام تیم‌های دراگون بوت سکان تهران و ملوان نداجا به شارجه
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • رضایی: نگرانی بابت بلانکو و استقلال نداریم