Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:07:41 GMT

پایان مناظره سوم و انتظاری که برآورده نشد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۱۸۲۳

پایان مناظره سوم و انتظاری که برآورده نشد

پنج روز بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و با مشخص شدن اسامی نامزدهای قطعی این دوره از انتخابات، عرصه رقابت این افراد مهیا شده است تا با ارایه برنامه های خود، ضمن تشویق مردم به حضور گسترده در پای صندوق های رای، امکان انتخابی شایسته را نیز فراهم کنند. گفتنی است؛ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو با توجه به تاثیر ترکیب، تعدد و چینش نامزدهای انتخاباتی در مسایلی چون راهبردها و تاکتیک‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی، کیفیت برگزاری انتخابات، میزان مشارکت و... رصد موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای نامزدهای انتخابات، مورد توجه ناظران است. در ادامه به مهمترین اظهارنظرهای نامزدهای انتخابی در ۲۴ ساعت گذشته پرداخته شده است.

برقراری عدالت و با مردم بودن وظیفه دولت اسلامی است

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم عزیزمان متاسفانه در جریان کرونا فوت کردند و برای مردم سوال ایجاد می کند که صدا و سیما آمار کشورهایی که وضعیت مناسبی در کرونا دارند را نشان نمی دهد اما در باب کشورهایی با وضعیت غیر مناسب، پوشش دارد. خیلی از کشورها از جمله چین  پیش از واکسیناسیون با جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری کمتر از پنج هزار نفر کشته داده است و به هر حال الان فصل انتخابات است و به علت عدم رعایت پروتکل‌ها ما و شما از هم دورمانده ایم. نکته کلیدی این است که به علت ساختارها و روش هایی که عدم توازن ایجاد می کرده در طی این صد ساله اخیر، کشورمان دچار یک تبعیض گسترده شده مراکز عمده صنعتی، مراکز عمده دانشگاهی، مراکز عمده رفاهی و اقتصادی، جایی که می شود شغل ایجاد کرد در مناطق خاصی از کشور استقرار پیدا کردند حتی در همان‌ها هم پدیده‌ای مثل حاشیه نشینی،آلودگی هوا و محیط زیست، از بین رفتن منابع آبی، مهاجرت و فقر نمود دارد. امروز که از یک عدم توازن جدی و تبعیض گسترده در کشور صحبت می‌شود و این نیاز به برنامه ریزی و  اصلاح جدی دارد و خیلی دولت ها با شعار توازن منطقه ای و آمایش سرزمینی موفق نشدند و دولت ها باید بدانند بدون مردم هیچ کاری از پیش نمی‌رود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ اینکه ما تمام قدرت را جمع کردیم در تهران یک کشور درست کردیم یک شهر به نام تهران و وقتی تخصیص بودجه شرکت های دولتی  ۵۰ تا ۶۰ درصد در تهران، وقتی صحبت از ایجاد مراکز تفریحی است و آن هم نه همه تهران بلکه شمال تهران و در واقع  استان تهران، که ۱۴ میلیون جمعیت دارد بیش از نیمی از آنان حاشیه نشین هستند یا در مراکزی مراکز و مناطقی زندگی می کنند که دچار مشکل شده است. هرچه از مرکز به سمت پیرامون و مرزها می رویم وضع بدتر می شود و لازم است که توجه به این نکات جلب شود که چرا مهاجرت پیش می آید چون بیکاری وجود دارد و مساله سربازی هم هست که جوان‌های ما به علت سربازی به این طرف و آن طرف  می روند و وضعیت زندگی ها می بینند دیگر تمایل نمی کنند برگردند این مساله در دوران دانشجویی نیز اتقاق می افتد. طرحی کلان آماده کردیم برای تغییر شرایط موجود، که به تعداد شهرستان‌های کشور، پایتخت داشته باشیم و پایتخت تنها تهران نباشد. مسوولان باید بتوانند جلب رضایت کنند و مردم را با خود همراه کنند و این ساختار تصمیم گیری همه جانبه متمرکز در تهران را تغییر می دهیم.  وظیفه اصلی دولت اسلامی، برقراری عدالت و در کنار مردم بودن است که دولت سلام این دو هدف اساسی را با رویکرد از بین بردن تبعیض ها و فساد دنبال می‌کند. مردم ما انقلاب را به پیروزی رساندند و صبورانه تحریم‌ها را تحمل کردند و الان با مشکلاتی روبرو هستند.

مردم با انتخاب خود راهی را برای خروج از مشکلات کشور بیابند

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگویی رسانه ای با بیان اینکه امروز کشور در موقعیت بسیار خطیری قرار گرفته است، گفت: برنامه دولت زندگی برنامه اقتصاد محور است. برنامه من که شامل افزایش کلان تولید، سرمایه گذاری و از بین بردن موانع سرمایه گذاری، افزایش جی دی پی، مساله کارگران، معلمان و جوانان و ایجاد صندوق در آمد پایدار و صندوق بیمه تکمیلی رایگان، توسعه امر گردشگری و تنش زدایی در سطح دنیا، ورود به عرصه رقابت‌های جهانی و ۵ برابر کردن یارانه های نقدی، واکسیناسیون کرونا تا قبل از اتمام سال، اجرای سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی، افزایش حقوق و دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم، واگذاری اختیارات هنر به اصناف و هنرمندان، همسان سازی حقوق بازنشستگان. دولت زندگی به دنبال بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم و دمیدن روح امید در کالبد جامعه است. منظور من از توجه به زنان و جوانان فراهم کردن شرایط برای نقش موثر و عادلانه ایشان در مدیریت کشور است. در دولت زندگی من خود را موظف به جبران تبعیض های گذشته به آنان و بهره گیری از ظرفیت و توان نخبگان اهل سنت در سطوح عالی اداره کشور اعم از وزرات  استانداری، سفارت و ریاست سازمان‌های دولتی بزرگ می دانم.  منظور من از توجه به محرومین و مستضعفین توجه اصولی و زیربنایی جهت توانمندسازی آنان است و رفع محرومیت را در  تولید ثروت نه توزیع فقر می دانم. مردم ایران شرکت یا عدم شرکت در انتخابات حق شما است اما عدم شرکت محروم ساختن خویش از حق خویشتن است. بیایید با استفاده از این حق قانونی خود به زندگی سلامی دوباره کنیم و با رای به دولت زندگی ایرانی بسازیم برازنده ایرانی.  

این نامزد ریاست جمهوری همچنین گفت: دوره ای که الان در آن قرار داریم، با وجود اینکه مردم خیلی انتظار داشتند که با کار بسیار ارزشمندی که تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت با تلاش های دولت و نظارت های عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام شاید در عمر تاریخ ایران قوی ترین معاهده بین المللی که ایرانیان توانستند در آنجا نظریات خودشان را اعلام و اعمال کنند و هم به حق غنی سازی خودمان برسیم و هم این حق را که تا دیروز نادیده می گرفتند بپذیرند مکتوب کنند و در سازمان ملل تصویب بشود و هم چندین تحریم که منجر به جنگ می شد خطرش از بالای سر کشور پرافتخار ایران بر داشته شد. گرچه فکر می کردیم که با برجام که یک اجماع جهانی برعلیه ما ایجاد شد می توانست راه های سرمایه گذاری خارجی، تبادلات خارجی، صادرات، واردت و توسعه را بگشاید اما امریکا راه را بست و با خروج از برجام و با بی اثر کردن آن و فشار اقتصادی و تحریم اشخاص و سازمان ها فکر می کردند مردم را ناامید می کنند. من با تکیه بر تجربیاتم و تحصیلات دانشگاهی می‌دانم مشکلات از کجاست. مشکل ما مشکل راه اندازی تولید، از بین بردن رانت هاست، مشکل ما قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی است. دولت من دولت زندگی است. زندگی یعنی معیشت خوب، مردم، یعنی زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه، زندگی برای شادابی، زندگی شادابی و امید می خواهد. میزان یارانه های پنج دهک پایین باید حداقل باید پنج برابر شود که بتوانیم به خانواده های ضعیف کمک کنیم.

مسکن و اشتغال با جهش تولید حل می شود

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگوی تلویزیونی گفت: رویکرد اول دولت اقدام و اصلاح، ۲ مقوله اقتصاد و مدیریت است که در ذیل آن با جهش تولید مشکلاتی همچون مسکن و اشتغال هم حل می‌شود. مردم ایران سال اول دولت بنده، تغییر ملموسی احساس می کنند و سه سال بعد صورت جدیدی را در کشور مشاهده خواهند کرد. امیرکبیر سه سال و ۲ ماه کار کرد اما افتخار بزرگی برای مملکت کسب کرد و ماییم که باید این مسیر را برویم. عملکرد دولت به صورت شفاف بوده و توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک داریم. عده‌ای در تهران فکر می‌کنند می‌توانند برای همه کشور تصمیم بگیرند و جای همه می‌توانند فکر کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با انتخاباتی روبرو هستیم که نقش سرنوشت ساز در آینده ما دارد و بیشترین تاثیر را در کشور انتخابات ریاست جمهوری می‌گذارد. اسلام عزیز،‌ ایران متمدن، رهبری آگاه، مردم خوب، نخبگان شایسته، جوانان پرشور، زنان و همه و همه امکانات بزرگی است که اگر از آنها استفاده کنیم می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم. برخوردار از اسلام عزیز، تمدن با پیشینه چند هزار ساله، از اقوامی که گل‌های سر سبد ایران اسلامی هستند و از مذاهب و اقلیت هایی هستیم که همه را یک فرصت بزرگ می‌دانم. متعجبم که با این ظرفیت های بزرگ بی دقتی کنیم و محصول آن فقر، فساد، تبعیض و مشکلات مسکن و تورم باشد که بر گرده و معیشت مردم سنگینی ایجاد کند. این تعارض را باید با حضور پای صندوق‌های رای حل کرد و اولین درخواست من حضور در پای صندوق و رقم زدن سرنوشت این ملت است. با اقدام فکورانه، دقیق و اصلاح امور، مسیری را انتخاب کنیم که ظرفیت‌های داخلی به ظهور و بروز برسد. در داخل کشور ما به دنبال این هستیم که با عقلانیت ، معنویت، عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر و میزان بالای از استقلال و آزادی را برای ملت به ارمغان بیاوریم. جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال و عدالت باشد تا بتواند ایران قوی و پیشرفته را در منطقه و جهان سرآمد کند. در این مسیر نیاز است که همه ابعاد را ببینیم چون کشور را نمی‌شود تک بعدی ساخت و باید متناسب سازی شود و برای این کار چهار رویکرد تحولی را انتخاب کرده‌ایم.

به استان ها اختیارات اقتصادی می دهیم

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک پیام تصویری با مردم استان قم در رابطه با سیاست‌ها و برنامه‌های خود در دولت احتمالی آینده خود گفت: ایران، سرزمین اقوام، رویاهای مالامال از شور و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه های جوشان عالم است. طبیعت، هنر، ادبیات، نوابغ، مردم مهمان نواز و بناهای باشکوه و سابقه تمدنی چندهزار ساله حکایت از این گوهر پاک و کم یاب در علام دارد. هنر امام(ره) این بود که به کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانیان را دور هم جمع و انسجام داد و همه را یکی کرد و با این انسجام بر قامت خود ایستادیم ولی متاسفانه سیاست های نادرست دولت ها در این دو سه دهه اخیر، باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم بشود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی به آن دست بدهد. ما دوباره می خواهیم قیام کنیم و برروی پای خود بایستیم و حرکتی نو را با دولتی نو ایجاد کنیم. آری آغاز دولتی جدید با رویکردی نو.

نامزد انتخاباتی گفت: امام بزرگ ما اقوام و همه استان ها را دور هم جمع کرد و انقلاب را به پیروزی رساند و شرق و غرب هم نتوانست جلوی آن را بگیرد، امام برای بار دوم همه اقوام و استان ها را متحد کرد و در جنگ تحمیلی که بیش از ۵۰ کشور پشت سر صدام بود، ایستاد و همه آنها را به زباله دان تاریخ فرستاد. با وجود رهبری فرزانه و جوانان غیرتمندی که در کشور وجود دارد می توانیم برای بار سوم قیام کنیم. قیام فرهنگی ، اقتصادی، قیام برای شکستن محاصره اقتصادی، قیام برای زندگی بهتر و قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی. ما دوباره می خواهیم قیام کنیم، برای بهزیستی، زندگی بهترِ کارکنان، معلمان و بازنشستگان و زدودن غم و غصه از چهره ایرانیان به عنوان بهترین مردمان عالم، برای رسیدن به قله های بلند، همانگونه که در انقلاب و دفاع مقدس رقم زدیم. دولت ما می خواهد، قدرت، ثروت و پیشرفت را برای همه با تکیه به حمایت های مردم رقم بزند. ما دوباره استان ها و اقوام ایرانی را به میدان می آوریم. دادن اختیارات و مسوولیت به استان ها، به این معناست که به طور مثال، سپرده های مردم در همان استان باید سرمایه گذاری شود نه اینکه سپرده ها به تهران منتقل و سپس این سپرده ها تبدیل به ارز شده و از کشور خارج شود. دولت ما دولت «اقدام و تحول» است و دولت پایان دادن به وعده های بی پشتوانه است. در دولت ما، برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک نخبگان همان استان تنظیم شده است و هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص آن نوشته نشده باشد. برای رسیدن به این ایده بزرگ، چند خط و مشی داریم. از جمله اینکه استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب می کنیم. کدام استان است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد؟ 

بسترهای فسادزا در کشور باید از بین برود

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسترهای فسادزا در کشور باید از بین برود، اینکار ابتدا باید از بدنه دولت و عرصه‌های اجرایی آغاز شود، ما پایان فساد و رانت در کشور را اعلام و به آن اقدام می‌کنیم. بحران بی‌اعتمادی مردم به دولت بسیار خطرناک است، اعتماد مردم مهمترین سرمایه اجتماعی دولت‌هاست، باید با رفع مشکلات و تنگناهای فعلی، این اعتماد از دست رفته به مردم و جوانان برگردد. صدای مردم درآمده و سفره آنان کوچک شده است، اقشار مختلف مردم بدنبال شرایط موجود برافروخته شده‌اند اما وضعیت فعلی قابل تغییر است. از بی‌عدالتی رنج می‌بریم و در اجرای عدالت عقبیم، باید شرایط تغییر کند بطوری که مردم احساس اجرای عدالت کنند. اقدامات دولت باید به داوری مردم منتهی شود و آنها احساس کنند که عدالت در جامعه ایجاد شده است.          

نامزد انتخاباتی معتقد است: ایران اکنون تنها ۲ درصد در تجارت منطقه‌ای نقش ایفا می‌کند و این مقدار باید به ۲ برابر و بیشتر افزایش پیدا کند. توسعه یافتگی کشور را به لبخند دیگران و خوشایند مخاطبان خارج از مرزها منوط کرده‌ایم، البته که تحریم‌های ظالمانه باید رفع شود اما نباید وضع اینگونه باشد که تولید و اقتصاد را شرطی و نتوان آینده را پیش بینی کرد و در تصمیم گیری‌های اقتصادی، مُردد بود. بازار و اقتصاد را باید از تکانه‌ها حفظ کرد، اینکار با حرکت در مسیر خودکفایی در کالاهای اساسی مردم امکانپذیر است تا این اندازه دچار نوسان نباشیم. قوه قضاییه بدنبال حرکت در مسیر شعار سال بود و فعال شدن بیش از ۲ هزار واحد تولیدی گواه این مساله است. فعال شدن این بخش نیازمند کار جهادی و انقلابی از نوع کارها و انگیزه‌ نیروها در جبهه‌های دفاع مقدس است. صدور مجوزها باید تسهیل شود، نباید ظرفیت‌های داخلی را با نگاه به خارج از مرزها معطل نگاه داشت، چرا که اینکار خسارت و ضرر بسیاری برای کشور دارد. از صنعت نساجی و دیگر صنایع کوچک و بزرگ نیز باید بطور ملموس و بدون اعمال تبعیض حمایت شود. سخن گفتن با مردم رویه ما بوده است، مردم با کاستی‌ها و کمبودها سازگاری دارند اما تبعیض را تحمل نمی‌کنند. باید طوری برنامه‌ریزی شود که از تولیدات بخش کشاورزی اصفهان و سایر استان‌ها با ایجاد زمینه صادرات کالا حمایت شود.

بحث زنان و فعالیت هایشان بسیار مهم است

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بحث زنان و فعالیت هایشان بسیار مهم است و حتماً باید به آن توجه کنیم. الان ۵۰ درصد جمعیت کشور زنان هستند. واقعیتش، آن حدی که باید، شأن و جایگاه زنان باشد در جامعه به آن توجه نکردیم. بخشی از آنها تحصیلکرده هستند. خیلی از آنها نیاز به کار دارند. فکر می‌کنم دولت باید اول محیط اجتماعی و زمینه لازم برای امنیت اجتماعی را فراهم کند. دوم فرصت برابر به آنها بدهد، برای اینکه در اجتماع مشارکت داشته باشند و بتوانند شغل به دست بیاورند، فعالیت‌های ورزشی و فعالیت‌های اجتماعی کنند.  زنان تحصیل کرده هستند و می‌خواهند کارآفرینی بکنند. الان مشکل جدی آنها نیز همین است.حتماً وام‌های خُرد را راه می‌اندازیم تا اینکه بتوانیم با خود اشتغالی، با نوآوری و کارآفرینی بانوانی که کارآفرین هستند، استفاده کنند. زنان سرپرست خانوار، خیلی مشکل دارند و جزو سه دهک پایین جامعه هستند.  برنامه‌ای که من دارم این است که یک میلیون تومان به خانواده های سه دهک پایین از طریق هدفمند کردن یارانه ها داده شود نه اینکه با چاپ پول به بودجه دولت اضافه شود. بنابراین برنامه‌های خیلی وسیعی برای زنان دارم، زنان باید خط مقدم فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در کشور باشند.

این نامزد انتخاباتی گفت:‌ بیایید دوباره با هم یار دبستانی را بخوانیم، خوشحال باشیم. من قول می‌دهم کشور را از این پیچ خطرناک رد کنم. قول می‌دهم کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم. نمی‌گذارم دیگر کسی به خاطر معیشت شرمنده خانواده‌اش شود. این کاری است که من بلد هستم. تحریم خیلی مهم است. البته برنامه‌های من برای همین هفت موردی که شما گفتید تدوین شده است و من برنامه خاصی برای اشتغال، جوانان، مسکن، جوانان و کنترل تورم دارم. برای رشد حداقل ۵ درصدی و برگرداندن تورم به دامنه ۸ و ۱۲ درصد است. تورم عامل گرانی است. در دنیایی که تورم ۲ و ۳ درصد است، گرانی وجود ندارد. شما در اروپا می بینید که مبارزه با گرانی وجود ندارد؛ چرا قیمت ارز بالا رفت؟ چرا قیمت مسکن بالا رفت؟ ظرف یک دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی ما نیم درصد بیشتر نبوده است. در طول یک دهه گذشته تقریبا میشه گفت سرمایه‌گذاری ما شیب منفی زیادی را داشته است و بدون سرمایه‌گذاری نیز رشد اقتصادی معنا ندارد.

توانمندی‌های استان‌هایی چون اردبیل برای جهش ایران کافیست

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی خطاب به مردم اردبیل از سیمای استانی سبلان گفت: برای پیشرفت و جهش ایران در عرصه‌های گوناگون استفاده از ظرفیت و توانمندی‌هایی که در استان‌هایی چون اردبیل وجود دارد کافیست. اگر می‌خواهیم در چهار سال آینده یک پیشرفت چشمگیر و یک جهش در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم لازمه آن مشارکت مردم و شناخت فرصت‌ها و ظرفیت های هر منطقه است. مردم هر منطقه باید از ظرفیت های موجود در آن منطقه برای جهش و پیشرفت منطقه و کشورشان استفاده کنند، جهش کشور بدون جهش روستاها و شهرها ممکن نیست وقتی می‌توانیم جهش داشته باشیم که هر روستا به مثابه سلول کشور جهش و از همه توانمندی‌های شهرها استفاده بشود و می‌گوییم در چهار سال آینده شکوفایی و پیشرفت درخور ایران باشد. اگر از توانمندی‌ها به خوبی استفاده بشود کشور می‌تواند در عرصه‌های مختلف پیشرفت داشته باشد، اگر استان شما امروز در عرصه‌های گوناگون ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری را دارد و اگر امروز اردبیل تنوع اقلیمی و شرایط خاص آب و هوایی منحصر به فرد دارد و منابع آب پایدار نسبت به سایر استان‌ها دارد و اگر این دشت‌های وسیع و حاصلخیز و جنگل و مرتع و سدهای بزرگ و شبکه‌های گسترده آبی و دو و چهار دهم میلیون واحد دامی دارد همه اینها می‌تواند یک فرصت بزرگ برای کشور باشد نه فقط برای استان شما.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر اردبیل امروز رتبه اول را در تولید برخی محصولات و و دوم و سوم را در بعضی محصولات دیگر دارد و اگر ظرفیت بسیار خوب گردشگری را دارد همه اینها باید جدی گرفته بشود و برای جهش برنامه و در کنار آن باور و اراده لازم است. شما می توانید این محصولات را به شکل خام فروشی دنبال کنید یا اینکه نه آنها را با صنایع تبدیلی و ارزش افزوده محصولات را در خود استان داشته باشید که موجب افزایش اشتغال و افزایش درآمد استان شما می شود. اگر اردبیل امروز فرصت همجواری با جمهوری آذربایجان را دارد و این فرصت بسیار بزرگ برای صادرات نه تنها به آن کشور بلکه به همه کشورهای شمال ایران که امروز باید اردبیل دروازه صادرات به کشورهای شمال ایران باشد. مردم اردبیل، ما امروز در آستانه یک انتخاب قرار داریم که چهار سال آینده را چگونه می خواهیم رقم بزنیم و معتقدیم برای این مهم دو نوع دیدگاه می‌تواند در معرض نگاه شما باشد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علیرضا زاکانی اصولگرایان عبدالناصر همتی سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی سعید جلیلی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان محسن رضایی میرقائد پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علیرضا زاکانی انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علیرضا زاکانی اصولگرایان عبدالناصر همتی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سعید جلیلی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان محسن رضایی میرقائد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سرمایه گذاری توانمندی ها دولت زندگی استان ها دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود

«لطف‌الله فروزنده» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاهی ویژه در نظام و قانون اساسی دارد؛ نمایندگان مجلس مسائل کشور را مورد بررسی قرار داده و با قانون‌گذاری و نظارت خود، ریل‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی، باید نمایندگانی وارد مجلس شوند که مردمی و پاک‌دست هستند؛ بنابراین در این راستا مهم‌ترین نقش را مردم بر عهده دارند و این مردم هستند که باید نمایندگانی با این ویژگی‌ها را انتخابات کنند.

فعال سیاسی تصریح کرد: در دور اول انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاء الله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

فروزنده با بیان اینکه حضور در انتخابات حق قانونی مردم و تکلیفی برای آن‌هاست، ادامه داد: حضور پُر شور مردم و انتخاب نمایندگان اصلح باعث می‌شود مجلس کارآمد تشکیل شود.

وی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مساله کشور موضوعات اقتصادی است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب شعار سال را به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، مجلس هم باید در این راستا گام بردارد. برخی قوانین برای جهش تولید وجود دارد و در برخی زمینه‌ها هم باید قانونگذاری صورت بگیرد.

فعال سیاسی اظهار کرد: در بُعد سیاسی و بین‌المللی هم پس از انجام عملیات دفاعی ایران علیه رژیم صهیونیستی، فضای ویژه‌ای برای ما ایجاد شده است؛ لذا مجلس شورای اسلامی باید ظرفیت‌ها و سیاست‌های لازم را فراهم کند تا دولت‌مردان بتوانند در صحنه بین‌المللی، دیپلماسی فعال داشته باشند.

فروزنده تصریح کرد: امروز در سایه عملیات «وعده صادق» فضای اقتدار و انسجام و وحدت در کشور ایجاد شده که طبیعتاً مجلس شورای اسلامی باید این مهم را تقویت کند.

وی کمک به دولت را از اولویت‌های دیگر مجلس دانست و افزود: علی‌رغم همه چالش‌هایی که از دوره قبل باقی مانده، دولت سیزدهم در حال تلاش و کوشش جهت رفع مشکلات کشور است؛ لذا مجلس آینده باید با دولت همکاری لازم را داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084223 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند