Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:20:52 GMT

حدود ۳۱ هزار در استان همدان رای اولی هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۱۸۶۷

حدود ۳۱ هزار در استان همدان رای اولی هستند

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم الماسی روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد امنیت استان همدان بیان کرد: از این تعداد رای اولی ۱۵ هزار و ۷۹۳ پسر و ۱۵ هزار و ۱۰۹ دختر هستند که در پای صندوق های رای حاضر می شوند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت این استان واجد شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی هستند که شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الماسی افزود: با وجود برگزاری تمام مکانیزه ششمین دوره انتخابات شورا در شهر همدان اما تعرفه کاغذی نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته وی تعرفه های کاغذی به منظور قطع نشدن فرایند رای گیری در صورت بروز مشکل برای صندوق های اخذ رای الکترونیکی پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه تعرفه و ملزومات لازم در اختیار فرمانداری ها برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است اظهار داشت: به تازگی تغییراتی در رنگ درب صندوق های پیش بینی شده برای انتخابات ایجاد شده و صندوق های دارای درب آبی رنگ مربوط به ریاست جمهوری ، قرمز مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا و رنگ قهوه ای مربوط به میان دوره ای مجلس شورای اسلامی است. 

الماسی گفت: انتخابات همزمان با سراسر کشور از ساعت هفت صبح ۲۸ خرداد شروع می شود همچنین تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی تا ۱۲ شب چهارشنبه مابقی انتخابات ها تا هفت صبح روز پنجشنبه و ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری صورت می گیرد و پس از این زمان ممنوع است.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ابتدا تعرفه های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری سپس میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و در نهایت صندوق شوراهای اسلامی شهر و روستا شمارش می شود.

الماسی اظهار داشت: برای رای دادن افراد کرونایی تدابیری در نظر گرفته شده و قرار است از عوامل و کارمندان جمعیت هلال احمر به عنوان مجریان انتخابات استفاده شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: خبرنگاران معرفی شده از سوی ۱۸ خبرگزاری، سه رسانه محلی و صدا و سیمای مرکز همدان به همراه هشت عکاس، کار انعکاس اخبار و تصاویر انتخابات در روز رای گیری را عهده دار هستند.

 اسدالله ربانی مهر افزود: سالن جلسات شهدای استانداری برای استقرار خبرنگاران در نظر گرفته شده است و پس از حضور و بازدید هر یک از مسئولان از ستاد انتخابات، آنها در سالن شهدا برای پاسخگویی به خبرنگاران حضور می یابند.

وی بیان کرد: سالن شهدای استانداری مجهز به ۱۰ سیستم رایانه متصل به اینترنت شده تا خبرنگاران  از این سیستم ها برای انعکاس اخبار و رویدادهای انتخابات استفاده کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان در استان همدان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ همدان استانداری همدان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ همدان استانداری همدان انتخابات ۱۴۰۰ همدان استانداری همدان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شوراهای اسلامی شهر و روستا ششمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نظر گرفته شده ریاست جمهوری استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الله دهدشت در نشست برنامه ربزی برای تولید برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در صدا و سیمای خوزستان افزود:دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه رامهرمز و رامشیر و آبادان برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید کرد و اظهار کرد:صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدامی مناسب در خصوص تبلیغات نامزد‌های انتخابات انجام داد.

داریوش دبیقی، مدیر کل صدا و سیمای استان خوزستان هم از برنامه ریزی برای پخش برنامه‌های تولیدی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی افزود:برای دور دوم انتخابات برای هر نامزد یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای فیلم تبلیغاتی و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای ویژه حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر اختصاص یافته که طبق دستور العمل ستاد انتخابات صداوسیما تولید و در مرحله دوم روز‌های تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از شبکه استانی پخش خواهد شد

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان