Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نوع نگاه به مردم برای مدیریت کشور باید اصلاح شود گفت: حل مسئله گرانی و اقتصاد و معیشت مردم در اولویت دولت سلام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سید‌امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو تلویزیونی با مردم استان بوشهر با اشاره به ویژگی‌های این استان در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: مردم استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی با رشادت و اقتدار در مقابل استعمارگران و مستکبران از جمله رئیسعلی دلواری و سرداران بزرگ ایستادند و اجازه اشغال ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استان بوشهر یکی از مراکز بزرگ تولید انرژی و پایتخت انرژی ایران محسوب می‌شود افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در بخش‌های صنعتی، تولیدی و آبزی‌پروری توسعه صنایع دریایی و شیلات و اشتغال صیادی در استان بوشهر وجود دارد.

وی از تدوین ویژه برنامه برای همه شهرستان‌های ده‌گانه استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها تصریح کرد: در دولت سلام به عنوان خدمت‌گزار مردم نه تنها برای کل کشور بلکه برای هر استان و هر شهرستان برنامه جداگانه تدوین شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه مسئله گرانی و اقتصاد و معیشت مردم در اولویت دولت سلام است تصریح کرد: مشکل اصلی کشور که حل نمی‌شود ناشی از موضوعاتی مانند مشکلات درآمدزایی مسئله گرانی و اقتصاد و معیشت مردم است که راهکارهای لازم در این عرصه اندیشیده شده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تحقق بیانیه گام دوم را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: نوع نگاه به مردم برای مدیریت کشور باید اصلاح شود چرا که مشکل فقط در این نیست که فقط این جناح و یا آن جناح سر کار باشد و 13 هزار مدیر بیایند و بروند بلکه مدیریت کشور باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در دولت سلام همه شهرستان‌ها به پایتخت تبدیل و تمرکز از تهران برچیده می‌شود تصریح کرد: در حوزه تصدی و اجرا اختیارات به فرمانداران واگذار می‌شود و فرمانداران وادار به پاسخگویی می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی «روحانی» را به مناظره دعوت کردقاضی‌زاده‌هاشمی: 485 پایتخت در دولتم خواهم داشت/ روش اداره کشور‌‌ صحیح‌ نیست/ ‌وضعیت کوله‌بران ‌غیرقابل قبول و رنج‌آور استقاضی‌زاده هاشمی: احتمال تغییرات در مناظره سوم/ 8 دقیقه به دولت وقت پاسخگویی داده شد

قاضی‌زاده هاشمی، تسریع در احداث راه آهن بوشهر- فارس و آزاد راه بوشهر به  شیراز و توسعه حمل و نقل دریایی و اتصال بوشهر به خط ریلی مرکز کشور را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: استان بوشهر نقش مهمی برای توسعه صادرات کشور دارد و در این راستا زیرساخت‌های دریایی تقویت می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از محصولات مهم استان بوشهر را خرما دانست افزود: خرما محصول مهم نخلستان‌های استان بوشهر است که تقویت بازار خرما و زنجیره آبزی‌پروری مورد توجه دولت سلام قرار دارد.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی استان بوشهر دولت سلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور در نشست خبری گفت: از ابتدای سال آبی جاری ۲۵.۲ میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده است. همچنین ۱۲ میلیارد متر مکعب ورودی به سدها وجود داشته، یعنی ۵۰ درصد ورودی‌ها مربوط به یک ماه اخیر است.

وی افزود: این ورودی‌ها در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم. همچنین نسبت به ۵ سال اخیر ۲۴ درصد کاهش ورودی وجود داشته است.

قاسم‌زاده در رابطه با خروجی سدها نیز گفت: خروجی‌ها مشابه سال گذشته بوده و حجم مخازن ۶۳ درصد پر است و ۴ درصد با ۵ ساله فاصله داریم.

افزایش ۱۲ درصدی تراز آب دریاچه ارومیه

قاسم‌زاده در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه افزود: دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش تراز آب دارد. وضعیت تراز آب دریاچه نسبت به ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) ۶۰ درصد بهبود یافته است.

سخنگوی صنعت آب وسعت دریاچه ارومیه را یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: حدود ۲.۲ میلیارد متر مکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد.

رهاسازی حقابه هیرمند در دو نوبت از سوی افغانستان

قاسم‌زاده درباره وضعیت هیرمند هم اظهار کرد: حقآبه هیرمند امسال در دو نوبت از سوی افغانستان رهاسازی شده است. در این دو نوبت حدود ۴۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده که موجب بهبود اندک وضعیت چاه نیمه‌ها شده است. البته کشورمان همچنان به معاهده فی‌مابین دو کشور درباره حق آبه هیرمند پایبند است.

وی درباره وضعیت بارشی کشور در بهمن‌ماه سال گذشته گفت: وضعیت خوبی در بهمن‌ماه نداشتیم به‌گونه‌ای که ۵۰ درصد کاهش بارش داشتیم. اما وضعیت در اسفندماه تغییر کرد و ۴ سامانه بارشی بر کشور حاکم شد و بارش‌هایی اتفاق افتاد.

سخنگوی صنعت آب کشور افزود: با این وجود هنوز وضعیت بارشی با توجه به ۴ سال خشکسالی خوب نشده و نسبت به سال آبی پارسال (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) ۹ درصد کاهش بارش داریم.

این مقام مسؤول وضع بارشی ۴ استان بوشهر، فارس، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: خراسان جنوبی و خراسان رضوی وضعیت بد بارشی دارند و در خراسان رضوی وضعیت سد دوستی امیدوارکننده نیست، بنابراین انتظار می‌رود شهروندان در استان خراسان رضوی مدیریت بیشتری در مصرف آب داشته باشند تا بتوانیم تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه در مجموع وضع ۱۷ استان از نظر بارش نرمال و ۱۴ استان کاهش بارش دارند، درباره وضعیت بارشی تهران خاطرنشان کرد: استان تهران نیز با ۲۸ درصد کاهش بارش همراه است.

قاسم‌زاده گفت: حوضه‌های آبریز ارس، دریاچه ارومیه، کرخه و اترک از نظر بارشی مثبت شده‌اند و سایر حوضه‌ها منفی هستند. حوضه آبریز سد زاینده رود امسال با بیشترین کاهش بارش روبرو است.

یک درصد کشور در ارتفاعات پوشش برفی دارد

سخنگوی صنعت آب در مورد وضعیت ذخیره برفی کشور افزود: سطح پوشش برفی کشور در فصل جاری با کاهش روبرو شده است. بر اساس آخرین بررسی‌ها اکنون تنها یک درصد کشور در ارتفاعات پوشش برفی دارد.

وی به سامانه بارشی که از ۲۸ فروردین در کشور فعال شده، اشاره کرد و گفت: بر این اساس از همان ابتدا ستاد سیلاب وزارت نیرو تشکیل جلسه داد و نسبت به وقوع سیل هشدارهای متعددی صادر کرد.

سخنگوی صنعت آب از مدیریت خوب در سیلاب سیستان و بلوچستان خبر داد که سبب شد سیلاب‌ها کمترین آسیب را داشته باشند.

قاسم‌زاده تاکید کرد: بارش‌های اخیر در کشورمان از شدت بیشتری برخوردار بوده است، با این حال میزان آسیب کمتر از سایر کشورهای منطقه داشت.

به گفته سخنگوی صنعت آب، در یک ایستگاه باران‌سنجی حداکثر بارشی که ثبت شده بود ۳۰۰ میلی‌متر بود که ۲ برابر میزان سالانه بارش در آن ایستگاه بود.

قاسم‌زاده اضافه کرد: ۶۱۵ روستا در سیلاب قطع آب شدند که اکنون ۵۲۰ روستا آب وصل شده و بقیه به دلیل نبود راه دسترسی باقی مانده‌اند.

سدهای تهران ۲۱ درصد پرشدگی دارند

وی درباره آخرین وضعیت سدهای تهران و تأمین آب پایتخت در فصل گرم سال اضافه کرد: سدهای تهران بر مبنای شرایط بد آبی دیده شده و طرح‌های اضطراری که دیده شده بود ادامه دارد و وضعیتی که برای تهران پیش بینی کردیم وضعیت بهتری داریم که امید می‌رود با همکاری مردم عبور ایمنی داشته باشیم.

قاسم زاده گفت: در حال حاضر سدهای تهران ۲۱ درصد پرشدگی دارند اما همچنان حجم آب سدهای پنج‌گانه تهران نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 6085477 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر
  • تمرکز بر رفع نابرابری‌ها و دسترسی به خدمات باکیفیت
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر اختصاص یافت
  • فرمانداران مشکلات مردم سیل‌زده را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز
  • تذکرو روشنگری «سفیران مهر»درخصوص عفاف و حجاب در اماکن عمومی تهران
  • دادستان کل کشور: نگاه قاضی باید اصلاحی باشد
  • تعامل شهرداری‌ها بادستگاه های اجرایی برای حل مشکلات بیشتر شود