Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،  رامین پورنجف مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اظهار داشت: باتوجه به اعلام گزارش تلفات نامشخص و غیرعادی تعدادی از احشام یک دامدار روستایی، گروه‌هایی از دامپزشکی به محل اعزام و مشغول بررسی وضعیت موجود شدند.

او افزود: این دامدار روستایی دارای ۱۷۰ راس دام سبک است که ۹ راس از این احشام به عللی که هنوز در دست بررسی است، تلف شده است و در بررسی‌های انجام گرفته، احتمال وجود بیماری سیاه‌زخم بیشتر از موارد دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورنجف یادآور شد: هرچند عمده علائم نشان از بروز بیماری شاربن دارد، اما نمونه‌گیری‌ها برای آزمایشگاه‌های مرجع کشور ارسال شده است و تا حصول نتیجه و جواب قطعی این آزمایش‌ها نمی‌توان علت مرگ و میر این دام‌ها را مشخص کرد.

او اضافه کرد: هم‌اکنون تمامی احشام این روستا در قرنطینه کامل برای جلوگیری از خروج دام یا فرآورده‌های دامی به خارج از روستا قرار دارد و احشام تلف شده نیز با رعایت موازین بهداشتی و زیست محیطی در عمق زمین دفن شدند و جایگاه سایر احشام نیز آهک‌پاشی، شعله‌افکنی و ضدعفونی شده است.

او ادامه داد: موضوع به مسوولان ذیربط استان گزارش و ستاد بحران برای جلوگیری از انتشار آن بین سایر دام‌ها تشکیل شده است و گروه‌هایی از دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در منطقه استقرار دارند و بین ساکنان منطقه بروشور‌های آموزشی و بهداشتی با محتوای بیماری‌های مشترک انسان و دام توزیع شده است.

پورنجف گفت: باتوجه به اینکه بسیاری از بیماری‌ها در بدن دام‌ها نهان و تنها توسط دامپزشکان قابل شناسایی و تشخیص هستند، بنابرین عموم مصرف‌کنندگان محصولات پروتئینی باید گوشت و مرغ مصرفی خود را از مراکز مجاز خریداری کنند.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرنطینه شدن دامپزشکی استان دام و طیور نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه انجمن گروه‌های سرود بچه‌های مسجد استان اردبیل اظهار کرد: آموزش و تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد جز برنامه‌های کانون‌های مساجد بوده و رویکرد کانون مساجد طی امسال افزایش سرودهای تولیدی است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشور در سال گذشته موجب توسعه و رشد اجرای گروه‌های سرود شد و زمینه فعالیت‌های ابتکاری و انتشار نماهنگ، کلیپ و سرودهای تولیدی شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تقدیر از زحمات و تلاش‌های گروه‌های سرود کانون‌های مساجد گفت: تا سال ۱۴۰۰ فقط تعداد محدودی گروه سرود در کانون‌های مساجد فعال بود امروز این رقم به ۴۵ گروه سرود حرفه‌ای تبدیل شده‌ان د و در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور فعال دارند.

آمون با بیان اینکه حضور چشم‌گیر گروه‌های سرود کانون‌های مساجد در ویژه برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف نشان از جایگاه ویژه آن‌ها است، ادامه داد: تاکنون گروه‌های سرود با تشکیل گروه‌های سرود ۵۰۰ نفر و ۳۰۰ نفر در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان و راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۳ آبان ماه جلوه‌های هنری گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان را در سطح عمومی جامعه به خوبی نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ سرود تولیدی با موضوع‌های مختلف به همت گروه‌های سرود کانون‌های مساجد به صورت حرفه‌ای منتشر شد.

کد خبر 6085635

دیگر خبرها

  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • اجرای یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است
  • عکس‌| پایان جنجال ال‌کلاسیکو؛ گل مشکوک بارسا آفساید بود!
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون
  • مرگ مشکوک پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز + جزئیات