Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای اقامه نماز منطقه ۵ کشور با حضور استان های غرب کشور در محل سالن جلسات باشگاه فرهنگیان ایلام با حضور مدیران ستادهای اقامه نماز این استان ها به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه های ستاد اقامه نماز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، جلسه شورای اقامه نماز منطقه ۵ کشور با حضور استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، خوزستان، همدان و مرکزی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،« منصور سرگزی» معاونت آموزشی و فرهنگی و حجت الاسلام« سید علی مهدیان» معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، در باشگاه فرهنگیان شهر ایلام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاونت آموزشی و فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور در جلسه شورای اقامه نماز منطقه ۵ کشور در استان ایلام در این جلسه با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز،  اظهار کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز بر بخش برنامه ریزی بسیار تاکید می شود.

 

« منصور سرگزی» یادآور شد: در مباحث علمی و روند برنامه ریزی، بیش از ۵۰ درصد انرژی صرف تدوین برنامه اثر بخش، خلاقانه می شود تا در مرحله اجرا، ارزیابی و گزارش گیری، آن برنامه با کمترین مشکل مواجه شود چرا که برنامه، زیرساخت و زیربنای هر کاری است.

 

وی با بیان اینکه  ساختارهای لازم در زمینه ترویج فرهنگ نماز در استان ها  پیش بینی شده و به طور قطع رویکرد تدوین برنامه ها نیز خرد جمعی است، گفت: در استان ها ظرفیت شورای اقامه نماز و کارگروه های مشاورتی نماز وجود دارد که بازوان ستاد اقامه نماز در فرایند نظارت و ارزیابی هستند.

سرگزی بیان کرد: برای نیل به اهداف تعریف شده در راستای ترویج فرهنگ نماز، برنامه های ملی و بومی در سطح ستادهای اقامه نماز کشور اجرا می شود و در سال جاری، برنامه های بومی با توجه به ظرفیت ها شرایط زیست بوم  استان ها تدوین شده است.

 

وی ابراز کرد: مبانی در تدوین برنامه ها، اسناد بالادستی و چشم انداز بیست ساله است و در واقع نظام نامه  برای تعامل با هر دستگاه اجرایی است  که بیست سال آینده چه رویکردهایی باید در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ نماز اتخاذ شود.

 

معاونت آموزشی و فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور گفت: هدف ما این است که در دستگاه های اجرایی در بحث نماز جامعه مخاطب خود را پوشش دهند و  این جامعه، فراتر از تعریف کارمندان شاغل در هر دستگاه، از جمله خدمت بگیران و ارباب رجوع است.

 

سرگزی خاطرنشان کرد: تلاش می شود که نکات کلیدی بیانات مقام معظم رهبری در برنامه ریزی های انجام شده در حوزه نماز از جمله دو بال علمی بودن  و واقع بینانه بودن به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: منطقه 5 کشور ستاد اقامه نماز ایلام شورای اقامه نماز منطقه ۵ کشور ترویج فرهنگ نماز اقامه نماز کشور ستاد اقامه نماز برنامه ریزی برنامه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدامین توکلی‌زاده امروز در صحن شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری پویش «تهران دوست داشتنی در پایتخت»، برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را در نوروز و ماه رمضان امسال تشریح کرد که چکیده آن را در زیر می‌خوانید:

*پویش روزه اولی ها سال دوم خود را پشت سر گذاشت. سال قبل ۳۰هزار نفر در این پویش شرکت کردند و امسال در سطح مناطق و ورزشگاه آزادی این پویش برگزار شد.

*۵میلیون افطاری ساده با همکاری هیئت‌ها، مساجد و مدارس داده شد، پویش مهربانی نیز در همین روزها برنامه ریزی و اجرا شد.

*همچنین جشن نوروز از میدان هفت تیر آغاز و به بوستان لاله ختم می‌شد، امسال کارناوال‌ها و تعداد هنرمندان با افزایش همراه بود. یکی از توفیقات این دوره مدیریت شهری این بود که یک گام در حوزه الگوسازی نشاط آفرینی جلوتر رفتیم. امروز به همت هنرمندان و ایده پردازان به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده ایم و مخاطب آن خانواده است. به طوری که دو سال است که جشن هایی همچون جشن غدیر، امام رضایی ها و امام حسنی ها را برگزار و فضای شادی خانوادگی را تجربه می کنیم.

* نشان دادیم با ظرفیت های ملی و مذهبی خود توان الگوسازی در جشن و شادی را داریم. «شهر شهدا» نیز برنامه دیگری بود که همزمان با کنگره ملی ۲۴ هزار شهید تهران برگزار شد که سعی بر این داشت تا هویت انقلابی تهران را به نمایش بگذارد. به طوری که به مدت دو ماه همکاران ما در فرهنگسرای خاوران مستقر شدند و برنامه ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه یافت.

*همچنین جشنواره بهار قرآن نیز در برج میلاد برگزار شد،سازمان بهشت زهرا (س) هم در این ایام مشغول خدمات رسانی به شهروندان بود. در مجموع جشنواره های متنوعی در مدت اخیر برگزار شد تا فضایی برای خانواده‌ها با سلایق مختلف فراهم شود که در این راستا بیش از ۵۰۰ هزار نفر از برنامه شهر رمضان استقبال کردند. بزرگترین مراسم احیا در مشهد مقدس و پس از آن بهشت زهرا(س) تهران است که امسال بیش از ۵۰۰ هزار شهروند در این فضا شب های قدر را پشت سرگذاشتند. تدارک ویژه ای دیده شد تا از شهروندان استقبال خوبی صورت بگیرد.

* در کنار این برنامه‌ها، اراضی عباس آباد مراسم افطاری ساده در پل طبیعت برگزار شد، جشنواره های متنوعی در این فضا پیش بینی شد که بیش از ۲ میلیون گردشگر از اراضی عباس آباد بازدید کردند.

* یکی از اتفاقات خوب امسال در بازنمایی و تولیدات هوش مصنوعی در نمایشگاه قرآن در بوستان لاله، تصویر مبارزه با استکبار توسط نوجوانان تولید شد و سعی بر این بود که از ابزار هوشمند استفاده شود. بیش از ۳۵ هزار نفر در این رویداد مشارکت کردند. ۲۴۴ هزار نفر نیز در پویش قرآنی شرکت کردند و ۱۹ هزار محفل قرآنی در سطح شهر برگزار شد.

* با وجود اینکه تلاش دشمن برای اینکه تقارن روز ۱۳ فروردین و شهادت حضرت علی (ع) را به چالشی تبدیل کنند، هیچ اتفاقی در سطح شهر نیفتاد، مردم نشان دادند که با دشمن همراهی نمی کنند و اقامه عزای روز شهادت حضرت علی (ع) انجام شد.

* «افطارخونه» پدیده ای جدید بود که با همکاری جبهه انقلاب در بلوار کشاورز و بوستان لاله فضایی متفاوت را رقم زد و موکب ها در این راستا پای کار آمدند. همچنین جشن امام حسنی‌ها و رونمایی از کیک ۲ تنی برگزار شد.

* برگزاری پویش لشکر قدس در روز قدس را داشتیم که باید بگویم میزان حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نسبت به سال‌های قبل با ۴۰ درصد رشد روبه رو بود.یکی از ایرادات این بود که پس از برگزاری نماز عید فطر جشنی برگزار نمی شد، گفت: به پیش بینی ستاد نماز جمعه، ۴۰۰ موکب مردمی و مساجد و هیئت ها پای کار آمدند و موکب های ورزشی، فرهنگی و مشاوره در محل اقامه نماز مستقر شدند تا جشن روز عید فطر در این راستا برگزار شود.

*۳۰ هزار نوجوان در اردوی پیش از برگزاری نماز عید فطر در مساجد شرکت کردند. مجموع اقدامات شهروندی از جمله تولید موشن و پوستر با محتوای دینی و فرهنگی و همچنین تولید عروسک ها و شکل گیری باغ عروسک ها در سطح شهر در این ایام صورت گرفت.

کد خبر 846614 برچسب‌ها شهردارى تهران تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • هزار دانش‌آموز پسر البرزی بهار تکلیف خود را جشن گرفتند