Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@03:12:53 GMT

زنان بر اصل شایسته سالاری تاکید می کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۳۱۰۰

زنان بر اصل شایسته سالاری تاکید می کنند

ایسنا/کردستان رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان قروه گفت: استفاده از زنان در کابینه یک ابزار تبلیغاتی برای برخی کاندیداهاست و تاکید زنان براصل شایسته سالاری و در یک مقام برابر پرداختن به شایستگی های افراداست.

سمیرا دهقانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه یکی از معضلات در مناظرات گفتمان حاشیه تخریب افترا و جداشدن از مباحث اصلی است بیان کرد: جامعه زنان که 50درصد جامعه را تشکیل می دهند مطالبات و نیازهایی دارند که همواره در انتخابات به آن پرداخته شده است اما عملکرد دولت ها نشان داده که حرف ها با عمل ها متفاوت است و صحبت های رنگین و جالب درحد شعار باقی می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زنان ما به واسطه نقش های مختلف اجتماعی همانند مادر، همسر در زندگی قهرمانان واقعی هستند و متاسفانه آنطور که باید و شاید به موضوع زنان پرداخته نشده است.

سمیرا دهقانی با اشاره به اینکه وعده های دولت قبل درحوزه زنان روی زمین ماند بیانکرد: وعده هایی که امروز هم بعضا در مناظرات مطرح می شود مانند حضور زنان در کابینه یک ابزار تبلیغاتی برای برخی کاندیداهاست، غافل از اینکه خود جامعه زنان براصل شایسته سالاری و انتخاب اصلح تمرکز می کند و نه اینکه لزوما یک زن باید در مسند قدرت و وزارت قرار بگیرد و تاکید زنان بر اصل شایسته سالاری و در یک مقام برابر پرداختن به شایستگی های افراد است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه در تشریح مطالبات جامعه زنان بیان کرد: زنان و مادران نجیب سرزمین ما مطالبات گوناگونی دارند؛ باید توجه کرد که نرخ اشتغال زنان در جامعه کمتر از 20درصد است و بیشتر جمعیت زنان را بانوان خانه دار تشکیل می دهد. 

وی ادامه داد: وعده بیمه زنان خانه دار با 200میلیارد تومان در دولت دوازدهم در سال 99 بسته شد اما هیچگاه عملی نشد و فقط ۵ درصد این اعتبار محقق شد و زنان سرپرست دارای بیش از 3فرزند بیمه شدند؛ موضوع دیگر این است که بحث بازنشستگی زنان خانه دار باید در دستور کار قرار گیرد.

دهقان سلامت زنان را از دیگر مطالبات این قشر از جامعه ذکر و عنوان کرد: با افزایش سن جمعیتی سلامت زنان باید این موضوع بیشتر در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها باید برنامه سیستمی و عملیاتی برای بحث زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و مواردی از این دست داشته باشند، افزود: تاپایان برنامه ششم باید حدود30درصد از مشاعل مدیریتی به بانوان اختصاص داده شود.

رییس دانشگاه آزاد قروه در پایان در پاسخ به این سوال که اولویت های دولت بعدی در حوزه زنان باید چه مسائلی باشد، خاطرنشان کرد: زنان طلایه دارفرهنگ درجامعه هستند و به واسطه نقش زنان درجامعه موضوع فرهنگ باید به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد و توسعه فرهنگی در حوزه زنان باید اولین اولویت دولت باشد.

به گفته وی دولت می تواند بافرهنگ سازی از درون خانواده با اجرای طرح های مشوقی این موضوع را دنبال کند.

دهقان خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی و عملیاتی کردن طرح هایی که در حوزه دغدغه های جامعه زنان است، دادن انگیزه ها به زنان با اختصاص حقوق ماهیانه، اجرای طرح های سلامت زنان، بیمه و بازنشستگی می تواند از اولویت های دولت بعد در حوزه بانوان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات رياست جمهوري انتخابات ۱۴۰۰ شایسته سالاری زنان سرپرست خانوار زنان شایسته سالاری جامعه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!

به گزارش صدای ایران،آرمان ملی آنلاین، نوشت: غلامعلی جعفرزاده، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگویی گفت: واقعیت این است که برخی در دولت نیز تمایلی به برگزاری انتخابات مشارکتی ندارد. برخی در دولت به این نتیجه رسیده‌اند که اگر میزان مشارکت در انتخابات بالا باشد اثری از جبهه پایداری، شریان و... نمی‌بینید. این جریان‌ها به حداقل‌های جامعه تعلق دارند.

تردید نکنید اگر مردم در صحنه حضور پیدا کنند همه این جریان‌ها از صحنه سیاسی کنار می‌روند. از سوی دیگر اگر شرایط برای یک انتخابات رقابتی به وجود بیاید90 درصد نمایندگان مجلس ریزش می‌کنند و دیگر در مجلس حضور نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • مردم استان استقبال شایسته و خوبی از رئیس جمهور خواهند کرد
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه
  • انتصابات در شهرداری قزوین بنا به شایسته سالاری و تخصص نیست
  • اطلاعیه شماره ۲ فراجا در خصوص طرح نور
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!
  • ابراز خرسندی نائب رئیس مجلس شیعیان لبنان از پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل