Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی با ارائه‌ گزارشی از روند ثبت نام کتاب‌های درسی گفت: تا این لحظه که سامانه‌ فروش فعال بوده، علی‌رغم پیگیری‌های مکرری که انجام گرفته و گزارش‌هایی که اعلام شده، حدود یک میلیون و ۲۶۳ هزار نفر سفارش کتاب را ثبت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس بررسی‌ها، در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و فارس، تعداد زیادی از دانش‌آموزان سفارش کتاب خود را ثبت نکرده‌اند و اگر این روند ادامه پیدا کند، ما در شهریور با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد. 

محمد علوی‌تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نیز در ادامه از آغاز فعالیت سازمان برای ساماندهی به ساختمان تکنولوژی آموزشی خبر داد و گفت: پس از بازدید از ساختمان خیابان سمنان، اقدامات اولیه انجام شد و تمام قسمت‌های مختلف ساختمان در مرحله نخست، پاکسازی و نظافت شد. بحث آماده‌سازی اتاق‌ها نیز با توجه به طرح جناب آقای بدیعی به‌زودی اجرا خواهد شد. 

او ادامه داد: بحث ثبت نام کتاب‌های درسی نیز یکی از دغدغه‌های اصلی ما در بحث چاپ کتاب است که بخشی از مشکلات آن نیز به سایت ثبت نام دانش‌آموزان برمی‌گردد. زیرا سبب شده که این امر به ‌خوبی انجام نشود. متأسفانه امسال سامانه تغییر کرده و به همین خاطر با مشکلات جدی در این بخش مواجه هستیم و لازم است که تمهیداتی در این زمینه بیندیشیم. 

علوی‌تبار تاکید کرد: باید یک نظام‌نامه درباره مراکز و ارگان‌هایی که امکان درج لوگوی آن‌ها در رمزینه‌های سریع پاسخ وجود دارد، تدوین کنیم تا امکان کار کردن در این راستا برای همکاران تسهیل شود.
 

کد خبر 607210 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دانش آموز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب های درسی به تعویق افتاد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که قرار بود از امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ آغاز شده بود، به تعویق افتاد.   به گزارش تسنیم، آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاده است و در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شده که تاریخ ثبت سفارش متعاقباً اعلام خواهدشد.   مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرده‌اند: با توجه به درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.   به نظر می‌رسد، بررسی‌ها درباره قیمت گذاری کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید هنوز ادامه دارد.   پیش از این، حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفته بود: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود که اطلاع‌رسانی خواهد شد.   وی درباره تغییرات کتاب‌های درسی هم اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید عنوان حذفی نداریم، اجرای آزمایشی ۴ کتاب درسی که از سال گذشته آغاز شد، ادامه خواهد داشت.   تغییرات اساسی کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی آینده بسیار محدود است، برای پایه اول ابتدایی اجرای آزمایشی محدود را شروع خواهیم کرد، کتاب‌های درسی هر ۱۰ سال نیازمند بازنگری هستند و اکنون این بازه زمانی رسیده است بنابراین از مهرماه اجرای آزمایشی محدودی را برای کتاب‌های پایه اول ابتدایی خواهیم داشت که جامعه به طور محسوس آن را حس نمی‌کند و فرایندی است که بازخورد آن را خودمان خواهیم داشت تا از سال آینده بتوانیم کتاب‌های درسی را اصلاح کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • تغییر تاریخ ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به تعویق افتاد؟ + زمان و سایت ثبت نام
  • ثبت سفارش کتاب های درسی به تعویق افتاد
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین