Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-29@07:23:28 GMT

سفر به مشهد ممنوع است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۳۲۹۰

سفر به مشهد ممنوع است؟

به گزارش اتاق خبر  به نقل از مهر، مهدی قلیان با اشاره به ممنوعیت سفر با توجه به ایام ولادت امام رضا (ع) به مشهد گفت: برپایی هرگونه اجتماع، در قالب تبلیغات انتخاباتی و یا برنامه‌های دهه کرامت، می‌تواند خطر پیدایش موج جدید کرونا و گسترش این ویروس در خراسان رضوی رادرپی داشته باشد.

وی بیان کرد: نگرانی بیشتر از بابت تبلیغات شوراهای شهر و روستاست که ممکن است در محل‌های سربسته اجتماعاتی برگزار شود، اما از بابت انتخابات ریاست جمهوری نگرانی کم است چون بیشتر این تبلیغات به صورت مجازی و از طریق مناظره‌های تلویزیونی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: میانگین روزانه بیماران بستری در خراسان رضوی در هفته گذشته ۲۱۳ نفر بوده است و تعداد کل بستری‌شدگان ناشی از کرونا در بیمارستان‌های استان به ۷۱۴ نفر رسیده است.

وی با اشاره به روند کاهشی بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا با علائم مشکوک در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به هزار و ۳۰ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: نتیجه مثبت آزمایش‌های کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش سرپایی تا ۲۷ درصد و در بخش بستری به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

قلیان بیان کرد: باتوجه به نزدیک شدن میلاد امام رضا (ع) سفر به مشهد ممنوع است.

وی افزود: خودروهای شخصی در صورت ورود به شهر جریمه می‌شوند، سفر با هواپیما و قطار تنها با تست منفی کرونا مجاز است.

  کد خبر: 55260903

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وضعیت کرونا خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سوپروایزر و مسئول گروه هوشبری بیمارستان قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به حضور کادر پرستاری و بیهوشی این مرکز، همزمان با ساعات تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی گفت: این اقدام که با هدف امدادرسانی به زائرین و مجاورین حرم مطهر صورت گرفت، در مناسبت شب‌های قدر نیز انجام خواهد شد.

رجبیان، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هر ساله به مناسبت‌های مختلف از جمله؛ عید نوروز، ایام محرم و صفر و شب‌های قدر تعدادی از کارکنان پرستاری را برای حضور در حرم مطهر و امداد رسانی به زوار امام رضا (ع) در بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی اعزام می‌کند افزود: این افراد که در واقع وظیفه مراقبت از زائران را بر عهده دارند، بسته به تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارند، در رواق‌ها و صحن‌های مختلف مستقر می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: امسال هم طبق روال معمول، از ۲۹ اسفند ماه این کار از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری بخش مدیریت پرستاری مجموعه و همچنین بسیج جامعه پزشکی انجام می شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده همکاران پرستاری و بیهوشی تیپ احیا، درمانگاه سرپایی و امداد سرپایی هر نوع مشکل یا آسیبی که متوجه زائران باشد، از جمله فشار خون بالا، مشکلات تنفسی و مشکلاتی که به دلیل ازدحام جمعیت ممکن است رخ دهد، رسیدگی خواهند کرد و در صورت نیاز نسبت به انتقال بیمار از طریق آمبولانس به نزدیک‌ترین درمانگاه یا بیمارستان اقدام می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان