Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم نسبت‌های ناروا و کذب به دولت بی‌پاسخ بماند، گفت: دولت تدبیر و امید در مورد عملکرد خود با شجاعت پاسخگو خواهد بود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دویست و سی و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که امروز یکشنبه به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به مطالب غیر واقعی و کذب مطرح شده در مباحث و مناظرات انتخاباتی، تصریح کرد: انکار دستاوردهای آشکار دولت در نبرد با تحریم اقتصادی و کرونا، راهبرد مخالفان ایران است و این نه تنها ظلم به کلیت نظام و کشور بلکه ظلم به مردم و رای قاطع اکثریت جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری افزود: در زمانی که همه را به مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنیم، نیاید به رای و دستاورد رای مردم توهین کرد. این وظیفه ملی همه مسئولان است که با بیان دستاوردهای بزرگ در دوران فشار حداکثری دشمنان و تحمیل جنگ اقتصادی، از کارنامه مقاومت افتخار آمیز خود دفاع کنند.

روحانی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید هم در بیان افتخارات و دستاوردها و نتایج فعالیت‌ها و پاسخگویی و هم در عذرخواهی از نواقص‌اش لکنت زبان ندارد و با شجاعت پاسخگوی عملکرد خود خواهد بود.

وی با بیان این نکته که همه مسئولان در دولت در سطوح مختلف موظف به پاسخگویی درخصوص ابهامات و اتهاماتی هستند که به عملکرد دولت ایراد شده است، گفت: دولت با تکیه بر روشنگری و شفافیت به عنوان یک اصل پذیرفته شده در حکمرانی موفق بی پرده و صریح ، شفاف و صادقانه با مردم سخن گفته و خواهد گفت و نباید اجازه دهیم نسبت‌های ناروا و کذب بی پاسخ بماند.

در این جلسه، وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت تولید و عرضه گوشت و مرغ در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ ارائه کرد و گفت: برغم مشکلات موجود میزان تولید گوشت قرمز و مرغ در کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و محدودیتی از نظر تامین نیاز بازار وجود ندارد و با تمهیدات اندیشیده شده مشکلی در تامین نهاده‌های دامی در سال جاری نخواهیم داشت .

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با اقدامات دولت علی رغم تحریم حداکثری در سال‌های ۹۸ و ۹۹ اتکاء کشور به تولید داخلی در مراحل پیشین فرایند به حد خودکفایی نزدیک شده است.

رییس جمهوری در این زمینه تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای اتصال و ایجاد ارتباط پایدار بین حلقه‌های مختلف زنجیره گوشت و مرغ از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره و واحدهای عرضه، جهت کنترل و کاهش قیمت و تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گرفته و با جدیت پیگیری شود.

روحانی تصریح کرد: گرچه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، دسترسی ما به ارز و نهاده‌های تولید را سخت تر کرده است اما بانک مرکزی با تلاش فراوان ارز مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی قرار می‌دهد.

رییس جمهوری افزود: در سال جاری، یکی از سیاست‌های دولت این است که زنجیره‌های بزرگ تولیدکننده و تشکل‌ها در واردات نهاده متعهد هستند تا نهاده مورد نظر خود را با کیفیت مناسب تهیه و توزیع آن را با زمان‌بندی مورد نیاز توزیع کنند. با این اقدام شاهد ثبات پایدار در بازار گوشت و مرغ خواهیم بود.

در این جلسه همچنین موضوع تامین اعتبار پیش خرید واکسن‌های داخلی کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر روحانی با اشاره به موفقیت‌ها خوب در مسیر تولید واکسن داخلی و امیدواری به فراهم شدن زمینه ورود دو نوع واکسن داخلی به بازار طی روزهای آینده اظهار داشت: تدابیر و حمایت‌های دولت از واکسن داخلی، برنامه‌ریزی واقع بینانه ‌و هماهنگی بین بخشی در مسیر درستی قرار داشته و مسیر تامین و تولید واکسن و واکسیناسیون ریل‌گذاری شده است و در این راستا تأمین اعتبار پیش خرید واکسن‌های داخلی بیماری کرونا توسط دولت پیگیری و اقدامات لازم در حال انجام است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل  هاشم علایی گفت:  ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.
وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار کرد: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.
علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

دیگر خبرها

  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران