Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:53:38 GMT

کرونا ضربه مهلکی به اقتصاد و تولید صنایع دستی وارد کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۳۶۴۴

کرونا ضربه مهلکی به اقتصاد و تولید صنایع دستی وارد کرد

الناز خدائی فر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کرونا تولید صنایع دستی در استان زنجان را با مشکل مواجه کرد، گفت: کرونا ضربه مهلکی به اقتصاد و تولید صنایع دستی وارد کرد.

وی اظهار کرد: در استان زنجان بیش از پنج هزار نفر تنها در رشته صنایع دستی چاقو سازی و مسگری مشغول به فعالیت هستند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان به صدور مجوز فعالیت کار کاه‌های صنایع دستی در استان زنجان اشاره کرد و گفت یک هزار و ۲۴۱ فقره پروانه تولید انفرادی در استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدائی فر تاکید کرد: ۲۱ صدور و تمدید پروانه تولید کارگاهی و ۶۳ صدور و تمدید کارت شناسایی صنعتگری و ۱۵ فقره پروانه تولید کارگاهی صنایع‌دستی در استان صادر شده است.

وی افزود: در استان زنجان فروش صنایع دستی به علت بیماری کرونا و افزایش سرسام آور قیمت اولیه کاهش یافته است چرا که تولید و فروش به هم وابسته هستند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: در ایام کرونا فروش صنایع دستی به صورت مجازی توسط فروشگاه‌های صنایع دستی در استان انجام شد.

کد خبر 5233332

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان صنایع دستی انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صنایع دستی در استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با حضور نزدیک به 40 نفر از هنرمندان این حوزه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزش تخصصی هنرمندان سفال و سرامیک استان با طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی آشنا شدند.

اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در سمنان و دومین روز آن با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898726

دیگر خبرها

  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان