Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکی از ماموریت ها و رسالت‌های مهم جمعیت هلال احمر افزایش تاب آوری آحاد مردم جامعه است که در استان زنجان نیز این مهم را با استفاده از ارائه آموزش‌های مورد نیاز سرلوحه خود قرار داده ایم.


او افزود: آموزش یکی از برنامه‌های مهم هلال احمر به شمار می‌رود که از سال‌های گذشته با هدف ارتقای تاب آوری در حال انجام است و در حال حاضر نیز این برنامه با قوت بیشتری در استان زنجان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: جمعیت هلال احمر در تلاش برای ارائه آموزش به همه گروه‌های سنی از کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان بالای ۶۵ سال است تا تاب آوری را در جامعه محقق کنیم.


موسوی گفت: با توجه به رسالت و فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح یاس می‌تواند به فعالیت موفق بین بخشی بین ۲ سازمان مردمی و مردم نهاد تبدیل شود.


او ادامه داد: اهداف جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت از زندگی انسان هاست که اهداف انسان دوستانه دارند.


موسوی با بیان اینکه در فاز نخست طرح یاس ۵۰ نفر از دختران ۳۰ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خیمنی (ره) از آموزش‌های هلال احمر استان زنجان بهره‌مند شده اند، افزود: در فاز دوم نیز بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۲۵۰ نفر سهمیه استان زنجان است که به طور منظم از آموزش بهره مند می‌شوند.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: قبل از اجرای طرح یاس، برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان آموزش ارائه می‌دادیم که با انجام این طرح کمک می‌کند تا آموزش‌ها خروجی مشخصی داشته باشد.


موسوی افزود: می‌توانیم از ظرفیت این دختران آموزش دیده نیز برای ارائه آموزش در محلات و در بین اعضای خانواده استفاده کنیم تا همه این خانواده‌ها از آموزش‌ها بهره‌مند شده باشند و هیچ خانواده بدون آموزش کمک‌های اولیه در استان زنجان نداشته باشیم.


او با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نمی‌توانند به دلایلی از کلاس‌های آموزشی هلال احمر به طور متمرکز استفاده کنند، ادامه داد: لازمه تحقق این مهم همکاری کامل این نهاد با هلال احمر استان زنجان است و در خدمت خانواده‌های تحت پوشش استان زنجان و شهرستان برای ارائه بی منت، رایگان و بدون محدودیت آموزش هستیم.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:. جمعیت هلال احمر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح یاس (یاران آسیب ستیز) را طراحی کرده که در آن نیروی انسانی، مدجویان کمیته امداد هستند که به عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش در حوزه ترویج آموزش‌های همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث بکارگیری می‌شوند.


موسوی ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمند سازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگر امدادی را از اهداف اجرای طرح یاس (یاران آسیب ستیز) برشمرد.



جمعیت هلال احمر تعامل اثر بخشی با دستگاه‌های اجرایی استان زنجان دارد


صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر در استان زنجان تعامل بسیار اثر بخش و قابل توجهی را با دستگاه‌های اجرایی استان زنجان به ویژه کمیته امداد دارد.


او ارتقای تاب آوری جامعه در برابر بحران را از ماموریت‌های جمعیت هلال احمر استان زنجان بیان کرد و افزود: هنر کمیته امداد بر اساس توانمند سازی جامعه تعریف شده تا فقر بین نسلی را قطع کند.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: ارائه خدمات رفاهی و توانمند ساز برای خانواده‌های تحت حمایت پیگیری می‌کنیم تا مددجو از وابستگی خارج شود.


صفری با بیان اینکه راهبرد کمیته امداد از توان دهی به توانمند سازی است، ادامه داد: در کمیته امداد نگاه از جنس تکریمی است و به همین دلیل به دنبال ثبات و تکامل خانواده‌های تحت پوشش و توانمندسازی آن‌ها هستیم.


او افزود: اشتغال، مسکن و کاردکرد‌های فرهنگی از راهبرد‌های کمیته امداد است که طرح یاس یکی از این برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌رود تا دختران تحت پوشش این نهاد را توانمند، از انزوا خارج و مسئولیت اجتماعی قبول و تاب آوری آن‌ها ارتقاء یابد.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر زنجان کمیته امداد امام خمینی جمعیت هلال احمر استان زنجان کمیته امداد امام خمینی خانواده های تحت پوشش استان زنجان گفت استان زنجان خانواده ها آموزش ها تاب آوری طرح یاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود

حجت الاسلام والمسلمین معزی دیدار fh رئیس و مدیران سازمان داوطلبان به نقش حیاتی و پر اهمیت سازمان داوطلبان در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داوطلبانه برای خدمت به مردم در این مجموعه تاکید کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ارائه آموزش فرهنگ داوطلبی را یکی از وظایف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح باید روحیه خدمت‌رسانی در جامعه را ارتقاء دهیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این بخش با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از رسانه در معرفی فعالیت‌های داوطلبانه، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ داوطلبانه باید بیش از پیش در مورد فرهنگ خدمت رسانی و معرفی آن به مردم تمرکز کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی، سپس به ارائه نکاتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داوطلبی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر پرداخت و بر لزوم ارتباطات تنگاتنگ و مستمر درون سازمانی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی همچنین با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه نکاتی مهم و ضروری در خصوص چگونگی جذب و نگهداشت داوطلبان در جمعیت هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب ارتباط مستمر با اقشار مختلف جامعه، تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت آنان را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی نظام‌های سازمانی در ایران بروکراسی‌های غیرضروری است. وی تاکید کرد باید با پرهیز از این بروکراسی‌ها از ظرفیت داوطلبانه برای اجرای خلاقانه برنامه‌ها در جمعیت بهره گرفت.

وی همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان این سازمان را نیز مثبت ارزیابی کرد و از خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و عید نوروز قدردانی کرد.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت، توجه ویژه به مسائل مربوط به این سازمان که متولی کمک در جامعه است را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین سازمان داوطلبان نیز به ارائه گزارش‌هایی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته سال گذشته و همچنین بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی ارائه خدمات روان‌تر به جامعه به منظور پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان