Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ایرج صفایی امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در بین خبرنگاران حاضر شد و به تشریح وظایف، عملکرد و برنامه‌های این نهاد پرداخت.

وی اعلام کرد: امسال در ۹ شهرستان کرمانشاه، صحنه، پاوه، دالاهو، جوانرود، روانسر، سنقر، اسلام‌آباد‌غرب و سرپل‌ذهاب، روستا بازار ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه هدف از ایجاد این روستا بازارها عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با قیمت مناسب و حذف دلال‌ها و واسطه‌گری، عنوان کرد.

وی ایجاد مراکز پرورش ماهی جدید، راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی، تکمیل و بهره‌برداری ۱۰۰درصدی از پروژه بارانداز صادرات محصولات کشاورزی در قصرشیرین، تکمیل مجتمع کشت و صنعت ژینورا با هدف احداث ۳۰ هکتار گلخانه، ایجاد اتاق اصناف کشاورزی در سطح استان با هدف هویت بخشی به بخش کشاورزی، که نماینده آنان در اتاق اصناف کشور عضو شده و در تصمیم‌‌سازی برای بخش کشاورزی کشور مشارکت خواهد کرد و اعطاء پروانه کسب به کشاورزان را بخشی از برنامه‌های سازمان تعاونی روستایی استان کرمانشاه درسال جاری اعلام کرد.

صفایی با اشاره به اعتبارات ناچیز این نهاد برای تجهیز و مرمت انبارهای مکانیزه و انبارهای چند منظوره، از اختصاص یک ردیف ویژه اعتباری به این منظور، برای استان کرمانشاه خبر داد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه، همچنین گفت: به همه تعاونی‌های سطح استان، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات، با کارمزد ۲ درصد به منظور طرح‌های اشتغالزا پرداخت می‌کنیم.

وی بیان کرد: عمده وظایف سازمان تعاون روستایی، پیاده کردن برنامه‌های توانمندسازی شبکه تعاونی، تامین و توزیع نهاده‌های بخش کشاورزی، ایجاد زیرساخت‌ها (انبارهای چندمنظوره، سیلوها و سردخانه‌ها)، بازاریابی محصولات کشاورزی و اعمال نظام بهره‌برداری است.

صفایی هدف برنامه‌های توانمندسازی را، آسیب‌شناسی و کارآمدسازی تعاونی‌ها، شناسایی تشکل‌های فعال‌ و نیمه‌فعال و تعاونی‌های زیان‌ده، آموزش ارکان مدیریت شبکه، حسابرسی از تشکل‌ها، مستندسازی اموال شبکه، به کارگیری افراد متخصص و... عنوان کرد.

وی در رابطه با وضعیت پرسنلی سازمان تعاون روستایی کرمانشاه، گفت: چارت سازمانی ما شامل ۱۹۷ نفر است، اما در حال حاضر ۶۱ پست بلاتصدی به واسطه محدودیت به کارگیری نیروی انسانی در این سازمان وجود دارد و ما با کمتر از ۴۰ درصد میزان نیروی انسانی مورد نیاز، کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۸۰ تشکل تعاون روستایی با بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو، اعم از تعاونی‌های کشاورزی، تعاون‌های تولید تعاونی‌های زنان و ... در استان فعال است که ۴۲۰ نفر در آن‌ها شاغل‌اند و ۲ هزار و ۱۰۰ روستا را پوشش می‌دهند.

صفایی در رابطه با امکانات و داشته‌های شبکه و سازمان تعاون روستایی استان، گفت: ما ۴۸ انبار دولتی با ظرفیت ۶۲ هزار تن، ۴۲ انبار محلی، ۴ واحد سیلوهای روباز، ۳۸ واحد محوطه آسفالت، ۵۲ واحد باسکول‌های ۶۰ تنی، ۳۰۰ واحد فروشندگی مواد نفتی با ۴۶۵ مخزن، ۱۹ واحد فروش کالای اساسی، ۴ مرکز فرآوری بذر، ۳ واحد ذرت خشک‌کنی، یک واحد نمایندگی ایران خودرو، یک واحد نمایندگی ماشین آلات کشاورزی و... در استان داریم.

وی خرید مباشرتی گندم، خرید تمام دانه‌های روغنی کلزا و آفتابگردان استان، خرید حمایتی گوجه‌فرنگی را بخشی دیگر از اقدامات این سازمان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۲۵ هزار تن محصولات کشاورزی را از طریق بارانداز صادراتی قصرشیرین، صادر کرده‌ایم.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه، از توزیع ۱۰۲ میلیون لیتر مواد سوختی و تامین و توزیع ۷۷ هزار تن نهاده‌های دامی(سویا سبوس و ذرت) در سال قبل که باعث شده هیچگونه کمبود نهاده دامی تا به امروز احساس نشود و موجب رضایت دامداران شده است، سخن گفت.

صفایی همچنین انجام برنامه‌های چون توزیع میوه در آخر سال، توزیع کود، توزیع بذور اصلاح شده، توسعه سامانه‌های نوین کشاورزی، رفع توقیف برخی واحدها، حسابرسی شرکت‌ها و اتحادیه‌ها، توزیع و مدیریت آب، تجهیز برخی واحدها و تحویل ادوات کشاورزی به متقاضیان را بخشی دیگر از اقدامات و برنامه‌های رو به رشد این سازمان اعلام کرد که در حال حاضر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه روستا بازار کشاورزی دانه های روغنی تشکل تعاون روستایی روستایی استان کرمانشاه تعاون روستایی استان محصولات کشاورزی سازمان تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی

 اشرفی مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت : خوشبختانه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

اشرفی با بیان هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشور‌های همسایه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی و … از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم که مراسم تجلیل از این بزرگواران را خواهیم داشت و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت به کارگر در نظام جمهوری اسلامی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات نظارت مستمر بر موضوع حقوق معوقه کارگران است، یادآور شد: یکی از معیار‌های ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • اداره کار و تعاون شهرستان دامغان به فیبرنوری مخابرات مجهز شد
  • توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه