Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس شورای ریاستی لیبی با هیأتی از ترکیه به ریاست وزیر خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.
به گزارش آریا و به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، شورای ریاستی لیبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد المنفی، رئیس این شورا در جریان دیدار با این هیأت ترکیه‌ای به ریاست مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور بر عمق روابط تاریخی بین دو کشور و همچنین اهمیت تقویت فرصت‌های همکاری و توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار نتایج دیدارهای سابق و سفر رئیس شورای ریاستی لیبی به ترکیه در مارس گذشته و سفرهای مسئولان بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
در همین راستا، اعضای هیأت ترکیه بر تداوم همکاری در زمینه‌های آموزش موسسات امنیتی و پلیس، مین‌زدایی و همکاری در پرونده‌های ممانعت از مهاجرت غیرقانونی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
محمد المنفی و اعضای هیأت ترکیه در جریان این دیدار همچنین در خصوص کنفرانس برلین، حمایت از روند سیاسی، یکپارچگی تلاش‌های منطقه‌ای به خاطر توافقی بین‌المللی که از ثبات، امنیت و وحدت لیبی حمایت کند، به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این دیدار، نجلاء المنقوش، وزیر خارجه و خالد مازن، وزیر کشور لیبی نیز حضور داشتند.
از سوی دیگر، وزیر خارجه ترکیه متعهد به تداوم همکاری بین آنکارا و طرابلس به خاطر ثبات و شکوفایی لیبی شد.
چاووش اوغلو در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت که با عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی و محمد المنفی به صورت جداگانه دیدار داشته است.
چاووش اوغلو تصریح کرد: ما بر حمایت خود از دولت وحدت ملی لیبی قبل از کنفرانس برلین دوم تاکید کردیم و ما به همکاری خود به خاطر امنیت، ثبات و شکوفایی لیبی ادامه خواهیم داد.
وزیر خارجه ترکیه در جریان دیدار با محمد المنفی گفت: ما حمایت خود را از لیبی در تمامی زمینه‌ها افزایش خواهیم داد و بر حمایت خود از تلاش‌های آشتی ملی تاکید می‌کنیم.
در این دیدارها خلوصی آکار، وزیر دفاع، سلیمان سویلو، وزیر کشور، یاشار گولر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات (میت) حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چاووش اوغلو لیبی چاووش اوغلو وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسماعیل هنیه» وارد تهران شد/ استقبال وزیر امور خارجه از رئیس دفتر سیاسی حماس

 «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس قرار است امروز با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره تحولات سیاسی و میدانی جاری در غزه گفتگو کند.

طرفین پس از این دیدار کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را برگزار خواهند کرد.

این اولین دیدار وزیر خارجه کشورمان با هنیه پس از قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل و ششمین دیدار پس از آغاز جنگ غزه و گسترش جنایات صهیونسیت هاست.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دقایقی قبل مورد استقبال وزیر امور خارجه در محل وزارت امور خارجه  قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تاکید اوکراین به هند برای تجدیدنظر درباره روابط با روسیه
  • اظهارات رئیس جمهور ترکمنستان درباره فعالیت اقتصادی شرکت های ایرانی | جزئیات دیدارهای امیرعبداللهیان با ۳مقام عالیرتبه کشور همسایه
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • ورود اسماعیل هنیه به تهران پس از قطعنامه آتش بس
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد/ استقبال وزیر امور خارجه از رئیس دفتر سیاسی حماس