Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:32:04 GMT

نمایشگاه تخصصی پته در کرمان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۴۰۴۷

نمایشگاه تخصصی پته در کرمان افتتاح شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه با تاکید به برگزاری هرچه بیشتر نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در استان کرمان گفت: این استان دارای ۱۰۰ رشته مختلف صنایع‌دستی است که در سطح ملی و بین‌المللی حرف برای گفتن دارند و برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها به معرفی این رشته‌ها و هنرمندان بومی کمک زیادی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون فعالی با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی پته کهن توسط نجمه محمدی و همکاران وی در بخش خصوصی برپا شده است افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰  نوع پته فاخر به نمایش درآمده که ظرافت و کاربردی بودن آنها به خوبی مشهود است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: این نمایشگاه می‌تواند الگویی برای دیگر هنرمندان صنایع‌دستی این استان برای نمایش درآوردن تولیدات خود در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این نمایشگاه دوخت محصولات پته‌ با الیاف طبیعی است که با شعار این نمایشگاه که دوستی با طبیعت است همخوانی دارد.

فعالی اظهار داشت: امیدواریم پس از طی دوران کرونا بتوانیم تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان کرمانی را در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی معرفی کنیم تا قدمی برای حمایت از هنرمندان این خطه برداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور از ۲۳ خردادماه سال جاری به مدت یک هفته در محل مرکز نوآوری و شتابدهی تگ واقع در خیابان شهید کامیاب برپا می‌شود افزود: در این نمایشگاه برگزاری انواع ورک‌شاپ‌های آموزشی، وبینارهای آموزشی و همچنین نشست های تخصصی و فروش و نمایش آثار هنرمندان صنایع‌دستی را خواهیم داشت.

پته‌دوزی یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین سوزن‌دوزی‌های سنتی ایران است که در تاریخ گذشته فرهنگی کرمان ریشه عمیقی دارد و بیشترین موارد استفاده را در جهیزیه عروس داشته است.

طبق یافته‌ها و تحقیقات، پته‌دوزی در دوران صفویه در کرمان رایج بوده و به اوج خود رسیده است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان میراث فرهنگی میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است

 معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اصفهان شناسنامه کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در هر سه حوزه خوش درخشیده است.

 جواد واحدی افزود: اصفهان در حوزه صنایع دستی دو شهر جهانی و همچنین درحوزه میراث فرهنگی در کنار هزاران اثر تاریخی،۱۷ اثر جهانی دارد و در حوزه گردشگری نیز این استان همه ساله مقصد میلیون‌ها نفر گردشگر است.

او گفت: در حوزه صنایع دستی در بحث صادرات، در حوزه گردشگری درخصوص بهره گیری هرچه بهتر از تشکل‌های گردشگری و خدمات‌رسانی و همچنین در حوزه میراث می‌بایست در بحث جذب بودجه‌های مرمت بیش از گذشته کار کنیم.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی بیان داشت: حمیدرضا محققیان به عنوان یکی از همکاران پیشکسوت در ۹ ماه گذشته با صبر و بردباری و با اخلاق شایسته خود توانست به عنوان سرپرست، اداره کل استان را به خوبی اداره کند، لذا معتقد بودیم باید هرچه سریع‌تر با توجه به اهمیت استان اصفهان، مدیریت استان ساماندهی شود.

این مقام مسوول یادآور شد: پس از بررسی‌های کمیته انتصابات و با نظر وزیر محترم، امیر کرم‌پور را به عنوان فردی جوان، با تجربه و در عین کوشا و خلاق برای مدیریت اداره کل استان انتخاب و امروز و در نشست شورای معاونین اداره کل به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان با حکم وزیر محترم منصوب شده و از امروز رسما فعالیت خود را در سمت جدید آغاز می‌کند.

واحدی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیرکل جدید رسیدگی به رفاهیات همکاران اداره کل است و سپس در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتظار رخداد‌های جدید توسط مدیرکل جدید و همکاران ایشان در سراسر استان اصفهان هستیم.

در این نشست پس از تکریم حمیدرضا محققیان سرپرست پیشین، امیرکرم‌زاده به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان منصوب شد.

امیر کرم‌زاده پیش ازاین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است