Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@10:21:51 GMT

انواع اتصالات پلی اتیلن

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۴۲۳۴

انواع اتصالات پلی اتیلن

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در صنعت ، از اتصالات متنوعی برای متصل کردن دو لوله پلی اتیلن به یکدیگر استفاده می شود. از انواع اتصالات پلی اتیلن می توان به اتصالات پیچی ،اتصالات جوشی ،اتصالات الکتروفیوژن ، اتصالات فاضلابی را نام برد. که در سایزهای متناسب با لوله پلی اتیلن تولید و عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کل تمام اتصالات پلی اتیلن یک سری مزایای مشترک دارند دارای استحکام زیاد در برابر خوردگی، فشار و ضربه هستند. سطح آن ها صاف و صیقلی است که باعث می شود مواد در درون آن رسوب نکنند و همچنین هزینه ی نصب و حمل و نقل آن ها هم پایین است.

انواع اتصالات پلی اتیلن به لحاظ اتصال

اتصالات پیچی پلی اتیلن اتصالات جوشی پلی اتیلن اتصالات الکتروفیوژن اتصالات دست ساز پلی اتیلن

اتصالات پیچی

این نوع اتصال یکی از مناسب ترین گزینه ها جهت برقراری اتصال در لوله های پلی اتیلن است . از مزیت های این روش که به لحاظ اتصال سریع و بدون نیاز به جوشکاری در کمترین زمان ممکن امکان اتصال لوله های پلی اتیلن را فراهم می آورد. محدوده کاری فشار اتصالات پلی اتیلن پیچی حداکثر تا فشار 10 اتمسفر است و این یک برتری خوب محسوب می شود چرا که در اکثر پروژه ها فشار کاری تا 10 اتمسفر برآورد می شود. اتصالات پیچی پلی اتیلن شامل زانو، سه راهی، درپوش، رابط مساوی، انواع کمربند انشعاب، سه راهی تبدیل و سه راهی مساوی است . این اتصالات عموماً برای سیستم‌های آبرسانی و آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغات استفاده می‌شود و در سیستم‌های آبیاری به تعداد زیاد مورد نیاز هستند.

اتصالات جوشی

از دیگر انواع اتصالات پلی اتیلن اتصالات جوشی است. همانطور که از نام آن مشخص است توسط دستگاه جوش لوله پلی اتیلن به یکدیگر متصل می شود. این اتصالات به صورت جوش لب به لب به وسیله دستگاه جوش بات فیوژن که در رنج سایز مختلف موجود است , به لوله های پلی اتیلن جوش داده می شود. محدوده فشار این نوع اتصالات از 4 تا 16 اتمسفر است که در برگیرنده تمامیه موارد استفاده لوله های پلی اتیلن در کلیه پروژه ها است . کار با اتصالات جوشی نسبت به اتصالات فولادی و یا دیگر اتصالات بسیار سریع و ساده است و نیاز به تخصص جوشکاری ندارد. از انواع اتصالات جوشی پلی اتیلن زانو، سه راهی تبدیل، انواع تبدیل، فلنج گپ یا درپوش رامی توان نام برد.

اتصالات الکتروفیوژن

این نوع از اتصال مانند دیگر انواع اتصالات پلی اتیلن جهت ارتباط لوله های پلی اتیلن با یکدیگر معرفی شده اند. اما نکته مهم در این نوع اتصالات نوع جوش و حساسیت در اینگونه از اتصالات است . نوع جوش در این اتصالات به صورت جوش امولسیون مقاومتی است در این نوع جوش سیم و یا هیتر موجود در اتصالات الکتروفیوژن بوسیله جریان الکتریسیته گرم شده و مواد پلی اتیلن را پس از ذوب کردن به یکدیگر متصل می کند و پس از خنک شدن بسیار مقاوم می گردد به طوری که گویی قسمتی از لوله است . اتصالات الکتروفیوژن در انواع مختلف جهت موارد مصرف متعدد تولید می گردند محدوده کاری یا فشار بار در این اتصالات ۱۶ اتمسفر مطابق با استانداردهای لوله های پلی اتیلن گاز است . برای این که بتوان دو لوله نامساوی را به یکدیگر وصل کرد از جوش الکتروفیوژن استفاده می‌شود. همچنین در اتصال رابط‌ ها نیز این روش استفاده می‌شود.

اتصالات فاضلابی

همانطور که می دانید این اتصالات جهت انتقال فاضلاب های ساختمانی مورد استفاده می گیرد. محدوده کاری این نوع از اتصالات از 50الی 160 میلیمتر است . البته در سایز های بالاتر و با فشار پایین تر نیز می توان به سفارش مشتری تولید کرد. از انواع اتصالات فاضلابی پلی اتیلن که تولید و عرضه می شود انواع زانو پلی اتیلن فاضلابی در ابعاد ۴۵ درجه و ۹۰ درجه ، انواع سه راهی فاضلابی پلی اتیلن مساوی و تبدیل ،انواع تبدیل فاضلابی پلی اتیلن ، انواع موفه پلی اتیلن ،سیفون فاضلابی پلی اتیلن است.

اتصالات دست ساز

دامنه تولید اتصالات پلی اتیلن در موارد ذکر شده بالا بسیار وسیع است . لوله های پلی اتیلن دارای سایزهای زیادی می باشند. که امکان تولید اتصالات برای این لوله ها در سایز های کم مصرف و یا سایزهای بالا مقرون به صرفه نیست. به همین خاطر اتصالاتی به وجود آمدند که به وسیله لوله و از جنس و سایز لوله به صورت دست ساز با رعایت استانداردهای لازم تولید می گردند.

مزایای اتصالات پلی اتیلن

مقاوم در برابر فشار و ضربه مقاوم در برابر مواد شیمیایی مقاوم در برابر شکستگی و ترک خوردگی مقاوم در برابر خوردگی و ساییدگی مقاوم در برابر زنگ زدگی مقاومت عالی در برابر ارتعاشات ناشی از زمین لرزه صاف و صیقلی بودن جداره داخلی و خارجی ,عدم رسوب گیری و افت فشار بسیار کم ناشی از اصطکاک سطح داخلی انعطاف پذیری بالا هزینه بسیار پایین در نصب و اجرا و عدم نیاز به ماشین آلات سنگین در زمان راه اندازی

نکات مهم در زمان نصب اتصالات پلی اتیلن

لازم است قبل از نصب انتهای لوله به طور دقیق تمیز شود و قطعات طبق ترتیب مشخص شود. قطعات باید در محل خود قرار گرفته و محکم کاری های لازم صورت بگیرد. برای بستن اتصالات باید از آچار مخصوص استفاده شود. بهتر است اتصالات پلی اتیلن در نوع هم خانواده صورت گیرد تا چفت و بست به طور کامل انجام شود. مغزی که به اتصال ماده پلی اتیلن وصل می شود بهتر است از جنس پلاستیکی ساخته شده باشد تا میزان خوردگی اتصال کاهش یافته و نشتی کمتر شود.

جمع بندی

اتصالات پلی اتیلن به تجهیزاتی اطلاق می‌شود که در خطوط لوله کشی و تاسیسات در صنایع مختلف به منظور تغییر زاویه مسیر جریان سیال،تغییر قطر خط لوله کشی، تغییر در میزان دبی جریان و اتصال لوله‌ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از دلایل رواج استفاده از محصولات پلی اتیلنی قابلیت اتصال سریع و آسان آنها است.به طور کلی، اتصالات پلی اتیلن را می‌توان به صورت فشاری یا به روش جوشکاری به یکدیگر متصل کرد. بسته به نوع اتصالات، یکی از این روش‌ها به کار می‌رود. انتخاب اینکه کدام نوع از این اتصالات برای خط لوله مناسب هستند و یا به کدام روش باید متصل شوند، طبق نظر مهندسان و بازرسان شبکه‌های لوله کشی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار اتصالات پلی اتیلن انواع اتصالات پلی اتیلن اتصالات الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلن پلی اتیلن اتصالات استفاده می شود مقاوم در برابر اتصالات جوشی پلی اتیلن نوع اتصال سه راهی لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ابتدای پارسال در مرحله اول شهر قاین و در مرحله سوم شهر فردوس به طور آزمایشی به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع متصل شدند که امسال در ادامه اتصال شهر بیرجند و طبس به این طرح صورت می‌گیرد و در این برنامه هدف خود مراقبتی و داشتن پزشک خانواده مشخص است که به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک و یک تیم سلامت و درمان می‌بایست وجود داشته باشد.

او افزود: در این طرح هر فرد باید مراقب سلامت و پزشک خود را بشناسد و خدمات را که شامل کلیه مسائل سلامتی و بهداشتی فرد می‌شود دریافت کند؛ یعنی قرد هم در مورد مسائل سلامت قبل از بیماری با پزشک خود مشورت می‌کند و هم در صورت تشخیص بیماری به پزشکان متخصص و یا بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

شایسته بیان کرد: در قائن و فردوس کمبود پزشک و مراقب سلامت داشتیم که به صورت مراقب محور یعنی جذب طرحی یا قراردادی نیرو‌هایی جذب شدند ولی در بقیه گروه‌ها یعنی پزشکان و رشته‌های دیگر باید از نیرو‌های مجموعه خود و بعد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین در دیگر مناطق که جمعیت کمتری دارند خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشت محیطی‌ترین مراکز هستند کهدر آن بهورز‌ها تمام خدمات سلامت را بر اساس بسته‌هایی به گروه‌های مختلف ارائه می‌دهند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر یعنی کارشناسان و پزشکان ارجاع داده می‌شوند.

او به پویش ملی سلامت اشاره و عنوان کرد: پارسال پویش ملی سلامت با هدف تشخیص بیماران فشار خون و دیابت اجرا شد که ۵۰۰ هزار نفر در استان مشمول دریافت این خدمات بودند و در نهایت ۳۷۷ هزار نفر یعنی ۷۳درصد جمعیت هدف در این پویش شرکت کردند و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر زیر ۴۰ سال بیماری دیابت داشتند که این نشان دهنده این است که سن ابتلا به دیابت ۱۵ سال کاهش پیدا کرده است.

شایسته تصریح کرد: امسال پویش‌های دیگری نیز قرار است برگزار شود که اولین پویش، غربالگری سرطان به خصوص سرطان‌های شایع مثل سرطان روده بزرگ، سرطان گوارش و سرطان پستان است که تشخیص دیر هنگام آن بسیار خطرناک، هزینه بر و حتی کد در مواردی کشنده است و در صورتی که فرد در غربالگری‌ها مبتلا به این بیماری‌ها شناسایی شود به صورت رایگان برای درمان ارجاع داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار
  • اتصال فیبرنوری برنامه ویژه سال ۱۴۰۳
  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی