Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:41:01 GMT

متن روایات در کتب اولیه فقهی باعث افتخار شیعه است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۴۴۴۶

متن روایات در کتب اولیه فقهی باعث افتخار شیعه است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هادی رفیعی پور در آئین رونمایی از کتاب «النهایة فی مجرد الفقه و الفتاوی»، که همزمان با آغاز دهه کرامت انجام شد، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: این کتاب تا قبل از نگارش کتاب "الشرایع"، منبع تدریس در حوزه‌های علمیه بوده است.

مدیر مؤسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام خاطرنشان کرد: شیعه این افتخار را دارد که کتب اولیه فقهی اش، متن روایات است و ما در هیچ مذهب اسلامی دیگر، چنین چیزی را سراغ نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رفیعی‌پور، با بیان اینکه این اثر گران سنگ، تألیف شیخ طوسی بوده و سال‌ها فعالیت پژوهشی روی آن صورت گرفته است، عنوان کرد: متن این کتاب با روایات اهل‌بیت علیهم السلام تطبیق داده شده و کار را برای فقها آسان کرده و امیدواریم در جامعه فقهی و حدیثی کشور، مورد استفاده قرار گیرد. این اثر دربردارنده یک دوره فقه امامیه است که سالیان متمادی از متون درسی حوزه‌های علمیه بوده است.

وی در پایان افزود: امیدواریم کتاب "النهایة" که در این مراسم رونمایی می‌شود، مشعل هدایت برای فقها باشد.

کد خبر 5233385

منبع: مهر

کلیدواژه: شیخ طوسی شیعه شیعیان اصول فقه آیت الله سعیدی انتخابات 1400 دهه کرامت مشارکت مردم در انتخابات قرآن کریم حضرت معصومه س قرآن امام رضا ع حوزه علمیه رئیس جمهور اسلامی ایران فعالیت های قرآنی هیات مذهبی امر به معروف و نهي از منكر سازمان دارالقرآن الکریم آیت الله خامنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع ایران، هیمنه و ابهت( پوشالی ) رژیم صهیونیستی را فرو ریخت.

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان در جمع علما و طلاب شورای علمای شیعه گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه ( پوشالی ) اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

وی تصریح کرد: امروز مشخص شد خطر رژیم صهیونیستی نه تنها علیه فلسطین بلکه خطری برای همه‌ کشورهای اسلامی است.

وی تصریح افزود: رژیم صهیونیستی در بیش از هفتاد سال با گسترش تجاوزات خود از هیچ جنایتی دریغ نکرده است و مسلمانان باید با اتحاد همواره در حمایت از فلسطینیان و مقابله با صهیونیست‌ها راهکارهای عملی را مدنظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • کتاب جنگ بدون صلح به چاپ چهارم رسید
  • دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • محمد سُرور صراف لبنانی کیست و چرا موساد او را کشت؟!
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • عملیات وعده صادق جلوه گر اقتدار نظام اسلامی در دنیا
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی
  • پیام تبریک سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به مناسبت روز ارتش