Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گران شدن بنزین در آبان ۹۸ گفت: در آن زمان و در مجلس دهم دو بار موضوع گرانی بنزین به صورت استمزاجی به رأی گذاشته شد که هر دو بار این موضوع با مخالفت نمایندگان همراه شد.

وی افزود: در آن زمان آقای لاریجانی در لفافه به نمایندگان گفت که تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین قطعی است و از نمایندگان خواست تا با دولت همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش از گرانی بنزین ما شاهد خیزش‌های مردمی در کشورهای عراق و لبنان علیه دولت‌های مرکزی این کشورها بودیم و خطر مشابه برای کشور ما نیز احساس می‌شد. از سوی دیگر دستگاه اطلاعاتی ترکیه حزب الله و حشدالشعبی نسبت به برنامه آمریکا برای یک توطئه داخلی در ایران به ما اطلاعاتی را داده بودند که اسناد آن موجود است.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: حتی در ۱۹ آبان سال ۹۸ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مجارستان در صحبت‌های خود صراحتا از توطئه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در داخل ایران خبر داد و آن را مطرح کرد، اما دولت ما بدون توجه به این هشدارها در ۲۴ آبان ماه اقدام به افزایش قیمت بنزین کرد.

وی افزود: اگر هم بنا بود تا قیمت بنزین افزایش یابد باید این موضوع اطلاع رسانی و در مورد آن زمینه‌سازی در کشور انجام می‌شد و باید این طرح دارای پیوست امنیتی می‌بود که هیچ یک از این موارد در افزایش قیمت بنزین در آبان ماه ۹۸ رعایت نشده بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این این گرانی در آستانه انتخابات انجام شد تا موجبات کاهش مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کند تا مجلسی که بر سر کار می‌آید با یک رأی حداقلی باشد و نتواند به وظایف نظارتی خود به طور قوی عمل کند و همین امروز هم می‌بینیم که جریانات همسو با دولت اعلام می‌کنند که مجلس یازدهم مجلس حداقلی است و متعلق به مردم نیست.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: برنامه دولت برای انتخابات ریاست جمهوری هم همین است و از قبل از عید بسیاری از مواد اولیه و دانه‌های روغنی کارخانجات ما برای تولیداتشان به آن نیاز دارند، در گمرک دپو شده و آزاد نمی‌شود و این کار باعث شده تا بسیاری از دانه‌های روغنی وارد شده به کشور در گمرکات کشور ما فاسد شود و مواد اولیه به کارخانجات تولید روغن و حتی مواد اولیه برای دیگر کارخانجات به دست آنها نرسد.

وی افزود: همین مسأله باعث شد تا در ایام عید و پس از آن ما شاهد افزایش قیمت مواد پروتئینی به ویژه در بحث مرغ باشیم و همین روند تا انتخابات هم ادامه داشته باشد تا مردم به خاطر این نارضایتی‌ها در انتخابات مشارکتی حداقلی داشته باشند.

این نماینده مجلس یادآور شد: آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و آقای شمعخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هر دو در صحبت‌های ایشان عنوان کرده‌اند که در شورای اقتصادی سران سه قوه درباره گرانی بنزین تصمیم‌گیری نشده و دولت فقط این موضوع را به صورت به سران قوای مقننه و قضائیه اطلاع داده است و این موضوع در آن جلسه جنبه اطلاع رسانی داشته و نه تصمیم گیری.

منبع: نماینده

کلیدواژه: احمد علیرضا بیگی گرانی بنزین مجلس افزایش قیمت علیرضا بیگی گرانی بنزین قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو

نوسانات قیمتی در بازار خودرو برای روز‌ها نزولی بوده‌است؛ توقف رشد قیمت دلار و حتی نزولی شدن روند قیمت آن از یک سو و از سوی دیگر آرامش سیاسی در فضای کشور منجر به رکود در بازار خودرو و ریزش قیمت‌ها شده‌است؛ با این وجود طبق گفته فیروز نادری کارشناس بازار خودرو، خودروسازان با اقدامی که برای بالا بردن قیمت کارخانه خودرو‌ها انجام داده‌اند، جلوی ریزش قیمت برخی از خودرو‌ها را کشیدند.

به گزارش خبر آنلاین، برای اطلاع از میزان کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته، گزارش زیر را بخوانید.

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، در گفتگو با خبرنگاران و در خصوص روندی که بازار خودرو در پیش گرفته‌است؛ گفت: «کاهش قیمت خودرو خیلی جزئی است. بازار خودرو در حال حاضر در رکود به سر می‌برد. تنش‌ها به حداقل رسیده‌است و قیمت دلار نیز ثابت شده‌است و از طرفی روند نزولی نیز گرفته‌است. در این بین، اما خودروسازان از جمله ایران‌خودرو سایپا و قیمت کارخانه برخی از خودرو‌ها را بالا برده‌اند، به عنوان مثال این کارخانه قیمت کارخانه پژو پارس معمولی را از ۳۰۸ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش داده‌است که به معنای ۵۰ درصد افزایش قیمت است.»

او در ادامه گفت: «این اقدام به التهابات بازار خودرو دامن می‌زند و شوک قیمتی در انتظار بازار خودرو است؛ اگر خودروساز این اقدام را صورت نمی‌داد، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار بود، اما با این کار جلوی افت قیمت خودرو را گرفت.»

دیگر خبرها

  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو