Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هادی ملکشاهی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی، اظهار کرد: صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها تا پایان خردادماه جاری مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی فعالیت‌های شغلی خود را در سامانه الکترونیکی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مشاغل گروه‌های دوم و سوم که میزان فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۹۹ معادل ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است، می‌توانند مشمول مزایای تبصره ماده ۱۰۰ شوند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با بیان اینکه صاحبان مشاغل گروه دوم و سوم می‌توانند اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان خردادماه جاری با تکمیل فرم به صورت الکترونیکی ارسال کنند، افزود: اشخاص حقیقی می‌توانند در سامانه www.ntr.tax.gov.ir  نسبت به تکمیل و ارسال فرم خود اقدام کنند.

ملکشاهی مبنای مالیات مقطوع را مالیات قطعی عملکرد سال ۹۸ عنوان و تصریح کرد: مالیات تا ۳ میلیون تومان بدون افزایش عملکرد نسبت به سال ۹۸، مالیات از ۳ تا ۶ میلیون تومان ۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸، مالیات بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان با ۸ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۹۸ و مالیات‌های بیش از ۱۲ میلیون تومان با ۱۲ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۹۸ باید پرداخت شوند.

وی بیان داشت: صاحبان مشاغلی که تمایل به استفاده از این دستورالعمل را دارند، باید از طریق سامانه الکترونیکی مراتب تکمیل فرم را که به معنای پذیرش دستورالعمل بوده را انجام دهند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های قانونی نرخ صفر و همچنین هر نوع تسهیلات را منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه امسال بیان و زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی را تیرماه سال جاری عنوان کرد.

ملکشاهی ادامه داد: مودیانی که مالیات سال ۹۸ آن‌ها قطعی نشده است نیز می‌توانند بر مبنای مالیات تشخیصی توافق را بپذیرند و فرم اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه توافق انجام شده منافع و مزایای بسیاری برای اشخاص حقیقی دارد، گفت: با استفاده از این توافق مالیات مقطوعی خود را پرداخت کنند، همچنین به راحتی با تقسیط پنج ماهه با کمترین فشار اقتصادی مالیات را بپردازند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به مشارکت خوب شهروندان از این‌گونه توافق‌نامه‌های مالیاتی، خاطرنشان کرد:  سال گذشته ۷۶.۵ درصد مودیان لرستانی توافق‌نامه مالیاتی  را پذیرفتند.

ملکشاهی اظهار داشت: افرادی که تمایل به پذیرش این توافق‌نامه نیستند، وظیفه دارند تا پایان خردادماه امسال در حوزه مشاغل اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۹ را در سامانه تکمیل و تسلیم اداره امور مالیاتی کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اظهارنامه مالیاتی لرستان اشخاص حقیقی معافیت های مالیاتی اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه امور مالیاتی میلیون تومان اشخاص حقیقی عملکرد سال سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور مالیات؛ ملک ۶۵ هزار متر مربعی «امیرمنصور آریا» در تملک دولت قرار گرفت

با همکاری قوه قضاییه و دولت، یکی از املاک متعلق به گروه امیرمنصور آریا به مساحت بیش از ۶۵ هزار متر مربع در بزرگراه فتح تهران به منظور دریافت معوقات مالیاتی این گروه به مزایده گذاشته و تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایسنا، پس از حدود ۱۳ سال از تشکیل پرونده مه‌آفرید خسروی ملقب به امیرمنصور آریا به اتهامات متعدد از جمله اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی بانک صادرات، تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی، زمین‌خواری در کیش و دیگر اتهامات، سرانجام پرونده مالیاتی این گروه تعیین تکلیف شد.

آنطور که سازمان امور مالیاتی اعلام کرده با گذشت بیش از ۳۰۰۰ روز از تعویق وصول حقوق بیت‌المال از شرکت‌های متعلق به گروه امیرمنصور آریا، مشتمل بر ۱۱ شخص حقیقی و حقوقی و با بدهی بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال، سرانجام برابر احکام نمایندگی صادره از دادگستری استان گیلان و دادسرای تهران مراحل شناسایی، بازداشت و مزایده پلاک ثبتی مرغوب این شرکت‌ها به مساحت بیش از ۶۵ هزار متر مربع واقع در بزرگراه فتح تهران انجام شد.

این پلاک ثبتی در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲ به تملک دولت درآمد.

با این اقدام می‌توان گفت یکی از پرونده‌های معوقات کلان نظام مالیاتی کشور با همکاری قوه قضاییه و پیگیری‌های سازمان امور مالیاتی کشور مختومه شد.

دیگر خبرها

  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • تور مالیات؛ ملک ۶۵ هزار متر مربعی «امیرمنصور آریا» در تملک دولت قرار گرفت
  • امیرمنصور آریا در تور مالیات افتاد
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • برند در سایه قانون