Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضع خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات پیش/ گلایه های دولت از مناظرات انتخاباتی/ حواشی مربوط به نامزدهای انتخاباتی/ مذاکرات وین/ سربازی حرفه ای از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، موضع خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات پیش رو از پربازدیدترین خبرهای انتخاباتی امروز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن هاشمی در این باره به توصیه همیشگی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات و عدم قهر با صندوقهای رای اشاره کرده و می گوید که من هم به یاد ایشان رای خواهم داد، اما درباره حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات، با توجه به بحث هایی که در خانواده بین فرزندان ایشان صورت گرفته، توصیه ما به کاندیدای منسوب به جریان میانه رو و اصلاح طلب ائتلاف و وحدت است. با توجه به عدم حضور کاندیداهای اصلی جریان میانه رو و اصلاح طلب در انتخابات، انتظار نداریم که دو کاندیدای تایید شده منسوب به این جریان با یکدیگر رقابت کنند و بهتر است در روزهای آینده شاهد ائتلاف این دو کاندیدا باشیم.

اتهاماتی که در مناظرات انتخاباتی توسط برخی نامزدها در خصوص طرح اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در آبان ماه سال ۱۳۹۸ نسبت به دولت مطرح شده،  باعث شد تا شورای اطلاع رسانی دولت با صدور اطلاعیه ای به این اظهارات پاسخ دهد.

در این اطلاعیه تاکید شده است که مباحث مربوط به اصلاح قیمت بنزین، از آنجا که یک تصمیم کلان ملی و حاکمیتی به شمار می‌رفت در جلسات متعدد سران قوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از اینکه در خصوص همه ابعاد و جوانب آن،‌ اتفاق نظر حاصل شد، مصوبه به امضا سران سه قوه رسیده و خدمت مقام معظم رهبری ارسال گردید. پس از تایید مصوبه از سوی رهبر انقلاب نیز، اجرای مصوبه از سوی شورای امنیت کشور در دستور کار قرار گرفت.

در همین راستا،‌ رییس جمهور نیز در دویست و سی و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به مطالب غیر واقعی و کذب مطرح شده در مباحث و مناظرات انتخاباتی، تصریح کرد: دولت با تکیه بر روشنگری و شفافیت به عنوان یک اصل پذیرفته شده در حکمرانی موفق بی پرده و صریح ، شفاف و صادقانه با مردم سخن گفته و خواهد گفت و نباید اجازه دهیم نسبت‌های ناروا و کذب بی پاسخ بماند.

از دیگر از موضوعات پربحث این روزها،‌ ادعای حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی مبنی بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مطابق با مجوز در تجمع انتخاباتی اهواز است که دبیرخانه ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این ادعا اعلام کرد: برغم تاکیدات ستاد ملی کرونا و ستاد کرونا در استان خوزستان مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تبلیغات انتخاباتی، در تجمع انتخاباتی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دستورالعمل های مورد تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت نشده است.

در پی انتشار این اطلاعیه، ستاد انتخاباتی مردمی حامی ابراهیم رییسی در اهواز به این بیانیه ها واکنش نشان داد و تاکید کرد که در تجمع مردمی اهواز حتی فراتر از وظایف ابلاغی در پروتکل، جهت تامین سلامتی مردم تمهیدات بیشتری در نظر گرفته شد که این موضوع به تایید دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز رسیده است.

در حالی که شش روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باقی مانده، تبلیغات انتخاباتی با دادن وعده‌های مختلف از سوی کاندیداها ادامه دارد و در همین رابطه ایسنا در گزارشی به بررسی وعده های مطرح شده از سوی نامزدها در مناظره سوم پرداخته است که می توانید اینجا بخوانید.

خبرهای دیگر مربوط به حواشی فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

اطلاعیه ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده درباره انتخابات شورای شهر

انصراف قاضی‌زاده هاشمی کذب محض است

تا آخر انتخابات در صحنه خواهم بود

اینکه مردم شاد نیستند فقط به‌خاطر تحریم است؟

انصراف زاکانی از رقابت‌های انتخاباتی تکذیب شد

توضیحات ستاد زاکانی درباره مسئولیت همسر وی

انتشار هزینه های ستاد جلیلی

***

ششمین دور مذاکرات وین، عصر روز شنبه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و سیدعباس عراقچی با «میخاییل اولیانوف» و «وانگ گون» روسای هیات‌های مذاکره کننده روسیه و چین در مذاکرات وین، پس از نشست کمیسیون مشترک برجام دیدار و گفت و گو کرد.

سرپرست تیم مذاکره کننده کشورمان در رایزنی‌های وین همچنین در گفت‌وگو با شبکه پرس تی وی درباره روند مذاکرات تاکید کرد، تا هر زمان که لازم باشد به مذاکرات درباره برجام ادامه می دهیم. آنها (سایر طرف های برجام) باید به جمهوری اسلامی ایران اطمینان دهند که آنچه در گذشته اتفاق افتاد (خروج آمریکا از توافق) در آینده تکرار نخواهد شد.

پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک و آغاز دور تازه ای از رایزنی های برجامی، یک نماینده اتحادیه اروپا در سازمان های بین المللی در وین هم با انتشار پیامی در صفحه رسمی خود در توئیتر تاکید کرد که رایزنی های برجامی این روزها به طور فشرده جریان دارد و طرف ها روی یافتن راه حل برای حصول توافق نهایی متمرکز هستند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هم در گزارشی تحلیلی درباره مذاکرات وین به اظهارات یک مقام ارشد دولت آمریکا اشاره میکند که می گوید: در خصوص هر موضوعی در یک ملاقات جدید، پیشرفت هایی به دست می آید و  شکاف‌های باقی مانده می توانند طی چند هفته بسته شوند. 

اخبار دیگر مرتبط با برجام را در لینک های زیر بخوانید.

ادامه دور ششم مذاکرات وین در روز یکشنبه

دیدار هیئت‌های ایران و روسیه در وین برای بررسی مشکلات باقی مانده

در صورت احیای برجام، مسائل منطقه اولویت دولت سیزدهم در سیاست خارجی است

آمریکا باید تمام تحریم‌ها علیه ایران را بردارد

حصول توافق در مذاکرات وین در دسترس است

***

سربازی حرفه ای یکی از موضوعاتی است که نمایندگان مجلس یازدهم از روزهای آغازین این مجلس در قالب طرحی آن را دنبال کردند که با مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح مواجه شد، اما نمایندگان همچنان به دنبال رایزنی و چکش کاری این طرح به منظور حرکت از سربازی اجباری به سمت سربازی حرفه ای هستند.

در همین رابطه، ابوالفضل ابوترابی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در کارگروه ‎سربازی کمسیون امنیت ملی مجلس جلسه‌ای با نماینده ستاد کل پیرامون موضوع ‎سربازی حرفه‌ای داشتیم که روند کلی این جلسه مثبت بود و خوشبختانه آغازی امیدوار کننده برای جلسات آتی رقم خورد.

هفته گذشته هم فاکس نیوز در گزارشی مدعی شد که به تازگی به تصاویر جدید ماهواره‌ای دست پیدا کرده که نشان می‌دهد فعالیت‌های مشکوک و غیرعادی در اطراف سایت سنجریان در نزدیکی جاجرود در حال انجام است.

در پاسخ به این ادعا، مسئول مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد که فعالیت های مشکوک در اطراف سایت سنجریان مربوط به خودروها و تجهیزات لوکیشن سریال "نون خ" بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ستاد مقابله با کرونا مذاكرات وين سربازی حرفه ای قیمت بنزین مناظره های انتخاباتی سربازی حرفه ای مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، یک هفته قبل از انتخابات یعنی از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: چهارنفر از نامزد‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد دو نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم آبادان انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان آبادان به سه نفر خواهد رسید.
حجت بختیاری با بیان اینکه تبلیغات نامزد‌ها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه، بیستم اردیبهشت ماه خواهد بود افزود: انتخابات در دور اول در آبادان بطور تمام الکترونیک برگزار شد و در دور دوم هم در هشت حوزه همزمان به همین طریق برگزار می‌شود.
وی تعداد شعب اخذ رای را ۱۴۸ شعبه ثابت و سیار اعلام و خاطر نشان کرد: ۱۷ شعبه در بخش مستقل اروند کنار و ۱۳۱ شعبه هم در بخش مرکزی و شهر آبادان کار اخذ رای از مردم شریف آبادان را بر عهده دارند. 

دیگر خبرها

  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان