Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد مرکزی هماهنگی ستاد‌های مردمی حامی آیت الله رئیسی در بیانیه‌ای گفت: اصل تصمیم در خصوص گرانی بنزین، زمان و نحوه اجرای آن در دولت اتخاذ شده است و این موضوع بر خلاف ادعای مطرح شده در اطلاعیه دولت در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا صرفا از جنبه اطلاع رسانی مطرح می‌شود و نه از جنبه تصویب. خبرگزاری میزان - در پی انتشار بیانیه دولت در مورد گرانی بنزین در سال ۹۸ و ایراد برخی اظهار نظر‌ها در مورد نحوه تصمیم گیری برای اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، ستاد مرکزی هماهنگی ستاد‌های مردمی حامی آیت‌الله رئیسی بیانیه‌ای را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

در پی بیانیه شورای اطلاع رسانی دولت محترم، در خصوص نحوه اخذ تصمیم در مورد گرانی بنزین در سال ۹۸ و انتساب این تصمیم به شورای هماهنگی سران قوا بیان نکاتی جهت تنویر افکار عمومی و شفافیت موضوع ضروری است که به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسد:

آقای رئیسی پیش از سخنان مطرح شده در جلسه سوم مناظره کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری، در ۲ جلسه دانشجویی و در برابر سوالات متعدد دانشجویان در خصوص نحوه اخذ این تصمیم توضیحاتی را ارائه داده بودند.   بر این اساس مجددا تاکید می‌شود: اولا اصل تصمیم در خصوص گرانی بنزین، زمان و نحوه اجرای آن در دولت اتخاذ شده است و این موضوع بر خلاف ادعای مطرح شده در اطلاعیه دولت در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا صرفا از جنبه اطلاع رسانی مطرح می‌شود و نه از جنبه تصویب. ثانیا صرفا نحوه هزینه کردِ درآمد‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین در جلسه شورای سران تصویب می‌شود نه زمان و چگونگی اجرای آن!

ثالثا همانطور که در همان مقطع ابان ماه و چند بار پس از ان هم اشاره گردیده است، آیت‌الله رئیسی بلافاصله پس از اطلاع، سه روز قبل از آغاز اجرای طرح طی یادداشت رسمی مخالفت خود را با اجرای این طرح اعلام کرده و هزینه‌های فراوان اجرای طرح ناشی از عدم تمهید مقدمات و آماده نبودن زیرساخت‌های اجرا را به رییس جمهور هشدار می‌دهد.

اینکه دولت محترم و جناب رئیس جمهور زیر بار مسئولیت تصمیم اخذ شده و نحوه اجرای پراشتباه ان نمی¬روند و سعی وافر دارند تا آن را به کل حاکمیت و به خصوص شورای هماهنگی سران قوا منسوب کنند و عصبانیت مردم و اتفاقات پس از آن را به برخی مخالفت‌ها با این تصمیم غیرمدبرانه آقای رئیس جمهور منتسب کنند، از عجایب عبرت آموز این روز‌ها است.   آیا اگر این طرح بر اساس برنامه ریزی دقیق، اخذ تصمیمات و تدابیر صحیح و استفاده از تجربه‌های موفق قبلی در افزایش قیمت سوخت در کشور به نحو احسن اجرا می-شد و خسارات جبران ناپذیر را بر دوش کشور و ملت عزیز تحمیل نمی‌کرد باز هم دولت محترم آن را نتیجه تصمیم سران قوا معرفی و مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گرفت؟!
مسئله کاملا روشن است، امروز که مردم عزیز زیر بار سنگین تورم و مشکلات معیشتی ناشی از بی تدبیری‌ها در   سختی‌ها و تنگنای روزگار می‌گذرانند آنچه باعث التیام و آرامش آن‌ها خواهد شد فرار از مسئولیت‌ها نیست!   واکنشی که باعث اطمینان خاطر مردم خواهد شد قبول مسئولیت در قبال اختیارات بالایی است که دولت محترم بر آن تسلط دارد.   عذرخواهی از ملت شریف و فهیم ایران در مواردی که تصور عمومی، همگانی و کارشناسی دایر بر ارتکاب خطا و کوتاهی بوده دولت محترم را در چشم مردم، عزیز می‌کند.   همانطور که فرافکنی و مسئولیت گریزی، گره‌ای از مشکلات هشت سال گذشته باز نخواهد کرد و بی اعتمادی به وجود آمده میان مردم و دولت را ترمیم نمی‌کند.   بیشتر بخوانید: واکنش ستاد انتخاباتی مردمی حامی آیت‌الله رئیسی به انتشار بیانیه ستاد کرونای تهران   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار انتخابات انتخابات 1400

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار انتخابات انتخابات 1400 هماهنگی سران قوا آیت الله رئیسی گرانی بنزین دولت محترم اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه شرق در گزارشی نوشت؛

در شرایطی که دولت سیزدهم بدون ارائه اطلاعات و جزئیات قابل استناد معتقد است عملکرد مثبتی در اقتصاد داشته اما منتقدان خواستار ترمیم و اصلاح تیم اقتصادی دولت هستند زیرا معتقدند بهبود اقتصادی شاخص‌هایی دارد که قابل لمس و رؤیت توسط مردم است و با وعده و وعید گره‌ای باز نمی‌شود.

وضعیت نابسامان این روزهای اقتصاد کشور حتی آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی را هم به انتقاد وا داشته است.

او اولین منتقد ملبس به لباس روحانیت در مقام آیت‌اللهی نیست و چندی پیش هم آیت‌الله نوری‌همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین‌بودن ارزش پول ملی گفته بود: «باید خدمت‌رسانی و اقدامات در این زمینه در زندگی و سفره مردم نمایان باشد. متأسفانه گرانی مسکن و بالابودن اجاره‌بها یکی از دغدغه‌های مردم شده است. باید متولیان مسکن هر چه سریع‌تر تصمیم و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند.»

در آخرین روز سال ۱۴۰۲ هم آیت‌الله علوی‌بروجردی در انتقاد از وضعیت اقتصادی مردم گفت: «وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد متخصص و کار درست بیاورید. تورم زندگی مردم را از بین برده است. چه بخواهیم، چه نخواهیم، مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند.»

در کنار جامعه روحانی و چهره‌های برجسته این طیف، انتقادات کارشناسان و نمایندگان مجلس هم ادامه دارد اما هیچ یک از این انتقادات تاکنون راه به جایی نبرده‌اند. اصرار رئیسی برای حفظ تیم اقتصادی که نتیجه عملکردش کاهش روزافزون ارزش پول ملی و سخت‌شدن معیشت مردم و به رؤیا پیوستن نه فقط خانه‌دارشدن که حتی اجاره‌نشینی در کلان‌شهرها از جمله تهران بوده، ادامه دارد و هفته گذشته گزینه استیضاح خاندوزی از روی میز بهارستان‌نشینان برای چندمین بار کنار گذاشته شد تا آخرین امیدها برای اصلاح کابینه به بن‌بست برسد.

حتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با ادعای بهبود اوضاع اقتصادی اظهار کرد: «اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بی‌کاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است. شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.»

این سخنان در حالی بیان شد که مجلس بعد از تعطیلات نوروز مدعی تلاش برای اصلاح تیم اقتصادی بود و سرلیست تغییر هم، طرح استیضاح خاندوزی بود اما به یکباره مانند دفعات قبل این طرح به حاشیه رفت.
بنابراین دراین روزگار نامساعد اقتصادی که شاهد کوچک‌شدن سفره مردم و زیر خط فقر ماندن بخشی از جامعه و بی‌توجهی دولت به ترمیم معیشت طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستیم همچنان خبری از رئیسی و همراهانش که قبل از انتخابات قرار بود یک‌هفته‌ای مشکلات بورس و ارز و... را حل کنند، نیست.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898128

دیگر خبرها

  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران از سال 1404 در مراحل پایانی تدوین!
  • بیانیه انجمن اقتصاد ایران در مخالفت با تعطیلیِ پنجشنبه‌ها: به گوشه‌گیری و گسترش فقر رای ندهید!