Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@23:52:31 GMT

رایزنی هیات‌ های ایران و روسیه در وین

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۵۴۵۰

رایزنی هیات‌ های ایران و روسیه در وین

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در یک پیام توئیتری نوشت: هیات های روسی و ایرانی در  مذاکرات وین امروز (یک شنبه) در مورد برجام با هم دیدار کردند تا مشکلات باقی مانده و مسیر پیش رو را بررسی کنند.

وی ادامه داد: مثل همیشه رایزنی ها در یک فضای گرم، سازنده و کاری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولیانوف پیشتر نیز درباره روند مذاکرات برجامی در وین گفت که حصول توافق در این رایزنی ها در دسترس است اما نمی توان انتظار داشت که نتیجه نهایی طی روزهای آینده به دست آید.

این دیپلمات روس همچنین اظهار داشت: اختلاف نظرها میان تهران و واشنگتن زیاد نیست اما اساسی است. مسئله اصلی حل نشده و باقیمانده در این مرحله از مذاکرات، این است که توافق چگونه اجرایی شود. اینکه چه کسی، چه کاری را در چه زمانی انجام دهد.

در ادامه رایزنی ها درخصوص احیای برجام در وین، از روز گذشته چندین نشست دوجانبه و چندجانبه در سطح معاونین و مدیران سیاسی و کارشناسی با هیات‌های مختلف برگزار شده و جلسات به صورت فشرده و مستمر ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش ریاست هیات ایران در این دور از مذاکرات به مانند پنچ دور قبلی بر عهده سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه است .

 سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان درباره روند مذاکرات وین اظهار داشت: آنها (سایر طرف های برجام) باید به جمهوری اسلامی ایران اطمینان دهند که آنچه در گذشته اتفاق افتاد (خروج آمریکا از توافق) در آینده تکرار نخواهد شد.

وی افزود: برای رسیدن به این منظور، ما نیازمند بحث و رایزنی های زیاد سیاسی، فنی و قانونی هستیم و تا هر زمان که لازم باشد به این گفت‌وگوها ادامه خواهیم داد.

عراقچی خاطر نشان کرد که هنوز مسائل فنی متعددی وجود دارد که باید برای رسیدن به توافق نهایی حلوفصل شود.

پربیننده ترین توییت عجیب محسن رضایی چند ساعت مانده به مناظره آخر پشت صحنه آخرین مناظره انتخاباتی +تصاویر ادعاهای جدید احمدی نژاد! + فیلم اولین واکنش ایران به خارج شدن برخی اسامی از لیست تحریم‌ ها فوری/ پیش بینی عراقچی از آینده توافق

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام انتخابات ۱۴۰۰ رایزنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید

سرمربی پرطرفدار پرتغالی ملاقات بی‌نتیجه‌ای با سران وست هم داشت

طرفداری | روبن آموریم این روزها به پرطرفدارترین سرمربی فوتبال اروپا تبدیل شده و چندین تیم به خصوص در لیگ برتر مایل به استخدام این سرمربی خوش‌فکر اسپورتینگ هستند.

پس از توقف تماس‌های روبن آموریم و لیورپول، شب گذشته آموریم پس از سفر به لندن با وست هم وارد مذاکره شد. فابریتزیو رومانو گزارش داده پس از برگزاری دور اول مذاکرات، به‌نظر نمی‌رسد این سرمربی 38 ساله پرتغالی هدایت وست هم را برعهده گیرد چرا که نتایج این ملاقات در لندن، باب میل طرفین نبود. از طرفی مکالمه‌ای با لیورپول نیز از هفته گذشته برقرار نشده و آموریم هنوز در حال ارزیابی گزینه‌های پرشمار خود است.

چرا مذاکره لیورپول و آموریم متوقف شد؟

پدرو سپولودا، خبرنگار پرتغالی نیز ادعایی جالب در خصوص دلیل توقف مذاکرات میان لیورپول و روبن آموریم مطرح کرده است. او می‌گوید سرمربی اسپورتینگ برای عقد قرارداد سه ساله با لیورپول، دستمزد سالانه 10 میلیون پوندی همراه با پاداش درخواست کرد اما مبلغ پیشنهادی لیورپول، بسیار کمتر بوده است. یکی از دلایل توقف مذاکرات با وست هم نیز همین موضوع بوده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است