Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:44:16 GMT

نامه و تقدیر روسای دانشگاه های علوم پزشکی به روحانی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۵۵۷۵

نامه و تقدیر روسای دانشگاه های علوم پزشکی به روحانی

روسای ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سراسر کشور طی نامه ای به دکتر حسن روحانی - رییس جمهور، از اقدامات و حمایتهای انجام شده از حوزه سلامت طی هشت سال گذشته در قالب طرح تحول سلامت، مقابله با کرونا و ... تقدیر کردند.

به گزارش ایسنا، در نامه روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور خطاب به دکتر روحانی که نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفت، آمده است: «احتراما، اینجانبان روسای دانشگاه‌ها/دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، ضمن اعلام مراتب سپاس و قدردانی خود از امعان نظر و استمرار حمایت از برنامه‌های طرح تحول سلامت، بیانات دلگرم‌کننده و نگاه مدبرانه و هوشمندانه حضرتعالی در ارائه تصویر واقعی از هشت سال مجاهدت و تلاش هدفمند و نظام‌مند فرزندان ملت و مدافعان سلامت ایران اسلامی در پیمودن راه سلامت و ایجاد تحول در این حوزه از خدمت را صمیمانه ارج می‌نهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه این نامه آمده است: «بی‌تردید پیمودن این مسیر پرفراز و نشیب در همه هشت سال گذشته، بویژه تداوم توسعه، همگام با مقابله و مهار کرونا در ماه‌های اخیر بعد از لطف ذات لایزال الهی و حمایت و هدایت‌های مدام بی‌دریغ مقام معظم رهبری، مرهون تدبیر و توجه ویژه حضرتعالی و دولت محترم به مقوله سلامت بوده و هست؛ چنانکه عرصه سلامت این سرزمین در طول سال‌های خدمت دولت‌های یازدهم و دوازدهم برگ‌های زرینی در کتاب افتخار ملت ایران از خود برجای نهاد و حتی در سخت‌ترین شرایط ناشی از تحمیل تحریم‌های ظالمانه و گرداب همه‌گیری ویروس منحوس کرونا، این روند نه‌تنها دچار ایستایی و یا بازگشت نگردید بلکه در بازه زمانی کمتر از ۱۴ ماه، بازسازی و نوسازی ۱۴۰ بیمارستان، استقرار و راه‌اندازی ۱۴۰ دستگاه پیشرفته تصویربرداری، افتتاح ۱۴۰۰ پروژه آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی، بهره‌برداری از ۱۴۰۰۰ تخت بستری، رفع احتیاج کشور به اکسیژن‌ساز در شرایط بحرانی مقابله با کرونا، تلاش برای پرداخت معوقات پزشکان و پرستاران همچنین پاداش به مدافعان سلامت، تدارک زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون علیه این بیماری و تولید داخلی داروهای ضد ویروس، ملزومات حفاظت شخصی، تجهیزات پزشکی و واکسن بومی را به عنوان رکوردی بی‌سابقه و دستاوردی بی‌نظیر بر جای نهاد.

باعث مباهات است که در کنار ۱۶ ماه مبارزه نفسگیر با ویروس کرونا، نظام سلامت از سایر شاخص‌های بهداشتی مثل مراقبت مادر، کودک، سالمندان، واکسیناسیون، ارتقای جایگاه پژوهشی حوزه سلامت و... و.   غافل نبوده است.

در هشت سال گذشته، نظام سلامت تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی نظام شد و در قالب طرح تحول سلامت، از حمایت دولت و همه حوزه های نظام برخوردار گردید. اگر نتایج اجرای طرح تحول سلامت در سایه این حمایت‌ها به نتیجه نمی‌رسید، مقابله با ویروس کووید-۱۹ در چنین شرایطی بسیار دشوارتر می‌بود. امید داریم در آینده نیز چونان گذشته، حوزه سلامت و نقاط قوت و ضعف آن در چارچوب اصول سوم، بیست و نهم و چهل‌سوم قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام در حوزه سلامت، به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور بدور از سیاست‌ورزی و دخالت اظهارنظرهای غیرکارشناسی به خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران ادامه دهد.

ازین رو، بار دیگر و به نمایندگی از مدافعان سلامت این سرزمین، تدبیر و توجه آن جناب و دولت محترم به  مقوله خطیر سلامت را ارج نهاده و برایتان از درگاه احدیت، سلامت و سعادت آرزو می کنیم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا طرح تحول سلامت حوزه سلامت علوم پزشکی هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صیامیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عصر چهارشنبه در حاشیه اولین جلسه ستاد استانی برگزاری هفته ملی سلامت استان مازندران افزود: براساس نامگذاری روزهای هفته ملی سلامت برنامه ریزی می‌کردیم، افزود: در جلسات گذشته ۴۲ بند تصمیم‌گیری شد که برگزاری ایستگاه و نمایشگاه در سطح استان با ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت، به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس، اجرای برنامه فرهنگی ورزشی پیاده روی نمادین در روز جمعه و استفاده از تریبون نماز جمعه برای بیان برنامه‌های هفته سلامت، اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و ورزشی، تجلیل از سفیران سلامت، اجرای پویش بدون زباله و اطلاع رسانی آموزش سلامت مراقبت‌های بهداشتی از طریق رسانه‌های مکتوب، استندهای شهرداری و بیلبوردهای جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل مازندران از جمله این موارد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر غربالگری قندخون و نیز ویتامین دی تاکید کرد و گفت: در هفته سلامت باید اطلاع‌رسانی از طریق تمامی شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد.

صیامیان گفت: حضور مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در صداوسیما و برگزاری همایش‌های استانی هفته سلامت و افتتاح مرکز رسمی مشاوره سلامت نیز از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان بر لزوم انسجام و هماهنگی برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در این نشست به تشریح اقدامات، مأموریت‌ها و نیز انتظارات و هماهنگی‌های لازم با کمیته رسانه سلامت استان پرداختند و بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های هفته سلامت تاکید شد.

گفتنی است هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همراه با برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081253

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد