Web Analytics Made Easy - Statcounter

 برای پیشرفت در این درس باید از منابع خوبی آموزش لازم را دریافت کرد و تست های متنوعی را تمرین کرد. در این نوشته میخواهیم سه تا از کتاب های پرفروش بازار در درس فیزیک دوازدهم را بررسی کنیم. برای مطالعه نقد، تحلیل و بررسی کامل این کتاب ها می توانید به سایت چی بخونم مراجعه کنید و نمونه فایل پی دی اف (pdf) کتاب را دانلود کرده و از یک خرید آنلاین با تخفیف ویژه لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیزیک دوازدهم تست خیلی سبز  درسنامه فیزیک 12 خیلی سبز 

درس‌نامه‌های کتاب تست فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز به همراه پاسخ‌های تشریحی در جلد دوم قرار گرفته‌اند و حجم درس‌نامه‌ها با توجه به محتوایی که ارائه کرده است معقول و منطقی است. درس‌نامه‌های این کتاب با لحنی صمیمی تمامی مباحث مختلف کتاب درسی را به‌طور مفصل آموزش داده است. در متن درس‌نامه‌ها تست های متنوع و زیادی وجود دارد که غالبا تألیفی می‌باشد اما گا‌ها از مثال‌های کتاب درسی نیز استفاده ‌شده است.

با توجه به آموزش عمیق مطالب کتاب درسی، می‌توان گفت مخاطب درس‌نامه‌های کتاب دانش آموزان ضعیف و متوسط هستند. مطالعه‌ی درس‌نامه‌ها و حل تست های متنوع به ارتقای سطح علمی دانش آموزان ضعیف کمک زیادی می‌کند. تمامی مطالب بیان‌شده در کتاب فیزیک 12 ام تجربی خیلی سبز منطبق بر رویکرد کنکور نظام جدید است و از بیان هرگونه مطالب زائد و اضافی اجتناب شده است.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب درس‌نامه‌ها، استفاده از نمودارها و اشکال ساده برای تفهیم بهتر مطالب می‌باشد؛ به‌طور مثال برای توضیح بهتر مبحث انرژی مکانیکی نوسانگر و یادگیری سریع‌تر دانش آموزان، از نماد ساعت شنی استفاده کرده است که یک‌طرف این ساعت شنی نماد انرژی پتانسیل و طرف دیگر نماد انرژی جنبشی قرار دارد. دانش آموزان با دیدن چنین شکلی قطعاً این مبحث را به بهترین حالت ممکن یاد می‌گیرند.

تست فیزیک 12 خیلی سبز 

تست های این کتاب به‌صورت میکرو طبقه‌بندی‌ شده است و تمامی تیپ‌های مختلف را در برمی‌گیرد. ترتیب تست ها دقیقا منطبق بر کتاب درسی می‌باشد و هیچ مبحثی جابه‌جا نشده است. تعداد زیادی از تست های این کتاب تألیفی می‌باشد اما در کنار این تست ها از سؤالات کنکورهای سراسری (داخل و خارج از کشور) و آزمون‌های قلم چی نیز استفاده‌ شده است و به همین دلیل می‌توان گفت مجموعه‌ی قوی و خوبی در اختیار دانش آموزان قرار داده ‌شده و تمامی دانش آموزان سال دوازدهم می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

اکثر سؤالات تألیفی ایده‌های نو و جدید دارند اما در سطح کنکور سراسری هستند و سوالاتی که برای دانش آموزان سخت‌کوش در نظر گرفته ‌شده (تست های بالاتر از سطح کنکور) در قسمتی به نام سری Z  قرار داده ‌شده است. تست های هر فصل به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است و در پایان هر بخش یک آزمونک و آخر هر فصل نیز، آزمون جامع برای جمع‌بندی و مرور قرار داده‌ شده.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب کتاب فیزیک 12 ام تجربی تست خیلی سبز، بیان جملاتی صمیمی قبل از شروع تست های هر تیپ می‌باشد. به‌طور مثال در صفحه‌ی 33 چنین جمله‌ای بیان ‌شده است: با داشتن معادله شتاب-زمان می تونید شتاب در هرلحظه رو حساب کنید. با این معادله، پازل مفاهیم اولیه حرکت‌شناسی کامل میشه. بشتابید!

پاسخنامه‌ی کلیدی در انتهای جلد اول و پاسخنامه‌ی تشریحی در جلد دوم قرار داده‌ شده است. پاسخ‌های تشریحی بسیار خوب و بی‌نقص نوشته ‌شده‌اند و تمامی دانش آموزان بامطالعه‌ی توضیحات هر سؤال متوجه روند حل خواهند شد. در پاسخ تست های مفهومی نیز هر چهار گزینه بررسی‌ شده و علت غلط بودن هر گزینه به‌تفصیل بیان‌ شده است. 

براساس چاپ 99

فیزیک دوازدهم تست الگو  درسنامه فیزیک 12 تست نشر الگو

در متن درس‌نامه‌های فیزیک دوازدهم نشر الگو برای آشنایی دانش آموزان با روند حل مسائل تست‌هایی مطرح شده است. اکثر این سؤالات تألیفی می‌باشند، اما برخی تست ها نیز از متن، مسائل و تمارین کتاب درسی الهام گرفته شده‌اند. این تست ها بسیار خوب و دقیق انتخاب شده‌اند و مؤلف محترم همواره سعی کرده است این تست ها را از آسان به سخت بچیند. با توجه به شیوه‌ی آموزش درس‌نامه می‌توان گفت دانش‌آموزانی که درس‌نامه را به‌طور کامل مطالعه کرده‌اند می‌توانند اکثر سؤالات تستی موجود در درس‌نامه را خودشان حل کنند اما برای تفهیم کامل لازم است تمامی تست های درس‌نامه بررسی شود.

ازآنجایی‌که درس‌نامه‌های کتاب فیزیک دوازدهم تجربی نشر الگو مطالب کتاب درسی را بدون کم‌وکاست، با توجه به رویکرد کنکور سراسری به‌صورت کامل و عمیق آموزش داده‌اند، می‌توان گفت مخاطب درس‌نامه‌های این کتاب دانش آموزان ضعیف و متوسط می‌باشند. اما در برخی قسمت‌ها روش‌هایی برای حل سریع‌تر مسئله آموزش داده شده است که برای دانش آموزان قوی نیز مفید خواهد بود تا مدت زمان حل تست ها را کاهش دهند.

یکی از ویژگی‌های بسیار مثبت این کتاب قرار دادن دو ضمیمه‌ی بسیار مهم و کاربردی در بین فصل‌ها می‌باشد، به‌طور مثال ضمیمه 2 بعد از اتمام فصل چهارم قرار داده شده است. این ضمیمه شامل آموزش استفاده از روابط مشتق در سؤالات حرکت‌شناسی می‌باشد و دانش آموزان می‌توانند با استفاده از این آموزش سؤالات فصل اول را بسیار سریع‌تر حل کنند. ضمیمه‌ها علاوه بر درس‌نامه، شامل پرسش‌های چهارگزینه‌ای هم می‌باشند.

تست فیزیک 12 نشر الگو 

تست های کتاب فیزیک دوازدهم تجربی نشر الگو در دو سطح دسته‌بندی شده‌اند. سطح اول سؤالات مخصوص تمامی دانش آموزان است و تمامی مخاطبان این کتاب برای رسیدن به تسلط کافی، لازم است این تست ها را یک‌بار حل کنند. اما تست‌های سطح دوم مخصوص دانش آموزان قوی است، زیرا این تست ها دارای ایده‌های نو و پیچیده‌ای هستند که مؤلف محترم در مقدمه توضیح کاملی درباره‌ی این سؤالات بیان کرده‌اند: در پایان هر بخش، تست‌های سطح دوم قرار دارد که از سطح بالاتری برخوردارند و دانش آموزان با صلاح‌دید معلم می‌توانند از آن استفاده کنند.

در کتاب فیزیک دوازدهم 12 نشر الگو هر فصل به قسمت‌های مختلفی تقسیم شده است، در هر قسمت بعد از اتمام درس‌نامه، تست های سطح اول قرار داده شده‌اند. این تست ها به‌صورت میکرو طبقه‌بندی شده می‌باشند. تعداد تست های در نظر گرفته شده برای هر قسمت مناسب و خوب است و می‌توان گفت تمامی تیپ‌های مختلف پوشش داده شده‌اند. در میان تست ها، تست های ترکیبی که ایده‌های جدید و نو دارند نیز بسیار به چشم می‌خورند و اکثر این تست ها بالاتر از سطح کنکور سراسری می‌باشند.

سطح اول سؤالات شامل تست‌های تألیفی، کنکورهای سراسری (داخل و خارج از کشور) و تست های آزمون قلم چی (کانون فرهنگی آموزش) می‌باشند. در میان تست ها، سوالاتی که خارج‌ از مسیر کنکور سراسری باشند نیز وجود دارد. به‌طور مثال در فصل دینامیک، سؤالات شامل سطح شیب‌دار و سوالاتی که نیاز به تجزیه‌ی نیرو دارند، مثل اتصال چند نخ به یک جسم در کتاب نظام جدید زیاد موردتوجه نیستند؛ اما در این کتاب از این سری سؤالات به چشم می‌خورد. به‌طور مثال در فصل دوم از تست شماره 256 تا تست شماره 273 تعداد قابل‌توجهی از این نوع سؤالات وجود دارد.

براساس چاپ 98

فیزیک دوازدهم میکرو گاج

کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج یک مجموعه ی تست می باشد و لذا درس نامه ندارد. البته که در قسمت پاسخ های تشریحی خلاصه نکات مربوط به هر بخش آورده شده است، اما نمیتوان گفت کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج درس نامه دارد.

تست فیزیک 12 میکرو طبقه بندی گاج 

در کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج هر فصل به قسمت های مختلف تقسیم شده است مثلا فصل سوم که نوسان و امواج می باشد به چهار بخش (حرکت نو.سانی ساده، مروری بر مفاهیم موج، بررسی دقیق تر امواج صوتی و بازتاب وشکست امواج) تقسیم شده اند که برای دانش آموزان قوی تر در پایان هر بخش تعدادی تست تحت عنوان یک قدم تا 100 آورده شده. پس از اتمام تست های یک قدم تا 100، آزمونی قرار داده شده که دانش آموز با پاسخگویی به این سوالات میتواند خود را در آن بخش محک بزند.

یکی از ویژگی های خوب کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج این است که در ابتدای هر فصل فهرست کاملی قرارداده که تعداد تست و شماره صفحه ی مربوط به هر تیپ سوال آورده شده است. در کنار این فهرست نیز تعدادی سوال که برای جمع بندی فصل لازم و مفید می باشد مشخص شده اند. دانش آموزان در ماه های پایانی منتهی به کنکور، میتوانند از این قسمت برای مرور و جمع بندی بسیار بهره ببرند. مخاطب این کتاب تمامی دانش آموزان سال دوازدهم می باشد و هر کسی با توجه به سطح علمی خودش میتواند از کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج استفاده کند.

پاسخنامه تست ها در جلد دوم کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج قرار دارد. در قسمت پاسخ های تشریحی قبل از شروع هر قسمت خلاصه نکات مربوط به آن قسمت در باکس های طوسی رنگ آورده شده است. دانش آموزان میتوانند با مطالعه ی این قسمت ها با منطق و نقشه حل تست های مربوطه آشنا شوند، اما در برخی قسمت ها نکاتی آورده شده است که علیرغم کاربردی بودنشان در کتاب درسی نیست و دانش آموزان با یادگیری این نکات ممکن است گیج شوند. به طور مثال در خلاصه نکات 6 از فصل سوم دایره ی مرجع معرفی شده است که اگر دبیر مدرسه سر کلاس آن را بیان نکرده باشد دانش آموز با مطالعه ی این مطالب ممکن است ذهنش بهم بریزد. پاسخ تشریحی تست ها بسیار خوب می باشند. برای بسیاری از تست ها دو راه مختلف بررسی شده و در پایان برخی پاسخ ها تمرینی نیز برای بهتر جا افتادن مطلب آورده شده است.

براساس چاپ 98

پربیننده ترین یک رشته جدید به دانشگاه فرهنگیان اضافه شد آویزان کردن یک گاو از جرثقیل برای قربانی کردن + فیلم پاسخ دبیرخانه ستاد کرونا به اظهارات رییسی چند راهکار بهبود وضعیت آموزش و پرورش روزهای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ تعیین شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گاج انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رحیمی نژاد با اشاره به اینکه قرائت خانه‌ها با سابقه‌ی ۳۰ ساله در استان یزد برای تقویت بنیه‌ی علمی دانش آموزان و استفاده از فرصت مطالعاتی ایجاد می‌شوند، افزود: در نوروز امسال ۵۵ قرائت خانه در استان یزد ایجاد شده که ۲۰ قرائت خانه از این تعداد در شهر یزد فعالیت دارند.  وی با اشاره به اینکه ۲ هزار دانش آموز از این قرائت خانه بهره می‌برند، ادامه داد:قرائت خانه‌ها فرصت خوبی برای مطالعه، مشاوره و رفع اشکال دانش آموزان فراهم می‌کند و ساعت فعالیت این مکان‌ها در ماه مبارک رمضان از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۳ است.  فعالیت قرائت خانه‌ها در استان یزد از ۲۸ اسفندماه شروع شده و تا ۱۳ فروردین ماه نیز ادامه دارد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • مصطفی معین: مهاجرت به دانش‌ آموزان هم رسیده است (فیلم)
  • فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری