Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف منابع موجود مهم تراز تامین آب است، بیان کرد: با حداقل ۱۰ درصد صرفه جویی در هر یک از بخش‌های صنعتی، کشاورزی و شرب، شاهد تحولات بزرگی در این حوزه خواهیم بود. خبرگزاری میزان - یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان روز شنبه در شورای راهبردی مدیران ارشد استان کرمان با موضوع منابع آب استان کرمان با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف منابع موجود مهم تراز تامین آب است، بیان کرد: با حداقل ۱۰ درصد صرفه جویی در هر یک از بخش‌های صنعتی، کشاورزی و شرب، شاهد تحولات بزرگی در این حوزه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده به‌منظور تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت در شهر‌های مختلف استان کرمان، خاطرنشان کرد: در اینکه با بحران جدی تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی در استان کرمان روبرو هستیم تردیدی وجود ندارد و باید بررسی کرد که چرا به این نقطه رسیده ایم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از سوءاستفاده قانونی از منابع آبی موجود، اظهار کرد: اگر بخواهیم مساله آب را در دراز مدت حل کنیم؛ باید به مدیریت مصرف منابع آب موجود توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
موحد با اشاره به هزینه‌های بالای تامین آب و سرمایه گذاری‌های کلان انجام شده در این زمینه عنوان کرد: با اقدامات انجام شده به منظور مدیریت منابع آبی زیر سطحی و سیلاب‌ها و با احداث سد‌های سیرجان، بافت، جیرفت و بم بخشی از مشکلات حل شده است.
وی یادآور شد: در گذشته طرح‌هایی به منظور ارتقاء مدیریت آب در استان کرمان اجرایی شده، اما معطل مانده اند و نتیجه مورد انتظار را در پی نداشته است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه آب با دو موضوع تامین آب و مدیریت مصرف منابع آبی موجود روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت منابع آبی موجود در استان کرمان باید یک برنامه جامع، مبنایی و اساسی تدوین و به شکلی قاطع و جدی اجرایی شود و در این رابطه تمامی دستگاه‌ها باید همت و همراهی لازم را در اولویت کار‌های خود قرار دهند.  

در ادامه دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در شورای راهبردی مدیران ارشد استان کرمان با موضوع منابع آب استان کرمان بیان داشت: مشکل اصلی موجود در حوزه آب، مربوط به مدیریت منابع آبی است؛ زیرا در راستای تامین آب، راه های متعددی در دسترس قرار دارد و اگر مدیریت منابع آبی مورد توجه قرار نگیرد، هیچ یک از راه های تامین آب اثرگذاری لازم را به دنبال نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دارای منابع آبی گسترده نیز به موضوع مدیریت آب با نگاه ویژه ای توجه می کنند و در بسیاری از موارد شاهد تفکیک کاربری های مختلف آب در این کشورها هستیم تا منابع آبی به خوبی مدیریت شده ومورد استفاده قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تاکید بر اینکه متاسفانه مدیریت مناسبی در حوزه آب وجود ندارد، یادآور شد: با توجه مناسب به موضوع مدیریت آب، منابع آبی موجود نیز کفایت کرده و جوابگوی نیاز مردم خواهد بود؛ اما اگر مدیریت لازم صورت نگیرد، با انتقال آب نیز مشکل استان کرمان حل نخواهد شد

بیشتر بخوانید: دستگاه قضایی خوزستان با جدیت پیگیر حل مشکلات مدیریت آب استان است انتهای پیام/ برچسب ها: بحران آب دستگاه قضایی حقوق عامه کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بحران آب دستگاه قضایی حقوق عامه کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان مدیریت مصرف منابع مدیریت منابع آبی منابع آبی موجود استان کرمان استان کرمان مدیریت آب انجام شده تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی با مدیریت شهری رشت اظهار کرد: هماهنگی‌های بین دستگاهی برای حل مشکلات شهری رشت در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان با تقدیر از زحمات مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها بیان کرد: مدیریت شهری رشت گام مثبت و مؤثری در اجرای پروژه‌های شهری برداشته است.

عباسی با اشاره به نگاه حمایتی دولت به شهرداری‌ها اظهار کرد: برای رضایت و رفاه حال شهروندان از مدیریت شهری در اجرای کارها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات مثبت مدیریت شهری در الکترونیکی کردن خدمات شهری افزود: غیرحضوری کردن خدمات ضمن جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، رضایت شهروندان را به همراه دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت بیان کرد: حل مشکلات ترافیکی رشت مطالبه جدی شهروندان است.

عباسی با تاکید بر سرعت بخشی لایروبی رودخانه‌ها و مساله فاضلاب شهری در رشت اضافه کرد: ساماندهی فاضلاب شهری رشت سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به همراهی و مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های شهری افزود: همراه کردن مردم در کارهای شهری اثربخش است.

استاندار گیلان با اشاره به کاهش چشم گیر ورودی‌های آلوده به رودخانه‌های رشت اضافه کرد: حذف ورودی‌های آلوده به رودخانه‌های رشت، لایروبی‌ها را نتیجه بخش می‌کند.

عباسی، نقش مردم را در احیای رودخانه‌های رشت مؤثر برشمرد و بیان کرد: رعایت مسائل زیست محیطی از سوی شهروندان در احیای رودخانه‌های رشت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش جمعیت رشت و استان بیان کرد: افزایش جمعیت رشت و گیلان از یک سو و حضور میلیونی مسافران به استان از سوی دیگر منجر به بروز برخی مشکلات شده است‌.

عباسی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی عملکردها و کارهای انجام شده اضافه کرد: کارهای انجام شده و دستاوردها در حوزه‌های مختلف به اطلاع مردم برسد.

کد خبر 6086920

دیگر خبرها

  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی معادن در خصوص بهسازی جاده‌ها
  • توسعه شهری ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
  • لزوم جبران عقب‌ماندگی صنعت برق آذربایجان شرقی