Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۲ کاروان به ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در استان برای حج تمتع امسال ساماندهی شدند و جلسات توجیهی مجازی نیز برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: هفته نخست ماه ذی‌القعده به نام هفته حج نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: روز یکم ذی‌القعده به نام حج، مقام و منزلت زن، روز دوم نیز حج و خودسازی و معنویت، روز سوم ذی القعده روز حج و انسجام اسلامی، چهارم ذی القعده روز حج، بهداشت  و سلامت، روز پنجم ذی القعده روز حج، ولایت و رهبری، روز ششم نیز حج، مقاومت اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی و روز هفتم ذی القعده روز حج و برائت از مشرکین نام گذاری شده است.

مدیر حج و زیارت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه حج تمتع یکی از شعائر دینی است که همه وظیفه پیگیری برای تحقق این فریضه مهم را داریم افزود: در 16 ماه اخیر بحران جهانی کرونا داشتیم و داریم و در این مقطع سازمان حج و زیارت با تشکیل 21 کارگروه به دنبال بهبود خدمت‌رسانی به جامعه هدف خود بوده که هدف از تشکیل این کارگروه‌ها نیز بازنگری در فرآیندهای اجرایی حج و زیارت و کیفیت بیش از پیش خدمت‌رسانی بوده است.

نوفرستی تصریح کرد: در شرایط کنونی نیز ادامه بلاتکلیفی حج تمتع امسال و عدم اعلام ضوابط و ترتیبات از سوی کشور میزبان انتقاداتی برای دست‌اندکاران حج در کشورهای اسلامی داشته و سبب شده کشورهای اسلامی منتظر سهمیه حج تمتع 2021 خود باشند.

حج تمتع 1400 برگزار می‌شود؟تایید استطاعت جسمی زائران حج تمتع سختگیرانه‌تر می‌شوددارندگان قبوض ودیعه‌گذاری "حج تمتع" اطلاعات خود را تکمیل کنند

وی با بیان اینکه تا امروز سهمیه حج تمتع کشورها اعلام نشده است ادامه داد: برخی از خبرهای غیررسمی مواردی را اعلام کردند که بخشی از این‌ها درست و بخشی نیز نادرست بوده و سهمیه ایران 60 هزار نفر اعلام نشده و این فقط گمانه‌زنی است البته یکی از شرایط عربستان برای سفر به حج تمتع نیز تزریق دو دوز واکسن و اعلام تست کرونای منفی 72 ساعت قبل اعزام زائران است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون عربستان هیچ دسترسی به حج برای کشورهای اسلامی اعلام نکرده و شاید حج امسال نیز به سرنوشت حج سال گذشته منجر شود.

نوفرستی با بیان اینکه 5 میلیون و 800 هزار نفر در کشور در نوبت حج عمره بوده که از این تعداد 71 هزار و 539 نفر برای استان خراسان جنوبی هستند اظهار داشت: همچنین یک میلیون و 700 هزار نفر در کشور برای حج تمتع ثبت نام کردند که از این تعداد 12 هزار 431 نفر زائر برای خراسان جنوبی هستند.

وی افزود: در حال حاضر 12 کاروان به ظرفیت 2 هزار و 200 نفر در استان برای حج تمتع امسال ساماندهی شدند و جلسات توجیهی مجازی نیز برگزار شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری حج عمره نیز بستگی به استقرار کنسولگری‌های دو کشور دارد گفت: از سرگیری سفرهای عتبات عالیات که به علت کرونا به حالت تعلیق درآمده هم پیگیری می‌شود.

نوفرستی بیان کرد: یکی از درخواست‌های جدی مردم بحث اربعین است که در زمان گذشته دستخوش ویروس منحوس کرونا شد البته مردم عراق این همایش الهی را سال گذشته انجام دادند و امسال با پیگیری‌های انجام شده مسئولیت کمیته ساماندهی و اعزام اربعین بر عهده حج و زیارت است و بر این اساس سرگروه‌ها و بانک اطلاعاتی تشکیل داده شده که عمدتا نیروهای معتقد و کاردان هستند.

انتهای پیام/256/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی برای حج تمتع حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر حج و زیارت فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اعزام زائران عمره مفرده بعد از ۹ سال وقفه امسال انجام می‌شود و در نخستین پرواز ۲۵۰ نفر زائر از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب به مکه مکرمه اعزام می‌شوند.
زینلی افزود: نخستین کاروان اعزامی از شیراز شامل زائرانی از استان‌های فارس، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر هستند.
به گفته او؛ اعزام‌های بعدی حج عمره بعد از برگزاری حج تمتع صورت می‌گیرد.
مدیر حج و زیارت فارس همچنین از اعزام نخستین کاروان حج تمتع از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز از نیمه اول خرداد خبر داد.
به گفته زینلی؛ کاروان‌های حج تمتع امسال تحت عنوان "کاروان‌های حرم تا حرم همراه با شهدا "به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان