Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@12:43:39 GMT

حمله طالبان به پاسگاهی در ولایت بلخ

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۵۹۳۵

حمله طالبان به پاسگاهی در ولایت بلخ

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری شبکه طلوع نیوز، منابع امنیتی امروز (یکشنبه) اعلام کردند گروه طالبان به یک پاسگاه امنیتی در «ولسوالی شولگره» در شمال ولایت بلخ حمله کرد و یک پل کوچک در آنجا را تخریب کرد که در پی آن دسترسی به مرکز این منطقه مختل شد.

بر اساس این گزارش، درگیری‌هایی نیز در روستای «خاکباد» در این ولسوالی به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد حنیف رضایی» سخنگوی فرماندهی سپاه ۲۰۹ شاهین گفت: برخی اوقات درگیری‌هایی در این منطقه به وقوع می‌پیوندد؛ اما از آنجایی که این پاسگاه در نزدیکی مرکز ولسوالی قرار داشت، تخریب این پل تأثیری در تأمین تجهیزات و تقویت نیرو‌ها نخواهد شد.

گروه طالبان هنوز واکنشی به این درگیری‌ها از خود نشان نداده است.

در همین حال، نیرو‌های امنیتی افغانستان اعلام کردند گروه طالبان درگیری‌هایی نیز با نیرو‌های امنیتی در ولسوالی کشنده در ولایت بلخ داشته است. مقامات محلی هنوز اظهار نظری در خصوص درگیری‌ها در این ولسوالی نداشته اند.

گفتنی است روز گذشته نیز منابع افغانستانی اعلام کردند جنبش طالبان افغانستان همچنان به گسترش قلمرو خود ادامه می‌دهد و کنترل خود را بر دو منطقه در ولایت‌های بلخ و غور را تحکیم کرده است.

گروه طالبان صبح دیروز اعلام کرد توانسته است کنترل منطقه زاری در ایالت بلخ را به دست آورد. این مسأله در پی آن صورت می‌گیرد که وزارت دفاع افغانستان از انتقال موسسات نظامی و غیر نظامی از این منطقه به مکانی دیگر به سبب دشواری دسترسی نیرو‌های امنیتی به آن منطقه خبر داده بود.

در همین حال، شبکه طلوع نیوز افغانستان به نقل از دو منبع در ولایت غور افغانستان گزارش داد طالبان پس از درگیری‌های شدید با نیرو‌های دولتی توانست ولسوالی تولک را به کنترل خود درآورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان ولایت بلخ گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه ترافیکی در قندوز

 در پی وقوع یک حادثه ترافیکی در ولایت قندز، پنج نفر به‌شمول سه برادر جان باخته‌اند. 

پلیس قندز گفت این رویداد عصر روز گذشته هنگامی رخ داد که یک ماشین نوع "فورنر" با پنج سرنشین در ولسوالی چهاردره از جاده منحرف و واژگون شد. 

روز گذشته در ولایت بادغیس نیز حادثه ترافیکی رخ داد که بر اثر آن ۲۵ تن کشته و زخمی شدند.

به گفته مسئولان محلی طالبان در بادغیس حال برخی از زخمیان وخیم است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • وقوع حادثه ترافیکی در قندوز
  • سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان
  • وقوع رویداد های ترافیکی در ۳ ولایت افغانستان
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات