Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@21:46:18 GMT

سفیر جدید ایران استوار نامه خود را تقدیم بشار اسد کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۶۰۲۳

سفیر جدید ایران استوار نامه خود را تقدیم بشار اسد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مهدی سبحانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه امروز (یکشنبه) در کاخ «الشعب» به دیدار «بشار اسد» رفت و استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار، بشار اسد ضمن گفت‌و‌گو با وی، برای او و موفقیت در مأموریتش ابراز امیدواری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار «فیصل مقداد» وزیر خارجه و «منصور عزام» وزیر امور ریاست‌جمهوری حضور داشتند. همزمان با «مهدی سبحانی»، «سمیر الرفاعی» سفیر جدید فلسطین در سوریه نیز استوارنامه خود را به رئیس‌جمهور این کشور داد.

مهدی سبحانی مدیرکل پیشین دفتر برنامه ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه در تاریخ 19 اردیبهشت به جای ترک آبادی به عنوان سفیر جدید ایران در دمشق منصوب شد. او پیش از این در سمت های مدیرکل دفتر برنامه ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان، معاون مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه و معاون سفیر در کشورهای ترکمنستان و اوکراین خدمت کرده است.

سبحانی دارنده مدرک دکتری روابط بین الملل از دانشگاه تهران و از جانبازان جنگ تحمیلی است.

او جایگزین جواد ترک آبادی شده است. ترک آبادی از اردیبهشت ۱۳۹۶ تا‌ فروردین ۱۴۰۰ عهده دار سفارت ایران در سوریه بود. پیش از او‌ نیز محمدرضا رئوف شیبانی سکان سفارت ایران در دمشق را برعهده داشت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران مهدی سبحانی سفیر ایران در سوریه تقدیم استوارنامه سفیر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران

وزیر امور خارجه ایران از رئیس دفتر سیاسی حماس استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر سه‌شنبه از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس استقبال کرد.

این مراسم در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد .

قرار است امیرعبداللهیان و هنیه بعد از رایزنی و گفت‌وگو، در جمع خبرنگاران به تشریح نتایج مذاکرات خود بپردازند.

سفر هنیه به تهران، یک روز بعد از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ضرورت ایجاد آتش بس فوری در غزه انجام شده است .

پیش‌بینی می شود که هنیه در سفر به تهران با تعدادی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و رایزنی کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بعد از عملیات طوفان الاقصی و تشدید حملات رژیم صهیونسیتی به غزه، چندین بار با سفر به دوحه با هنیه دیدار و از نزدیک در ارتباط با این تحولات با او گفت وگو و رایزنی کرده است.‌

هنیه و امیرعبداللهیان در روز دوم فروردین سال جاری نیز به صورت تلفنی با یکدیگر در مورد آخرین تحولات غزه رایزنی و گفت‌وگو کرده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی