Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@08:56:13 GMT

برگزاری کنگره جهانی ادبی و هنری "محمد (ص)، پیامبر رحمت"

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۶۰۵۷

برگزاری کنگره جهانی ادبی و هنری 'محمد (ص)، پیامبر رحمت'

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، کنگره جهانی "محمد (ص)، پیامبر رحمت" در دو حوزه ادبی و هنری برگزار می شود.
 
حوزه ادبی این کنگره شامل شعر و داستان کوتاه و حوزه هنری شامل خوشنویسی، نقاشی خط، پوستر، تایپوگرافی، دیجیتال آرت، نقاشی، عکس، نمایش نامه، فیلم کوتاه و نماهنگ خواهد بود.
 
گفتنی است دریافت آثار تنها از طریق سایت کنگره امکان‌پذیر است و برای این منظور، علاقه مندان باید در سایت کنگره (WWW.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

WCAM.IR) ثبت نام کرده و آثار خود را ازطریق بخش ارسال آثار ارسال نمایند.
 
آثار باید دربرگیرنده موضوع و محورهای فراخوان باشد.
 
آخرین مهلت ارسال آثار، 18 مرداد 1400 و جایزه بزرگ بخش ملی، 500 میلیون ریال اعلام شده است.
 
علاقه مندان به شرکت در این کنگره ادبی و هنری جهت اطلاع از جزییات محورها، جوایز و شرایط اختصاصی هر رشته می توانند به قسمت فراخوان ها در سایت کنگره مراجعه کنند.
 www.wcam.ir
????اینستاگرام
https://www.instagram.com/ArtsforMuhammad
????تلگرام
https://t.me/artsformuhammad
 
شایان ذکر است که شرکت در این کنگره برای همگان آزاد و رایگان است و محدودیت سنی و جغرافیایی ندارد.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد

اکبر رضوانیان؛ کارشناس ارشد گردشگری درباره نسبت نمایشگاه کتاب با مقوله گردشگری ادبی  گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در چند دهه گذشته تأثیر بسیاری در جامعه داشته و هم‌نسلان من به صورت گروهی با همراهی همدیگر به بازدید نمایشگاه کتاب می‌رفتند. در همه دوره‌ها فعالیت و برنامه‌های ناشران در نمایشگاه تأثیر بسیاری در جذب مخاطبان داشته است. 

وی افزود: هر چه برنامه‌های نمایشگاه کتاب پُربارتر باشد، بازتاب آن در جامعه بیشتر خواهد بود، برگزاری تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب یکی از اقدام‌های مرتبط با گردشگری ادبی است و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تاکنون در تعداد قابل توجهی برگزار شده و مخاطبان در تمام ادوار برگزاری نمایشگاه کتاب، نویسندگان بزرگ و نامدار کشور را در این نمایشگاه ملاقات کرده‌اند.

این کارشناس گردشگری ادبی که خود تور‌های گردشگری ادبی بسیاری را طراحی و اجرا کرده، ادامه داد: آیین‌های رونمایی از کتاب و برگزاری مراسم جشن امضای کتاب‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در فعال بودن گردشگری ادبی حول محور نمایشگاه کتاب موثر است. بسیاری از بزرگان ادبیات معاصر ایران در سه دهه گذشته در نمایشگاه با مخاطبان خود مستقیما دیدار داشته‌اند و این موارد برای گردشگری ادبی رویداد محور بسیار جذاب است.

رضوانیان در بخشی دیگر از این گفتگو به تاثیر خلاقانه برگزار کردن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر فرهنگ معاصر اشاره کرد و ادامه داد: طبیعتاً آنهایی که دغدغه فرهنگ و ادب را دارند، نمایشگاه کتاب برایشان بسیار جذاب است. من شخصاً با دوستانم لحظه شماری می‌کردم که اردیبهشت ماه برسد و نمایشگاه کتاب برگزار شود. برخی اعتقاد دارند که هم‌اکنون حوزه فرهنگ و هنر و همچنین گردشگری اولویت نخست مردم جامعه نیست. اگر چنین نظری درست باشد، می‌توان با هر چه مفید و خلاقانه‌تر برگزار کردن نمایشگاه کتاب تهران اشتیاق مخاطبان به بازدید از نمایشگاه کتاب را در ذیل عنوان گردشگری ادبی افزایش داد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با برنامه‌های متنوع برای همه گروه‌های جامعه را موجب پویایی و نشاط دانست و گفت: خوب است ناشران و نویسندگان فعالیت درخور توجهی داشته باشند. آنها به خوبی بر نیاز مخاطبان خود واقف هستند. متولیان امر نیز با داشتن سیاست‌های بلند مدت در برگزاری نمایشگاه می‌توانند مطالعه را در اولویت جامعه به ویژه نسل جدید قرار دهند.

این کارشناس و فعال حوزه گردشگری ادبی با اشاره برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در دیگر کشورها، عنوان کرد: بسیاری از نمایشگاه‌های کتاب در منطقه ما نقش آفرین شده‌اند و می‌توان برنامه‌ریزی‌های نمایشگاه‌های کتاب مختلف در حوزه گردشگری ادبی را مورد توجه قرار داد. هرچند ما نیازی به الگو گرفتن از دیگران نداریم، چرا که نمایشگاه کتاب تهران در سالیان متوالی شاهد اتفاق‌های بسیار خوب بوده است.

رضوانیان اضافه کرد: می‌توان گردشگری ادبی را در کنار نمایشگاه کتاب رشد داد و انگیزه‌های شرکت در نمایشگاه برای گردشگران ادبی را تقویت کرد. داشتن چشم‌انداز و استراتژی و هدفمند بودن برگزاری نمایشگاه را بهبود می‌بخشد. برای گردشگری ادبی و حضور گردشگران داخلی و خارجی می‌توان مولفه‌های آن را به خوبی در نظر گرفت و زمینه‌های اجرایی‌اش را فراهم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز
  • رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • محفل شعر ترکی رضوی در تبریز برگزار می‌شود