Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:49:20 GMT

فرماندار ملایر: فرهنگ زیربنای رشد و توسعه پایدار است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۶۰۶۵

فرماندار ملایر: فرهنگ زیربنای رشد و توسعه پایدار است

به گرارش ایرنا؛ "قدرت الله ولدی" روز یکشنبه در  شورای فرهنگی عمومی و قرآن شهرستان ملایر، اظهار داشت: ملایر با توجه به همین شاخصه ها و به رغم وجود برخی مشکلات اقتصادی همچنان روی ریل توسعه است.

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان همیشه همراه نظام بوده و هستند، افزود: مردم ملایر تمام این توانمندی ها، ظرفیت ها و استعدادها را با تقدیم یک هزار و ۱۰۰ شهید والامقام به انقلاب اسلامی ثابت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه ملایر گفت: مشارکت بالای ۶۰ درصد در ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت  ۶۵ درصدی در پنج دوره انتخابات شوراهای اسلامی نشان از فرهنگ بالای مردم این شهرستان دارد.

ولدی ادامه داد: دارا بودن ۲ برند جهانی انگور و مبل و منبت، شهر شاخص فرهنگی استان همدان، وجود فرهیختگان و عالمان بزرگ و رشد و توسعه در حوزه های مختلف، نشانه فرهنگ اصیل مردم این شهرستان است.

ولدی با تاکید بر اینکه بسترهای لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد در این شهرستان فراهم است، افزود: بدون شک مردم با حضور و مشارکت پرشور خود در انتخابات ۲۸ خرداد، حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

امام جمعه ملایر نیز به ۲۹ مصوبه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان و عملیاتی شدن بسیاری از این مصوبات اشاره کرد و گفت: اجرا و عملیاتی شدن این مصوبات نیاز به کمک و حمایت همگانی مسئولان دارد و مردم نیز باید همراهی لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری افزود: عامل مهم در ضمانت اجرایی این مصوبات، اطلاع رسانی است که در این زمینه کوتاهی شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز وحدت رویه و همراهی و همگام مسئولان این شهرستان را عامل توسعه دانست و گفت: این شهرستان می تواند به یک الگو برای وحدت رویه مسولان و مدیران کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: شورای فرهنگ عمومی می تواند یک ارتباط معنادار برای احیای خرده فرهنگ ها ایجاد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز دراین جلسه مباحث فرهنگی را پیشران توسعه دانست و گفت: شورای فرهنگ عمومی در زمینه ضمانت اجرایی با مشکلاتی دست به گریبان است که باید رفع شود.

احمدرضا احسانی، ملایر را در بسیاری از شاخص ها به ویژه فرهنگی پیشتاز دانست و ابراز امیدواری کرد: با ابلاغ سند فرهنگی استان و برش شهرستانی شاهد خروجی های بهتری در شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآن باشیم.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی همدان مشارکت انتخاباتی ملایر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی همدان مشارکت انتخاباتی شورای فرهنگ عمومی همدان مشارکت انتخاباتی ملایر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به بررسی پیش‌نویس این سند در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با توجه به اهمیّت راهبردی ادبیات فارسی و خصوصاً ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان، پس از حدود یک سال و نیم مطالعه و کارشناسی دقیق، طرح جامعی را با عنوان "برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی" آماده کردیم که به لطف خدا در جلسه ۸۱۷ شورای فرهنگ عمومی در حضور اعضای اصلی شورا و میهمانان بزرگواری چون دکتر حداد عادل -رئیس محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی- ارائه شد و بازخورد بسیار خوبی نیز داشت.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا نظرات تکمیلی و اصلاحات پیشنهادی دستگاه‌های فرهنگی رسمی و عمومی کشور و پژوهشگران و اساتید زبان و ادبیات فارسی و سایر گروه‌های دغدغه مند و فعال در این حوزه اخذ شود تا به تصویب نهایی برسد. در این راستا برای اولین بار در زمینه انس و ارتباط مردم با ادبیات فارسی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نظرسنجی ملی انجام دادیم که نتایج آن به مناسبت روز سعدی و بزرگداشت نثر فارسی به زودی در قالب یک گزارش راهبردی توسط مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

امامی با بیان اینکه نگاه ما به ادبیات فارسی باید مبتنی بر تحولات فرهنگی جدید در عرصه سبک زندگی باشد، گفت: «دغدغه اصلی ایجاد جریان عمومی تعامل با میراث کهن فارسی در زندگی روزمره است. مخصوصاً در گروه‌های نسلی جدید یعنی نوجوانان و جوانان نیازمند استفاده و اقتباس از آثار ادبیات فارسی در محصولات هنری نظیر تولیدات سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، تئاتر و سایر صنایع فرهنگی نظیر بازی‌های رایانه‌ای و رومیزی (اصطلاحاً گیم بوردها) هستیم.

کد خبر 6084435 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • اهمیت ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان