Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@22:14:44 GMT

جدال ابراهیم رئیسی با دولت

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۶۱۱۷

جدال ابراهیم رئیسی با دولت

فرارو- اظهارات ابراهیم رئیسی در مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری باعث تقابل او با دولت حسن روحانی شده است. این تقابل در دو ماجرای افزایش قیمت بنزین و همچنین میتینگ انتخاباتی رئیسی در اهواز امروز به بالاترین سطح رسید. 

به گزارش فرارو، در مناظره انتخاباتی سوم که روز گذشته برگزار شد ابراهیم رئیسی حسن روحانی را مسئول حوادث پس از گرانی قیمت بنزین دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «در اجرای افزایش قیمت بنزین بسیار بی‌تدبیری شد؛ در مورد اینکه مقصر و مسئول کیست، گزارش دبیرخانه شورا و گزارش عالی رتبه قضایی در این خصوص وجود دارد و در نهایت اولین پاسخگو در این قضیه باید آقای روحانی باشد.»

سخنان رئیسی در پاسخ به اظهارات محسن مهرعلیزاده بود. 

این اظهار نظر رئیسی امروز با واکنش تند دولت حسن روحانی روبه‌رو شد. شورای اطلاع رسانی دولت با انتشار بیانیه‌ای افزایش قیمت بنزین در سال 98 را تصمیمی «حاکمیتی» خواند که به امضای سران سه قوه رسیده و رهبر انقلاب نیز آن را تائید کرده اند. 

در این بیانیه آمده است: "اجرای مصوبه در ابتدا به خوبی و با کمترین حاشیه پیش رفت اما پس از حدود ۲۴ ساعت، برخی مخالفت‌ها از سوی برخی گروهها و اشخاص سیاسی و برخی مسئولان عملا اجماع حاکمیتی حول این مصوبه را پیش چشم مردم شکست و منجر به تحریک افکار عمومی شد."

دولت تاکید کرد: « تحرکاتی که صرفا با هدف تخریب دولت انجام شد، کشور را با اعتراضات آبان ماه ۹۸ مواجه ساخت که با بیانات صبح یکشنبه ۹۸/۸/۲۶ مقام معظم رهبری این توطئه خنثی شد.»

دولت "ضمن یادآوری برخی الزامات قانونی و اخلاقی به نامزدهای محترم انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله پرهیز از دروغگویی آشکار - اتهام زنی - شانه خالی کردن از مسئولیت، از مراجع ذیصلاح درخواست می‌نماید به نقش عواملی که با شکست اجماع حاکمیتی و تحریک افکار عمومی، اعتراضات مردمی را در سال ۹۸ کلید زده و بعدها به آن دامن زدند،‌ رسیدگی کرده و حاصل رسیدگی‌ها را با شفافیت با مردم درمیان بگذارند."

افزایش قیمت بنزین در آبان ماه سال ۹۸ باعث ایجاد اعتراض های بی سابقه ای در کشور شد و در برخورد با این اعتراض ها تعدادی از معهترضان جان باختند، تعدادی زخمی و برخی هم بازداشت شدند. 

هیچ گونه آمار رسمی درباره جانباختگان و بازداشتی های آن حوادث در دست نیست. در مناظره های انتخاباتی برخی نامزدها به صراحت یا به تعریض به حوادث آبان ماه اشاره کردند. 

در همین راستا ستاد ابراهیم رئیسی امروز به بیانیه دولت واکنش نشان داد و از نحوه اجرای افزایش قیمت بنزین انتقاد کرد. 

در بیانیه ستاد رئیسی آمده است: «اولا اصل تصمیم در خصوص گرانی بنزین، زمان و نحوه اجرای آن در دولت اتخاذ شده است و این موضوع بر خلاف ادعای مطرح شده در اطلاعیه دولت در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا صرفا از جنبه اطلاع رسانی مطرح می‌شود و نه از جنبه تصویب.» 

این بیانیه افزود: «ثانیا، صرفا نحوه هزینه کردِ درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین در جلسه شورای سران تصویب می شود نه زمان و چگونگی اجرای آن!»

دربیانیه ستاد رئیسی تاکید شده است که او سه روز قبل از آغاز اجرای طرح طی یادداشت رسمی مخالفت خود را با اجرای این طرح اعلام کرده و هزینه های فراوان اجرای طرح ناشی از عدم تمهید مقدمات و آماده نبودن زیرساخت های اجرا را به رییس جمهور هشدار می‌دهد.

در این بیانیه از موضوع دولت انتقاد کرده و افزود «اینکه دولت محترم و جناب رئیس جمهور زیر بار مسئولیت تصمیم اخذ شده و نحوه اجرای پر اشتباه آن نمی‌روند و سعی وافر دارند تا آن را به کل حاکمیت و به خصوص شورای هماهنگی سران قوا منسوب کنند و عصبانیت مردم و اتفاقات پس از آن را به برخی مخالفت‌ها با این تصمیم غیر مدبرانه آقای رئیس جمهور منتسب کنند، از عجایب عبرت آموز این روزها است.»

ستاد رئیسی در بیانیه خود اورده است: «عذرخواهی از ملت شریف و فهیم ایران در مواردی که تصور عمومی، همگانی و کارشناسی دایر بر ارتکاب خطا و کوتاهی بوده دولت محترم را در چشم مردم، عزیز می‌کند.» 

میتینگ جنجالی ابراهیم رئیسی در اهواز  جدال با ستاد ملی کرونا 

دومین تقابل ابراهیم رئیسی با دولت به مسئله میتینگ انتخاباتی این نامزد ریاست جمهوری در اهواز باز می گردد. میتینگی که چند روز پیش با حضور رئیسی برگزار شد اما تصاویر منتشر شده نشان می دهد اصول بهداشتی و پروتکل های مقابله با کرونا در این میتینگ رعایت نشده است. 

ستاد ملی کرونا پس از برگزاری این همایش از آن انتقاد کرد. در مناظره دیروز نیز محسن مهرعلیزاده ابراهیم رئیسی را متهم به «شوآف» نمود و از او سوال پرسید که چرا خلاف قانون عمل شده است. 

رئیسی در پاسخ گفت که میتینگ اهواز با مجوز ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است. 

شب گذشته ستاد ملی کرونا بیانیه تند و تیزی در این باره منتشر کرد و تاکید کرد که در همایش اهواز علی رغم تاکیدات پروتکل‌ها رعایت نشده است. 

در اطلاعیه دبیرخانه ستاد ملی کرونا در این رابطه، آمده است: «براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا استان خوزستان، مجوز صادر شده برای ستاد انتخاباتی آقای رئیسی برای ساعت ۱۹ تا ۲۱ با حضور حداکثر۴ هزار نفر با رعایت فاصله ۴ متری برای هر نفر در محل تجمع بوده است که در ساعت ۱۹ بدلیل حضور تنها ۴۰۰ نفر در محل تجمع، این مراسم در زمان مقرر آغاز نمی شود.»

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا استان خوزستان، در نهایت با پیگیری عوامل استانی ستاد انتخاباتی این نامزد انتخابات، بالغ بر ۴ هزار نفر از ۲۸ شهرستان استان با اتوبوس به محل سخنرانی اعزام و تجمع انتخاباتی در ساعت ۲۲ آغاز می شود و آنچه در این تجمع انتخاباتی برگزار شده برخلاف تمامی دستورالعمل ها و مجوزها بوده و پروتکل های بهداشتی مقرر شده از سوی ستاد ملی کرونا رعایت نشده است.

پس از این بیانیه امروز ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی اطلاعیه دیگری صادر کرد و از بیانیه ستاد کرونا انتقاد نمود. 

در این بیانیه آمده است: «آنطور که در تصاویر مستند میدانی روشن است، به جز موارد اندکی که ناشی از شور و شوق اجتناب ناپذیر مردم از دیدن مقامی مسوول میان خودشان بعد از هشت سال بود، پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به طور کامل اجرایی شده بود و ظرف روز‌های گذشته سه مستند میدانی برای روشن شدن این موضوع از سوی ستاد آقای رییسی منتشر شده است.»

این اطلاعیه می‌افزاید "حتی فراتر از وظایف ابلاغی در پروتکل، جهت تامین سلامتی مردم تمهیدات بیشتری در تجمع مردمی اهواز در نظر گرفته شد که این موضوع به تایید دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز رسیده است." 

این بیانیه ستادملی کرونا را متهم به اجرای دستورات مقامات سیاسی‌شان کرده است. 

ستاد‌ انتخاباتی ابراهیم رییسی با اشاره به عزیمت مردم از نقاط مختلف خوزستان به اهواز برای شرکت در مراسم تاکید کرد: "از آنجا که مردم منطقه طی ۸ سال گذشته هیچ مسوول عالیرتبه دولتی را در جمع خود ندیده اند، بسیار طبیعی است که با شنیدن خبر حضور سید ابراهیم رئیسی، مشتاقانه از جای جای استان در مراسم شرکت کنند که این موضوع هم با کمال تاسف در بیانیه دبیرخانه ستاد کرونا تحریف شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی افزایش قیمت بنزین ستاد ملی کرونا ابراهیم رئیسی بیانیه ستاد برگزار شد پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش ابراهیم رئیسی به حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، پیامی در پی عملیات نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اهداف و منافع جمهوری اسلامی ایران خصوصا حمله نظامی ۱۳ فروردین امسال علیه سفارت ایران در دمشق، ارسال کرد

آنگونه که ایسنا روایت کرده، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ و سربلند ایران

شب گذشته فرزندان غیور و دلاور شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های دفاعی و سیاسی کشور، صفحه جدیدی از تاریخ اقتدار ایران را رقم زدند و درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دادند. تنبیه متجاوز که وعده صادق رهبر مقتدر و حکیم انقلاب اسلامی بود، محقق شد. نیروهای مسلح سرافراز جمهوری اسلامی ایران در اقتدام نظام قاطع، اهداف نظامی و متعلق به رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را آماج عملیات ترکیبی خود قرار دادند. این تدبیر دفاعی که در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع از ایران عزیز بود در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه اهداف و منافع جمهوری اسلامی ایران خصوصاً حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ آن رژیم علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق – که منجر به شهادت جمعی از دلاوران نامدار کشورمان گردید – تمهید و عملیاتی شد. پیام عملیاتی ترکیبی شب گذشته، برای امت اسلامی، اقتدار و بازدارندگی و برای دشمنان بشریت، ترس و خواری بود.

جمهوری اسلامی ایران طی شش ماه گذشته و بخصوص ده روز اخیر از همه ابزارها و امکانات منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلب توجه جامعه بین‌المللی نسبت به خطرات مهلک مترتب بر بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر قانون‌شکنی‌های مستمر رژیم صهیونیستی استفاده نمود ولی متأسفانه شورای امنیت تحت تأثیر و نفوذ آمریکا و برخی دیگر از حامیان رژیم صهیونیستی، از عمل به وظایف خود باز مانده است.

اقدام حکیمانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت، حاکمیت و منافع ملی جمهوری اسلامی، گامی در جهت تنبیه متجاوز و ایجاد ثبات در منطقه بوده است. اینک جمهوری اسلامی ایران با درایت و هوشمند، در گام اول، برخی از پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر و ضد امنیت و ثبات را هدف عملیات پهپادی و موشکی خود قرار داد.

جمهوری اسلامی ایران صلح و ثبات منطقه پیرامونی را لازمه امنیت ملی خود می‌داند و برای اعاده و حفظ صلح و ثبات از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نمی‌کند. امروزه برای هر ناظر منصفی کاملاً روشن شده است که اقدامات رژیم صهیونیستی به عنوان یک موجودیت اشغالگر، تروریستی و نژادپرست – که خود را مقید به هیچ قاعده و هنجار حقوقی یا اخلاقی یا انسانی ندانسته و طی ۶ ماه گذشته کارزار نسل‌کشی فلسطینیان و ناامن‌سازی بیشتر منطقه و جهان را با حمایت همدستانه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی به پیش برده است – تهدید فوری و تستمر علیه صلح و امنیت منطقه است.

قدرت جمهوری اسلامی ایران قدرت امنیت و در خدمت دفاع از منافع کشورها و ملت‌های منطقه است. جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد سیاست همسایگی و ارتقای دوستی و همکاری با کشورهای همسایه مصمم است. مردم منطقه از هر کیش و مذهب و مرامی، شایسته زندگی در صلح و آرامش هستند و متأسفانه شرارت‌های رژیم اشغالگر و توسعه‌طلب و برتری‌طلب، چند دهه است که مردمان منطقه ما را از این نعمت محروم ساخته است.

«مقاومت» کلید واژه‌ای است که برای احیای صلح و امنیت در منطقه و نفی اشغالگری و تروریسم از هر نوع آن. جمهوری اسلامی ایران ریشه بحران در منطقه را نسل‌کشی و خشونت‌طلبی رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کند و برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

اینجانب با پیروی از رهنمودهای امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. دلاورمردان نیروهای مسلح با رصد تحولات منطقه هر تحرکی را زیر نظر دارند و چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد.

به حامیان رژیم اشغالگر توصیه می‌کنیم که قدردان این اقدام مسئولانه و متناسب جمهوری اسلامی ایران باشند و از حمایت کورکورانه از رژیم متجاوز صهیونیستی، که یکی از علل اصلی جری شدن آن رژیم در تشدید قانون‌شکنی و به سخره گرفتن حقوق و موازین بین‌المللی بوده است، دست بردارند.

به سربازان و پاسداران پرافتخار و ایثارگر ایران عزیز و شهیدان بزرگی که جان خود را برای دفاع از سرافرازی و عزت کشورمان هدید نموده‌اند درود می‌فرستیم و تأکید می‌کنیم که دفاع مقتدرانه از ایران در برابر شرارت‌های خارجی، محصول همبستگی و همراهی تک تک ملت بزرگ و عزیز ایران و سپاه دلاور و ارتش قهرمان است.

در برابر بزرگی و عظمت ملت ایران جبهه سپاس به درگاه خداوند متعال می‌ساییم و اطمینان می‌دهیم که از هیچ کوششی برای حراست از اقتدار، امنیت، آبادانی و شکوفایی ایران دریغ نخواهیم ورزید.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

سید ابراهیم رئیسی

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894998

دیگر خبرها

  • هشدار صریح رئیسی به اسرائیل
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • اظهارات جدید ابراهیم رئیسی درباره مسکن: آرامش خاصی می‌دهد | فیلم
  • دستور ابراهیم رئیسی برای ادامه تولید یک مدل خاص خودرو | فیلم
  • ابراهیم رئیسی یک قانون برای اجرا ابلاغ کرد+جزئیات
  • ابراهیم رئیسی سوم اردیبهشت به پاکستان سفر می‌کند
  • رئیسی ۳ اردیبهشت به اسلام آباد می‌رود
  • هشدار رئیسی به اسرائیل؛ هرگونه ماجراجویی جدید با پاسخ سنگین‌تر مواجه خواهد شد
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • اولین واکنش ابراهیم رئیسی به حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل