Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جنگنده‌های متجاوز آمریکایی سعودی روز شنبه پانزده بار مناطق مختلف استان مأرب را بمباران کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری سبأ، جنگنده‌های متجاوز آمریکایی سعودی روز شنبه پانزده بار مناطق مختلف استان مأرب را بمباران کردند.
یک منبع امنیتی به این خبرگزاری گفت: جنگنده‌های آمریکایی سعودی روزشنبه 14 بار شهرستان صرواح و یک بار شهرستان مدغل در استان مأرب را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تشدید ترورها در شهرهای اشغالی یمن
اوضاع امنیتی در استان های عدن و لحج درجنوب و شرق و بخش هایی از استان تعز در مرکز یمن ناآرام است و عملیات ترور و درگیری های مسلحانه میان گروه های مزدور جریان دارد.
به گزارش شبکه العالم، در نتیجه این درگیری ها، عده ای از نیروهای موسوم به شورای انتقالی بر اثر انفجار موتورسیکلت بمب گذاری شده در شهر زنجبار در ابین در مرکز یمن کشته و یا زخمی شدند و این در شرایطی است که اختلافات میان شورای انتقالی و دولت هادی تشدید شده است.
"طارق سلام" استاندار عدن و از رهبران جنوبی، گفت "سناریوی اصلی اشغالگران، گسترش ناامنی و بی ثباتی است و به همین جهت می بینیم که امروز شاهد اجرای سناریوی ترور و ناامنی و بی ثباتی و استقرار عناصر تروریستی داعش در عدن و همه استان های اشغالی هستیم.
این تحولات همزمان با خروش خشم مردم علیه سیاست کشورهای عضو ائتلاف سعودی و مزدوران آن صورت می گیرد و اهالی این استان ها با برگزاری تظاهرات و اعتراض شدید، وخامت اوضاع اقتصادی و امنیتی و سقوط ارزش پول یمن و افزایش قیمت مواد غذایی را محکوم کردند.
این در شرایطی است که هیچ راه حلی برای کاستن از میزان درد و رنج و سختی های اهالی این استان ها وجود ندارد.
"عارف العامری" دبیر کل جبهه آزادیبخش یمن در گفتگو با شبکه العالم گفت: مسئولان اعلام می کنند که حامی تحولات مثبت هستند، درحالیکه هیچ گونه خدمات مثبتی ارائه نمی دهند و هیچ یک از کارهای زیرساختی را برای شهروندان انجام نمی دهند و همه این ها در چارچوب طرح های ائتلاف متجاوز است.
درحالیکه عوامل ائتلاف متجاوز سعودی سرگرم درگیری در استان های اشغالی و شهروندان به دنبال حقوق تضییع شده خود هستند، امارات و عربستان سعودی به سمت تقویت و تحکیم حضور نظامی خود در یمن هستند ، عربستان به ایجاد پایگاه نظامی در فرودگاه الغیضه در استان المهره اقدام و پروازهای غیرنظامی را از این فرودگاه متوقف کرده است و چند روز پیش از این نیز امارات به ایجاد پایگاه های نظامی در جزایر میون و سقطری اقدام کرده بود.
ائتلاف سعودی و اماراتی ، عوامل خود در استان های جنوبی و شرقی را به ایجاد تنش بیشتر و فراهم کردن فضایی از بی ثباتی سوق می دهند تا به گفته ناظران ، بتوانند اهداف نظامی خود در تقویت اشغالگری را محقق کنند.

برادر منصور هادی در فهرست تبادل اسرا
دولت نجات ملی یمن آمادگی خود را برای معامله تبادل اسرا که شامل آزادی برادر رئیس جمهور مستعفی یمن و وزیر دفاع سابق است، اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته امور اسرا در دولت یمن در توییتی اعلام کرد: با وجود نبود نقش سازمان ملل درباره پرونده اسرا ما بر آمادگی خود برای ورود به معامله تبادل اسرا به صورت محلی که شامل آزادی محمود الصبیحی،وزیر دفاع سابق و ناصر منصورهادی، برادر عبدربه منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و دیگر رهبران باشد تأکید می‌کنیم. اگر مزدوران متجاوز(دولت مستعفی یمن) صلاحیت و اختیار تکمیل چنین معامله‌ای را داشته باشند آن را انجام می‌دهیم.
سازمان ملل 21 فوریه از شکست مذاکرات میان دولت مستعفی یمن و انصارالله در امان برای اجرای بخش دوم توافق نامه امان درباره آزادی اسرا خبر داد. 16 اکتبر کمیته بین المللی صلیب سرخ از معامله تبادل 1056 اسیر میان دولت مستعفی یمن و انصارالله خبر داد.
در همین زمینه، «جلال الرویشان» معاون دفاعی-امنیتی نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن از نقش انسانی عمان از ابتدای حملات ائتلاف سعودی به یمن در فروردین‌ماه 1394 تا کنون قدردانی کرد.
بر اساس گزارش «المسیره»، وی گفت، ائتلاف متجاوز در تلاش برای تبادل پرونده‌های انسانی با پرونده‌های نظامی و امنیتی است زیرا به شکست این پرونده‌ها پی برده است.
الرویشان تأکید کرد، پرونده انسانی هیچ ارتباطی با موضوعات امنیتی و سیاسی ندارد، توپ اکنون در زمین ائتلاف متجاوز است تا راه‌حلی را که صنعاء ارائه کرده، بپذیرد.
وی افزود: بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده موضوعاتی ضرفا انسانی هستند، ما طی سال‌های گذشته تسلیم محاصره نشده‌ایم و ممکن نیست که در آینده نیز تسلیم شویم.
الرویشان در ادامه گفت: دست ما برای صلح شرافتمندانه که فداکاری‌های چند سال گذشته یمنی‌ها را حفظ کند، دراز است. نیروهای ائتلاف متجاوز در نبرد نظامی، ما را آزمودند و ملت ما ایستادگی اسطوره‌ای طی این شش سال ثبت کرد. ائتلاف دریافته ملت ما که در شش سال گذشته تسلیم نشده در ادامه نیز تسلیم نخواهد شد.
شنبه (دیروز) پس از بیانیه مشترک آمریکایی، اروپایی و سعودی در خصوص رفع محاصره فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده در ازای توقف عملیات آزادسازی مأرب، وزارت خارجه دولت مستعفی منصور هادی با صدور بیانیه‌ای با این ایده مخالفت کرد.

آمادگی فرودگاه صنعا برای از سرگیری پرواز‌ها
پس از ورود هیات عمانی به یمن و دیدار با مقامات سیاسی در صنعا، خبر‌های مختلفی درباره بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده به گوش می‌رسد.
پس از ورود هیات عمانی به یمن و دیدار با مقامات سیاسی در صنعا، خبر‌های مختلفی درباره بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده با هدف تفکیک مسایل انسانی از نظامی و همچنین آماده سازی زمینه برای مذاکرات احتمالی به گوش می‌رسد.
هم زمان با این دیدارها، تعمیر و ترمیم خرابی‌های فرودگاه بین المللی صنعا که بر اثر حملات متجاوزان سعودی بوجود آمده اند آغاز شده است. این اقدام برای آماده سازی فرودگاه جهت استقبال از پرواز‌های مختلف صورت می‌گیرد.
شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده حق انسانی یمنی هاست و بخشش از سوی کسی محسوب نمی‌شود و نتیجه مقاومت رزمندگان و ملت یمن است. این شورا همچنین توقف محاصره یمن، پایان تجاوزات، احترام به حاکمیت و دخالت نکردن در امور داخلی یمن را شرط‌های ورود به مذاکرات آینده عنوان کرد.
این خبر‌ها در حالی منتشر می‌شود که مردم یمن در این باره ابراز خوشبینی می‌کنند و امیدوارند بعد از شش سال جنگ و محاصره مقاومت ملت یمن به نتیجه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن بازگشایی فرودگاه صنعا بندر الحدیده ائتلاف متجاوز مستعفی یمن دولت مستعفی استان مأرب استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع صهیونیست از حمله موشکی جدید حزب الله به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک تنوعا در شمال فلسطین اشغالی با موشک ضدزره هدف قرار گرفته است.

همچنین منابع صهیونیست از هدف قرار گرفتن ساختمانی در زرعیت در شمال فلسطین اشغالی با موشک شلیک شده از لبنان خبر دادند.

این منابع بیان کردند که آژیر خطر به صدا درنیامده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از شلیک خمپاره از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی نیز خبر دادند.

حزب الله دو ساختمان در آویویم را به شکل مستقیم هدف حمله موشکی قرار داده بود.

این حمله‌های مقاومت اسلامی همزمان با حمله‌های هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان انجام شد.

کد خبر 6087663

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • اذعان به موفقیت حمله ایران به اراضی اشغالی