Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@18:21:17 GMT

مناظره انتخاباتی قدرت افتخاری و ابوالفضل قربانی (تا ساعاتی دیگر)

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۶۵۸۰

مناظره انتخاباتی قدرت افتخاری و ابوالفضل قربانی (تا ساعاتی دیگر)

شهر زندگی" عنوان سلسله برنامه‌های مناظره انتخاباتی شورای اسلامی شهر اصفهان است که به میزبانی خبرگزاری ایمنا در سه شب برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا مهمان‌های شب سوم، قدرت افتخاری، مدیر فعلی پروژه تراموای اصفهان از لیست اصلاح‌طلبان و ابوالفضل قربانی، عضو ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان از لیست مجمع نیروهای انقلاب خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه از ساعت ۲۰ امشب (یکشنبه) از همین صفحه، آپارات و نیز اتاق گفت‌وگوی این خبرگزاری در کلاب هاوس به صورت زنده پخش خواهد شد. مخاطبان ایمنا می‌توانند پس از پایان مناظره اظهارات هر دو مهمان را در کلاب هاوس به نقد و تحلیل بگذارند.

برای تماشای پخش زنده روی پخش کننده زیر کلیک کنید: 

کد خبر 500315

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مناظره انتخاباتی مناظره شوراي شهر انتخابات شوراهای شهر انتخابات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت

آهارون حالیوا، رئیس سازمان آمان ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته، به صورت ناگهانی اعلام کرد از سمت خود استعفا میدهد.

سرویس جهان مشرق - روز گذشته، آهارون حالیوا، رئیس سازمان آمان ارتش رژیم صهیونیستی (بخش اطلاعات ارتش) طی نامه ای به هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی از سمت خود به عنوان رئیس سازمان آمان استعفا کرد. استعفای رئیس سازمان آمان خیلی زود سر و صدای زیادی را به پا کرد و خیلی زود صد اخبار رسانه های رژیم صهیونیستی رفت. این اولین استعفای یک مقام نظامی اسرائیلی از آغاز جنگ در غزه خواهد بود.

او در روزهای آغازین جنگ به پذیرش مسئولیت شکست ۷ اکتبر گفت: من تاکید کردم که ۷ اکتبر یک شکست اطلاعاتی بود. ما در مهمترین ماموریت خود شکست خوردیم و من به عنوان رئیس آمان مسئولیت کامل این شکست را بر عهده دارم. " اما سوال این است که چرا با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ و در حالی که اسرائیل آماده یورش به منطقه رفح و آغار یک نبرد بزرگ می باشد، حالیوا اقدام به استعاء از ریاست سازمان آمان کرده است؟

باوجود آنکه حالیوا در متن استعفاء خود به گونه ای صحبت کرده است که علت اصلی این استعفا را شکست ۷ اکتبر بیان می کند، اما مشخص است که پس از حمله ۱۹ آوریل (عملیات وعده صادق) فشار و انتقادات مضاعفی متوجه دولت نتانیاهو و روسای سازمان های امنیتی و نظامی شد. در این میان یکی از افرادی که بیشترین انتقاد متوجه آن بود، رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل بود که یکی از مقصران اصلی شکست رژیم صهیونیستی در عملیات ۱۹ آوریل است. به عنوان مثال، هفته قبل بن داوید، خبرنگار صهیونیست در وب سایت اسرائیل تایمز در باره شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می نویسد:

«در مورد این موضوع، به نظر می رسد که این یکی دیگر از شکست های بخش اطلاعات اسرائیل است، همانطور که یادمان می آید، آمان حمله حماس در ۷ اکتبر را نیز نتوانست پیش بینی کند. این مسئله این سوال را ایجاد می کند که آیا رئیس سازمان آمان (اطلاعات ارتش اسرائیل) که در زمان ریاست وی، نه حمله حماس و نه حمله ایران پیش بینی نشده بود، می تواند به نقش مهم ریاست سازمان آمان که نقش ارزیابی اطلاعاتی را بر عهده دارد، ادامه دهد؟»

مشخصا میتوان این مسئله را بیان کرد اولین علت اصلی استعفای ناگهانی رئیس سازمان آمان، نه شکست ۷ اکتبر، بلکه شکست ۱۹ آوریل و انتقادات ناشی از آن بود، چرا که باوجود چنین شکست، دیگر توجیهی برای ابقاء وی وجود نداشت.

اما سوال دیگری که مطرح می شود این است که آیا تنها آهارون حالیوا مقصر شکست ۱۹ آوریل بود و تنها وی باید از سمت خود استعفا میداد؟ این موضوعی است که وی مشخصا در متن استعفا نامه خود به آن اشاره کرده است. حالیوا در بخشی از متن استعفا نامه خود می نویسد: «من متقاعد شده ام که به خاطر دولت، مردم و نسل های آینده اسرائیل، درست است که یک کمیسیون تحقیق حکومتی تشکیل شود که بتواند تحقیق کند و به طور کامل، عمیق، جامع و دقیق تمام عوامل و شرایطی را که منجر به حوادث سخت این روزها شده است را پیدا کند.»

نامه استعفای آهارون حالیوا

نکته ای که در این بند حالیوا به آن اشاره میکند، تشکیل یک کمیسیون تحقیق حکومتی، همانند کمیسیونی است که پس جنگ یوم کیپور در زمان گلدان مئیر است. پس از جنگ یوم کیپور در سال ۱۹۷۳ و غافلگیری صهیونیست ها در زمان آغاز حمله اعراب، کمیته تحقیق حکومتی تشکیل شد که منجر به استعفا و برکنار گلدا مئیر از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد.

در واقع حالیوا با اشاره به لزوم تشکیل کمیسیون تحقیق حکومتی به این مسئله اشاره می کند که مقصر اصلی وضعیت، یعنی بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت، هرتزی هالوی و دیگر تصمیم گیران کابینه دولت هستند و لازم است با تشکیل کمیسیون تحقیق حکومتی مانند کمیسیون تحقیق جنگ یوم کیپور، به تقصیرات نتانیاهو و افراد کابینه وی رسیدگی شده و در نهایت نتانیاهو نیز برکنار شود.

به عقیده مخالفان و منتقدان نتانیاهو، علت و انگیزه اصلی وی از ادامه جنگ در غزه و آتش افروزی با حزب الله لبنان و همچنین ایجاد تنش با ایران، منفعت شخصی و فرار از مجازات و گرفتار شدن در کمیسیون تحقیق حکومتی است که فردای پایان جنگ غزه برگزار خواهد شد، از این رو به صورت مستمر به ایجاد تنش ادامه میدهد، چرا که نتانیاهو و اطرافیان وی، تنها راه فرار از پاسخگویی را، بالا گرفتن آتش جنگ در منطقه می بینند.

دیگر خبرها

  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • علیرضا نبی شهروند افتخاری شهر دارالعباده یزد شد
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران