Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:13:04 GMT

نگاه قومیتی و امنیتی مانع پیشرفت برخی استانها شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۶۶۳۳

نگاه قومیتی و امنیتی مانع پیشرفت برخی استانها شده است

ایسنا/آذربایجان غربی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید فساد در کشور ریشه کن شود.

محسن مهرعلیزاده امروز ۲۳ خرداد در گفت و گو با مردم آذربایجان غربی بابیان اینکه مردم ایران سلحشور، صلح جو و آزاده هستند، گفت: نام دولت آینده من، دولت زندگی است، دولتی برای ایجاد زندگی پرافتخار، زندگی پرنشاط، زندگی بدون تنش با دنیا وکشورهای همسایه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا هیچ کس اجازه ندارد زندگی با عزت و زندگی توام با لذت را از مردم ایران بگیرد. 

وی ادامه داد: تعصبات افراد خاصی نباید در زندگی مردم سایه بیاندازد ایرانیان شایسته زندگی برازنده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه دولت زندگی ادامه دولت اصلاحات است، گفت:باید شفاف و در اختیار مردم باشیم، فساد باید ریشه کن شود، رانت باید ازبین برود و قانون در کشور حاکم شود.

وی با اشاره به ظرفیتها و پتانسیل های آذربایجان غربی گفت: عدم توجه به پتانسیلهای استانها و بی برنامگی ها باعث شده مردم به سایر استانها برای کار مهاجرت کردند. باید ظرفیتهای هر منطقه شناسایی و تقویت شود تا هر فرد در مناطق بومی مشغول بکار شود. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ایران سرشار از ظرفیتها و نعمات بسیاری است اما آنچه نداریم برنامه عملیاتی برای اداره کشور در دوران و دولتهای مختلف بوده است که امروزه در بخش عظیم جامعه فقر، تنگدستی، فاصله بسیار زیاد بین درآمد و هزینه ها، کشمکشها نمود پیدا کرده است. 

وی تاکید کرد: قومیتها در کشور غنیمت هستند نباید نگاه منفی به آنها داشت. بسیاری از عقب ماندگی ها در برخی استانها  ناشی از نگاه امنیتی و قومی به آنها است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون در آذربایجان غربی انجام نشده،دنبال و پیگیری خواهم کرد،افزود: بازگرداندن موقعیت آذربایجان غربی در توسعه و تجارت،جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی،ایجاد صنایع پایین دستی،اشتغالزایی،تخصیص بودجه برای احیای دریاچه ارومیه،تخصیص بودجه برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه،ایجاد فرهنگستان زبان ترکی،  بازگرداندن صنایع مادر به استان،حمایت از اقوام و به رسمیت شناساندن حق تحصیل و تدریس به زبان مادری،حضور نخبگان ترک در سطوح مدیریتی کلان کشوری،حمایت از صنایع بومی دارای قابلیت صادرات بخصوص فرش،ایجاد بازارچه مشترک بین ایران، ترکیه و آذربایجان از جمله برنامه های دولت زندگی برای مردم آذربایجان غربی و کشور است. 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: باسابقه ۴۲ ساله فعالیت در زمینه های مختلف،برنامه من در دولت زندگی، اقتصاد اجتماعی است اجازه فعالیت اقتصادی به همگان میدهم اما اجازه نمیدم حق قشر ضعیف پایمال شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دولت اصلاحات درياچه اروميه صنایع پایین دستی فرهنگستان زبان ترکی مبارزه با فساد رانت قومیت ها آذربایجان غربی دولت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت بوده و در مقابل این نگاه، دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در اولین اجلاسیه خانه‌های دین و زندگی استان که با حضور مسئولان، رابطان، مربیان و فعالان خانه‌های دین و زندگی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: خانه‌های دین و زندگی رویشی از زنان با وقار و مادران فهیمی هست که با تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و خلاقیت ویژه با نگاه محبت‌آمیز، با ایجاد یک اتحاد و انسجام و ارتباط دادن دل‌ها اقدام به جذب افراد کرده و در خانه خود تا زمانی که زنده هستند در سینه‌های افراد نفوذ کرده و اقدام به فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نقش زنان در جوامع غربی افزود: در نگاه مقابل زن مسلمان به برکت امام راحل (ره) و شهدا و انقلاب اسلامی، هویت خود را فهمید و شناخت، امام راحل در زمان فعالیت‌های انقلابی خود در جمع خانه‌های ساده و بانوان خانه دار حاضر می‌شد و آنان را رهبران نهضتخطاب می‌کرد، این موضوع یک حقیقت در وجود زن‌ها هست چرا که زن قدرت عاطفه و محبت و عطوفت و عفت را داشته و با آن‌ها، جامعه را رهبری می‌کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: در غزه نیز قدرت رهبری جامعه را به واسطه زنان می‌بینیم، آنان در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارند اما مردانه ایستاده و دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی یادآور شد: در کشور پروژه‌های بزرگ و کوچک با میلیاردها تومان اعتبار در حال اجرا است اما برای رسیدن به درک و فهم خانه‌های دین و زندگی باید قدرت هدایت جامعه را دید، هویت پیوند اجتماعی که در این محل‌ها شکل می‌گیرد و شیطان از آن گریزان است، شما فعالان این مجموعه‌های مردمی باید قدر این اقدامات و فعالیت‌ها را دانسته و بدانید شبکه‌هایی شکل گرفته و مجاهدت‌های شما الگوی کارهای فرهنگی می‌شود که قابلیت اتصال و پیوند را ساده و بی آلایش و همه فهم دارا است.

وی تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا بین ما فاصله بیندازند، وحدت شیعه و سنی رمز دیروز و موفقیت کشور و امت اسلامی هست، نباید نگاه ما دوگانه و قومیتی باشد، خدا تفاوت‌ها را برای تفاهم قرار داده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور به فعالان خانه‌های دین و زندگی گفت: شما نقطه اتصال وحدت هستید، دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است، باید هوشیار بود.

حجت‌الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: نگاه ما در سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه توانمند سازی، پشتیبانی از این خانه‌های دین و زندگی است، در شورای اجتماعی کشور و هر جا که توانسته‌ایم و بتوانیم دفاع از فعالیت‌های شما را انجام و قابلیت‌ها و توانمندی‌ها را اطلاع رسانی خواهم کرد، شبکه توزیع در سطح کشور به مثل مجموعه کتاب شهر در ذیل سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند که می‌توان برای عرضه تولیدات بانوان در خانه‌های دین و زندگی از ظرفیت آن‌ها بهره‌گیری کرد.

کد خبر 746966

دیگر خبرها

  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار
  • بررسی ابعاد پاسخ مقتدارانه سپاه پاسداران در گفت و گوی خبری سیمای آذربایجان غربی
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • نرخ بالای هدررفت آب در سیلاب‌ها / تعارض منافع مانع اجرای آبخیزداری در کشور