Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری گفت: از ۱۵۰ هزار هکتار زمین ملی زراعی و باغی خراسان جنوبی تاکنون ۳۱ هزار هکتار مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «اکبر محمدی» امروز (23 خرداد) در مراسم افتتاح سیستم آبیاری نوین شرکت پیوند خاوران که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: از 150 هزار هکتار  زمین ملی زراعی و باغی خراسان جنوبی تاکنون 31 هزار هکتار مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای سیستم های آبیاری نوین در  20 درصد از اراضی استان، گفت: از ابتدای اجرای سیستم های آبیاری نوین 700 هکتار سیستم اجرا شده داریم و 12 هزار و 750 هکتار  دیگر هم در دست اجرا است.

 

محمدی گفت: طبق گزارش مجری طرح سیستم های آبیاری کشور خراسان جنوبی رتبه نخست اجرای سیستم های آبیاری را دارد و در شهرستان خوسف نیز سه هزار و 400 هکتار از 9 هزار هکتار مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است.

 

وی ادامه داد: پروژه 246 هکتاری باغات پسته شرکت پیوند خاوران امروز با سه میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار دولتی و یک میلیارد و 200 میلیون تومان هم اعتبار خودیاری افتتاح می شود.

 

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محصول قبلی شرکت پیوند خاوران در سطح 600 هکتار زراعت گندم و جو بوده است، بیان کرد: با کشت محصول پسته و با اجرای سیستم های آبیاری نوین راندمان آبیاری کاهش و در مصرف آب به اندازه سه موتور چاه صرفه جویی شده است.

 

محمدی با بیان اینکه افزایش ضریب بهره وری منابع آبی سیاست جهاد کشاورزی است، ادامه داد: با اجرای این سیستم در شرکت پیوند خاوران بهره وری نیز افزایش یافته است.

 

در این مراسم استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با اجرای سیستم های آبیاری نوین باید علاوه بر کاهش مصرف آب، باید بهره وری افزایش یابد، گفت: اجرای سیستم های آبیاری نوین راهکار مناسبی برای مدیریت آب در استان کم آبی همانند خراسان جنوبی است.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیستم آبیاری نوین بیرجند خراسان جنوبی اجرای سیستم های آبیاری نوین مجهز به سیستم خراسان جنوبی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از تثبیت مالکیت و حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: برای ۹۹ درصد عرصه‌ها، سند رسمی مالکیت صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده، امروز _ پنجشنبه نهم فروردین_ در شورای حفظ حقوق بیت‌ المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان‌شمالی اظهار کرد: در نتیجه تلاش‌های انجام شده طی سال ۱۴۰۲، مالکیت دو میلیون و ۶۶۲ هزار و ۱۹۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، در بانک جامع کاداستر (حدنگار) تثبیت شد.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز استان خراسان‌شمالی در اجرای طرح جامع حدنگار، خاطرنشان کرد: در این راستا برای دو میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۹۹ هکتار از اراضی یاد شده سند رسمی مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: این میزان معادل ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی این استان است.

براتی‌زاده گفت: این طرح در مساحت ۱۴۷ هزار و۲۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات سطح استان، معادل ۴۷/۳۷ درصد از مجموع این اراضی اجرا شده است.

کد خبر 739928

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند