Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@08:46:15 GMT

چه کسی برنده آخرین مناظره انتخابات 1400 شد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۶۷۹۵

چه کسی برنده آخرین مناظره انتخابات 1400 شد؟

به گزارش جماران؛ روزنامه همشهری در یادداشتی نوشت: چون در ایران نظام سیاسی ما مبتنی بر حزب و سیستم حزب‌مدار نیست کمتر مناظره‌ای را می‌بینیم که برنامه‌محور باشد. بیشترین تلاش‌ها از جانب کاندیداها برای کسب رأی بیشتر است.

در ادامه یادداشت ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ روزنامه همشهری به قلم طیبه سیاوشی نماینده ادوار مجلس می خوانیم: بیشترین تلاش‌ها از جانب کاندیداها برای کسب رأی بیشتر است و در این دوره به تلاش برای کشاندن مردم و ایجاد انگیزه برای آمدن به پای صندوق رأی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه سبک سخنوری کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و نحوه بیان موضوعات در مناظره دیروز همچون ۲مناظره گذشته جذابیت لازم را نداشت چرا که موضوعات محل چالش آنها در دایره دغدغه‌های اساسی مردم نبود.

مضاف بر آن از آنجا که پاندمی کرونا فضای تبلیغات ریاست‌جمهوری را تحت‌الشعاع قرار داده و برخلاف روند معمول و مرسوم انتخابات ما شاهد تبلیغات میدانی چندانی نبودیم (گرچه برخی کاندیداها این اصل را که سلامت مردم در اولویت است، زیر پا گذاشتند، اما به هر حال اکثر آنها این اصل را رعایت کردند) و بیشتر تبلیغات به مباحث مطرح شده در صداوسیما و مناظره‌ها و تبلیغات در فضای مجازی محدود شده است. اگرچه می‌توان گفت کاندیداها تا حدودی توانسته‌اند شماری از کسانی را که اصلا تمایلی به رأی‌دادن نداشته‌اند، قانع کنند. اما آن جذب حداکثری که همواره در هفته‌های آخر تبلیغات بروز می‌کرد را هنوز شاهد نیستیم. هرچند که بر حسب تجربه باید منتظر روز رأی‌گیری ماند چرا که مردم ما در لحظات آخر تصمیم می‌گیرند که به انتخابات ورود کنند و به چه‌کسی رأی بدهند.

از سوی دیگر  سوال اصلی این است که چرا تاکنون و در فرصت چندروزه به برگزاری انتخابات، هنوز شاهد تأثیرگذاری لازم کاندیداها برای ترغیب مردم به مشارکت حداکثری نبوده‌ایم‌؟ زیرا مانور کاندیداها بر سر موضوعات کلیشه‌ای و تکراری بوده است. حال آنکه در وضعیت فعلی، موضوع رشد اقتصادی و بزرگ‌شدن سفره مردم برای جامعه اهمیت یافته است و دیگر مانند ادوار گذشته مسائلی چون آزادی بیان، آزادی سیاسی و... مسئله اول مردم نیستند.

بنابراین هر کاندیدایی این توانایی را نشان داده باشد که می‌تواند با تحریم‌ها و بحران اقتصادی ناشی ازپاندمی کرونا مقابله کند، برنده مناظره خواهد بود. براین اساس می‌توان گفت برنده این مناظره کسی خواهد بود که بیش از دیگران سخنانش بازنشر شود و مورد اقبال مردم و جامعه قرار گیرد. نکته مهم اما، این است که این ۷نفر وظیفه  مهمی بر دوش دارند و باید تلاش کنند که مردم را به پای صندوق بکشانند و بتوانند اعتماد عمومی را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و حفظ شأن نظام در عرصه بین‌المللی ایجاد کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 طیبه سیاوشی انتخابات 1400 مناظره های انتخابات 1400 سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری بیرجند، علی فاضلی‌فرد اظهار کرد: در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بین ۳۳ کاندیدا، هیچ کدام موفق به اخذ ۲۰ درصد آرا نشدند و انتخابات بین سید حسن هاشمی و علی مولوی حقیقی به دور دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، افزود: برای این مرحله در کل حوزه، ۲۷۸ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.

فرماندار بیرجند گفت: از مجموع شعب پیش بینی شده، ۱۴۵ شعبه شهری است و ۱۴۳ شعبه نیز در روستاها مستقر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ نفر دست‌اندرکار در دور دوم انتخابات، به فرآیند رأی‌گیری کمک می‌کنند، اظهار داشت: در هر شعبه ۷ تا ۹ نفر اعضا، ۳ تا ۵ نفر ناظر، ۲ تا ۴ نفر معاون صندوق، یک تا ۳ نفر راننده، یک نماینده فرماندار و یک نماینده بازرس حضور دارند.

فاضلی‌فرد با تأکید بر اینکه در این دوره هر کاندیدایی که بیشترین رأی را بیاورد انتخاب می‌شود و شرط درصد وجود ندارد، ادامه داد: تبلیغات این دوره از انتخابات از ساعت ۸ صبح ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد.

وی به ۸۱ نقطه مشخص شده در بیرجند برای تبلیغات رایگان نامزدها اشاره کرد و گفت: اندازه بنرهای نصب شده در این فضاها نباید از ۱۰۰ در ۷۰ بیشتر باشد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در این دوره نیز همانند دوره قبل امکان احراز هویت آفلاین و دریافت رأی آفلاین در مناطق صعب‌العبور روستایی وجود دارد، گفت: از مردم می‌خواهیم با همان شور و نشاط قبلی در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز همانند دوره قبل مشارکت و همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 747311

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تماشای مناظره از شبکه تهران