Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطر از رژیم صهیونیستی خواسته ضمن اجازه بازرسی آژانس بین‌المللی اتمی از تاسیسات اتمی خود، به پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی در غرب آسیا بپیوندد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت قطر گفت که تمام تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی باید برای بازرسی در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

به نوشته وبگاه «دوحه نیوز» «سلطان بن سلمین آل منصوری» سفیر قطر در اتریش و نماینده دائمی این کشور در سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت، رژیم اسرائیل از پیوستن به پیمان خاورمیانه  عاری از سلاح اتمی به عنوان بخشی از قطعنامه‌های بین‌المللی برای ایجاد ثبات امتناع می‌ورزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدان معناست که اسرائیل تحت بازرسی و خطراتی نیست که توسط آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای سازمان ملل متحد مورد تحریم قرار گیرد.

این مقام ارشد قطری گفت که دوحه از رژیم اسرائیل می‌خواهد تا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند و تاسیسات و راکتورهای اتمی خود را بر روی بازرسان باز کند.

وزارت امور خارجه قطر نیز اعلام کرد که از جامعه بین‌المللی و نهادهای مربوطه خواسته تا از خاورمیانه بدون سلاح‌های اتمی  حمایت کرده و اقدامات قانونی را برای دستیابی به این هدف و بر اساس قانون انجام دهند.

توانایی‌های اتمی رژیم صهیونیستی از دهه ۱۹۶۰  هنگامی که برای اولین بار بهره‌برداری از «راکتور اتمی دیمونا» را در صحرای «نقب» آغاز کرد، موضوع اصلی ارزیابی اطلاعاتی بوده است. اگرچه این رژیم هنوز از پذیرش تولید سلاح اتمی در تأسیسات خود امتناع ورزیده و یا میزان موجودی خود را فاش نمی‌کند، اما «مردخای وانونو» کارشناس سابق اتمی این رژیم تصاویر کلاهک اتمی اسرائیل را در اواسط دهه هشتاد میلادی در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

در سال ۲۰۰۳ تخمین زده شد که رژیم صهیونیستی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلاهک اتمی داشته باشد. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی می‌کنند که تاکنون این رقم دو برابر شده باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین آژانس بین المللی انرژی اتمی اسرائیل رژیم صهیونیستی سازمان ملل رژیم اسرائیل خاورمیانه آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر کل آژانس اتمی: حمله به تاسیسات هسته ای کشورها یک اشتباه وحشتناک است که تبعات بسیار جدی دارد/ از طرف های درگیر ( ایران و اسرائیل) خواستیم که خویشتن داری نشان دهند

به گزارش جماران؛ رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان درباره اینکه تا چه اندازه نگران حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران هستید، گفت: نگرانی من در این باره یک نگرانی عمومی و کلی است. ما قبلا درباره این نگرانی درباره تاسیسات هسته ای اوکراین یا هرجای دیگری با یکدیگر گفت و گو کرده ایم. ما معتقدیم که در دوره هرگونه تنش، تخاصم یا جنگ، گر هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای یکی از گزینه های روی میز  تصمیم گیران نظامی باشد، یک اشتباه وحشتناک خواهد بود که تبعات بسیار جدی دارد.

من خبر یا نشانه ای ندارم که آیا اسرائیل یا هر کشور دیگری به حمله به تاسیسات هسته ای کشورهای دیگر فکر می کند یا خیر. به هرحال ما در شرایط اضطراری قرار داریم. همانطور که در نشست نیویورک هم گفتم همه طرف ها باید خویشتن داری از خود نشان دهند.

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • تکذیب هرگونه آسیب به تاسیسات هسته ای ایران /حمله به شهرهای ایران صحت ندارد /بخاطر یک پهپاد مشکوک، سامانه پدافندی فعال شده بود
  • اطلاع‌رسانی آژانس درباره وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران بعد از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • مدیر کل آژانس اتمی: حمله به تاسیسات هسته ای کشورها یک اشتباه وحشتناک است که تبعات بسیار جدی دارد/ از طرف های درگیر ( ایران و اسرائیل) خواستیم که خویشتن داری نشان دهند