Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@03:39:28 GMT

میزان مصرف برق لوازم خانگی چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۶۸۵۳

میزان مصرف برق لوازم خانگی چقدر است؟

مصرف انرژی وسایل برقی تا حد زیادی به نوع لوازم خانگی، برند و همین‌طور اندازه آن بستگی دارد. همچنین کولر گازی، لباسشویی و ظرفشویی وسیله‌های بزرگ خانگی هستند که نسبت به دیگر لوازم خانگی بیشترین مصرف برق را دارند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: در هفته‌های گذشته افزایش مصرف برق به دنبال افزایش ناگهانی چند درجه‌ای دمای هوا سبب شده تا برخی از مشترکان برق ساعاتی از شبانه روز را بدون دسترسی به برق بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان وزارت نیرو و توانیر همواره از مشترکان خواسته‌اند تا با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی بیشتر از اعمال خاموشی‌های بیشتر جلوگیری کنند، اما بدون شک لازم است تا افراد برای تصمیم‌گیری راجع به استفاده کمتر از لوازم خانگی پرمصرف، آن وسایلی را که در خانه بیشترین انرژی را در منزل مصرف می‌کنند، شناسایی کنند.

گفتنی است، شما می‌توانید مقدار وات اغلب لوازم خانگی را در پائین یا پشت آن‌ها یا بر روی پلاک برنجی آن‌ها نگاه کنید. مقدار وات نوشته شده حداکثر مقدار برقی است که دستگاه شما دریافت می‌کند. چون تعداد زیادی از لوازم خانگی دارای دامنه تنظیم‌های مختلف هستند (مثلاً ولوم رادیو) مقدار واقعی برق مصرفی به درجه تنظیم مورد استفاده آن بستگی دارد. در صورتی که مقدار وات روی دستگاه نوشته نشده باشد، شما می‌توانید با پیدا کردن جریان (به آمپر) و ضرب کردن آن در ولتاژ مصرف شده توسط دستگاه مقدار وات را تعیین کنید.
لوازم برقی پرمصرف کدام‌اند؟

مصرف انرژی وسایل برقی تا حد زیادی به نوع لوازم خانگی، برند و همین‌طور اندازه آن بستگی دارد. به‌علاوه میزان مصرف افراد هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

نکته قابل توجه آن است که مشترکان با استفاده از این اطلاعات می‌توانند میزان مصرف انرژی خود را بسنجند و با آگاهی بیشتر و نگاه مسئولانه از برق استفاده کنند. به طور کلی دستگاه‌های متفاوت برقی دارای توان مصرفی متفاوتی هستند، که معمولا به عنوان "مصرف دستگاه" شناخته می‌شود.

در پایان برای آگاهی از میزان مصرف برق وسایل خانگی مختلف می‌توانید تصویر نوشته زیر را ببینید؛ این اینفوگرافی طراحی شده میزان مصرف برق دستگاه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چرا برق بدون اطلاع قبلی قطع شد؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: وسایل برقی لوازم خانگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وسایل برقی لوازم خانگی لوازم خانگی میزان مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود

شهردار تهران گفت: سال گذشته ۶۰ دستگاه پله‌برقی خریداری شد و از این ماه نصب پله‌برقی‌ها آغاز شده است و تا سه ماه آینده نصب آن‌ها به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ای برای واردات پله‌برقی از چین وجود ندارد و در واقع پله‌برقی در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۶۰ دستگاه پله‌برقی خریداری شد و از این ماه نصب پله‌برقی‌ها آغاز شده است و تا سه ماه آینده نصب آن‌ها به پایان خواهد رسید.

شهردار تهران با اشاره به نصب دوربین روی لباس حریم‌بان و شهربان، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای سامان‌یافتگی و ایجاد شرایط مناسب صورت گرفته است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند نظارت بهتری داشته باشند.

زاکانی در خصوص موضع شهرداری در انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضع شهرداری در انتخابات پشتیبانی است، در دوره نخست بر اساس ظرفیت‌ها و توان خود پشتیبانی کردیم و در دوره دوم هم این وظیفه را داریم.

وی با اشاره به واردات واگن‌های مترو و اختلافات میان شهرداری و وزارت کشور تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن‌های مترو وزارت کشور است که ۱۰۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد، اما اختلاف‌ها در مورد تأیید بسته ورودی از چین بود و اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهردار تهران گفت: به این قرارداد باید طی ۱۰ روز پاسخ داده می‌شد، اما طول کشید و مورد اعتراض مهدی چمران، رئیس شورای اسلام شهر تهران قرار گرفت، به هر حال این کار انجام شد.

زاکانی با اشاره به زمان واردات واگن‌ها عنوان کرد: سال جاری واردات واگن‌ها انجام می‌شود و طی چهار سال واردات به پایان می‌رسد.

کد خبر 745440

دیگر خبرها

  • شش اشتباه رایج در روند کاهش وزن
  • ۵۰ هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود
  • مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه