Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شورای هم‌اندیشی اهل سنت ایران» با اکثریت آراء، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را گزینه‌ی مناسب این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری دانست. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، «شورای هم‌اندیشی اهل سنت ایران» در بیانیه‌ای اعلام کرد که با ملاحظه برنامه‌های نامزدها و نیز شرایط حاکم بر کشور و وضعیت خاص این دوره از انتخابات، با اکثریت آرا آیت الله سید ابراهیم رئیسی را گزینه‌ی مناسب این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام حمایت فراکسیون اهل‌سنت مجلس از آیت‌الله رئیسی/ سیدابراهیم بر ‌مشکلات ‌مناطق اهل سنت احاطه کامل دارددیدار نمایندگان مجلس با بزرگان اهل‌سنت سیستان و بلوچستان / اهل سنت حضور حداکثری در انتخابات خواهند داشت

 

متن بیانیه‌ی شورای هم‌اندیشی اهل سنت به شرح زیر است:

ملّت بزرگ ایران، اهل سنّت شریف ایران، اقوام سرافراز ایران

اینک که در آستانۀ انتخابات سرنوشت‌ساز دیگری ایستاده‌ایم شایسته است از حق برگزیدن رئیس‌جمهور جدید ایران بهره بریم و در انتخابات مشارکت نماییم. گذر از تنگناهای دشواری که ملّت بزرگوار ایران را به مشقّت افکنده است با حضور در انتخابات و برگزیدن مناسب ترین گزینه ازمیان نامزدها امکان خواهد یافت.

برای حضور آگاهانه  در این انتخابات و درنظر گرفتن همه جوانب، با راهنمایی و هدایت حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید و برخی علمای مطرح اهل سنت کشور، جمعی از عالمان دینی، نخبگان دانشگاهی و فرهیختگان اهل سنت از مناطق و استان‌های سنی‌نشین ایران در قالب «شورای هم اندیشی اهل سنت ایران» در مرکز کشور گرد هم آمدند و با نامزدهای شاخص این دوره از انتخابات و مسئولان ارشد ستادهای انتخاباتی آنان دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدارها، دیدگاه‌ها و مطالبات اهل سنت ایران در سه بخش کلی که هرکدام چندین زیربخش را شامل بود، مطرح شد:

الف. شایسته‌سالاری و مشارکت‌دادن نخبگان اهل سنت و اقوام در نظام برنامه‌ریزی، اجرایی و مدیریتی در سطوح کشوری و منطقه‌ای؛

ب. اجرای اصل 12 قانون اساسی و سایر اصول ناظر بر آزادی و احترام به ارزش‌ها و مناسک مذهبی اهل سنت و رفع فشارهای مذهبی درجهت تقویت اصل برابری و برادری؛

ج. توسعه امور زیرساختی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق سنی‌نشین برای بهبود رفاه اجتماعی مردم.

این دیدگاه‌ها و مطالبات با استقبال نامزدها و مسئولان ارشد ستاد آن‌ها روبه‌رو گردید و برخی نامزدهای حتی اعلام آمادگی کردند تا برای اجرای آن‌ها تعهد مکتوب بسپارند.

«شورای هم‌اندیشی اهل سنت ایران» پس از جلسات و بحث و گفت‌وگوهای بسیار، با ملاحظه برنامه‌های نامزدها و نیز شرایط حاکم بر کشور و وضعیت خاص این دوره از انتخابات، با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی می‌تواند گزینۀ مناسب این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری باشد.

شورا امید دارد ایشان پس از توفیق در انتخابات پیش‌رو، در عرصه خدمت به مردم بزرگ ایران با توکل بر خداوند رحمان و همکاری سایر قوا و بهره‌گیری از نیروهای شایسته و توانمند کشور به‌ویژه نخبگان اهل سنت ایران گام‌های اساسی بردارد و درکنار خواسته‌های عمومی ملّت ایران، مطالبات به‌حق و قانونی اهل سنت و اقوام ایران را جامه عمل پوشاند.

با آرزوی سربلندی ملّت بزرگ ایران

«شورای هم‌اندیشی اهل سنت ایران»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 1400 آیت الله سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری 1400 آیت الله سیدابراهیم رئیسی دوره از انتخابات آیت الله ت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم

یکصد و بیست و نهمین نشست هیأت عالی شورای وحدت اصولگرایان در دفتر مرکزی این شورا برگزار و حاضرین در مورد سیاست‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث و تصمیم گیری کردند.

منوچهر متکی سخنگو و رئیس هیأت اجرایی شورای وحدت اعلام کرد: در یکصد و بیست و نهمین نشست هیأت عالی شورای وحدت، موضوع دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر شد که فهرست نامزد‌های مورد حمایت شورای وحدت در سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام شهر، شمیرانات و پردیس تهیه و به اطلاع مردم شریف رسانده شود.

متکی گفت: در این نشست با نظر قاطع اعضا، مصوب شد با توجه به اینکه تمامی نامزد‌های راه یافته به مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را آقایان تشکیل داده و هیچ نامزدی از بین بانوان موفق به کسب آرای لازم در دور نخست نشد، شورای وحدت با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود بگنجاند.

وی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مؤثر ملت نجیب و قهرمان ایران در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای وحدت استان‌ها در تمام حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده است، حضوری فعال داشته و در راستای وظایف خود در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عمل کرده و فهرست نامزد‌های مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزد‌ها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

شورای وحدت در مرحله اول انتخابات در تهران و سایر حوزه‌ها فهرست خود را ارائه کرده بود. این شورا پس از اعلام نتایج در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۹۰ نفر از منتخبان در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم مورد حمایت شورای وحدت بودند که از این تعداد ۶۰ نامزد به طور اختصاصی در فهرست شورای وحدت و ۳۰ نفر نیز به طور مشترک با سایر فهرست‌ها حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد