Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پایتخت روسیه روز یکشنبه (۲۳ خرداد) ۷۷۰۴ مورد جدید عفونت کرونا گزارش کرد که بالاترین میزان روزانه از ۲۴ دسامبر (۴ دی) تا به حال است. مقامات روسیه همچنین ۱۴۷۲۳ مورد کرونا از سراسر این کشور گزارش کردند که بالاترین میزان روزانه از ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) تا به حال است.

سرگئی سوبیانین روز شنبه به ساکنان مسکو گفت در هفته‌ آینده سرکار نروند تا به فروکش کردن انتشار ویروس کمک شود و عملا یک تعطیلات عمومی طولانی‌مدت را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او روز یکشنبه هم در یک پست وبلاگی نوشت: «این فقط راه‌حلی موقتی است. برای جلوگیری از وضع محدودیت‌های جدید و تضمی بهبودی مداوم وضعیت ما به سرعت بخشیدن به واکسیناسیون نیاز داریم.»

سوبیانین به طور علنی از اینکه شمار بسیار اندکی از ساکنان مسکو حاضر به واکسن زدن شده‌اند، انتقاد کرده است. او دروز یکشنبه ارقام جدیدی درباره شمار افراد واکسینه‌شده در  مسکو ار بیان نکرد. او گفت تا ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) ۱.۳ میلیون نفر از جمعیت بیش از ۱۲ میلیون نفری این شهر یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

سوبیانین گفت برای ترغیب افراد به واکسن زدن، هر فرد بالای ۱۸ سالی که دو دوز واکسن کرونا را در فاصله ۱۴ ژوئن  (۲۴ خرداد)‌ تا ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) تزریق کرده باشد، به طور خودکار وارد یک قرعه‌کشی برای بردن ماشین رایگان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پوتین واکسن رایگان به گردشگران خارجی می‌دهد

به گفته او هر هفته پنج ماشین به قیمت یک میلیون روبل (۱۳۹۰۰ دلار) به این شیوه به مردم واگذار خواهد شد.

روسیه نخستین کشوری در جهان بود که پیش از شروع کارآزمایی بالینی مرحله نهایی یک واکسن کرونا (واکسن اسپوتنیک V) را برای استفاده داخلی تایید کرد. روسیه از ماه دسامبر (آذر) عرضه واکسن اسپوتنیک V را شروع کرد و به سرعت تقریبا هر کسی در مسکو می‌توانست این واکسن را تزریق کند.

کد خبر 607292 برچسب‌ها روسیه واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش

سفارت ایران در روسیه گفت اعلام کرد که خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی در بندرعباس با خانواده خود به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کرد .

به گزارش مشرق، سفارت روسیه در ایران در صفحه اجتماعی خود نوشت: « بر اساس اعلام مقامات رسمی ایران، شناور دریایی «آریس» که یک شهروند روسی نیز جز خدمه آن است ، به بندر عباس منتقل شده است.

سفارت روسیه در مطلب خود اعلام کرده است که طرف ایرانی قول داد در آینده نزدیک امکان دسترسی کنسولی به شهروند ما را فراهم کند.

سفارت روسیه در ایران همچنین خبر داد : به ملوان روسی این فرصت داده شد تا با خانواده اش تلفنی صحبت کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • گفت‌وگوی خدمه روسی کشتی توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • گفت‌وگوی خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو